Holly Hobbie Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 Har begynt aa faa skikkelig verkefinger. Huden rundt neglebaandet paa den ene fingeren paa den ene "langsiden" av neglen er lyserosa og veeeeldig oem. Hva kan jeg gjoere for aa stoppe verkingen?
Gjest Fantus Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Ta et fingerbad med renset grønnsåpe og lunkent vann. Hvis verken sitter ved neglebåndet kommer det ofte ut når huden og neglen blir god og bløt. Og jeg føler med deg! Verkefingre er vondt!
Holly Hobbie Skrevet 8. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2005 Ja, det var et godt raad! Men jeg har ikke groennsaape i huset! Aner ikke hva det heter paa engelsk heller....Noe annet som funker? Kan jeg bruke en annen type saape?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #5 Skrevet 8. november 2005 Kjøp en flaske pyrisept, plaster og bomull på apoteket, sett en liten bomullsdott på plasteret og plastre det rett på der det er verk, og hell på litt pyrisept. Blir mye bedre av det. Men du må passe på å væte bomullen jevnlig, så det ikke gror skorpe inni bomullen som du må rive av etterpå.
siebaeo Skrevet 9. november 2005 #6 Skrevet 9. november 2005 (endret) Synes jeg husker at jeg hadde det da jeg var noe mindre. Da fikk jeg en liten løkbit lagt oppå med plaster over... :klø: Høres litt rart ut, ja. Men jeg er ganske sikker på at det var det vi gjorde. SKal visst være gunstig mot betennelse. Tror også jeg fikk det da jeg hadde en irritert tå (rundt negelen) Endret 9. november 2005 av siebaeo
Holly Hobbie Skrevet 9. november 2005 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2005 Jeg lot fingeren vaere i et glass med saapevann i ca. 20 minutter i gaar, men det hjalp ikke noe saerlig...i dag er fingeren varm, vond og roed...men kanskje jeg skal proeve med pyrisept....faar dra til Boots i lunsjen. Takk for hjelpen!
tuji Skrevet 9. november 2005 #8 Skrevet 9. november 2005 Green soap...neida. Vet ikke hva det heter, men du kjenner jo igjen lukten, så du kan ta deg en tur i vaskemiddelhyllene og sniffe deg frem.
Lilith Skrevet 9. november 2005 #9 Skrevet 9. november 2005 Jeg lot fingeren vaere i et glass med saapevann i ca. 20 minutter i gaar, men det hjalp ikke noe saerlig...i dag er fingeren varm, vond og roed...men kanskje jeg skal proeve med pyrisept....faar dra til Boots i lunsjen. Takk for hjelpen! ← Kan du ikke bare spørre en av apotekerne på Boots? De kan sikkert hjelpe!
Lilith Skrevet 9. november 2005 #10 Skrevet 9. november 2005 Hmm ... farmasøytene, heter det kanskje ...?
Lilith Skrevet 9. november 2005 #12 Skrevet 9. november 2005 (endret) ok, da lærte jeg det Uansett kom vel poenget frem, tror jeg. Endret 9. november 2005 av Lilith
ashera Skrevet 9. november 2005 #13 Skrevet 9. november 2005 Jeg syns du skal gå til legen. Hos legen kan du få punktert byllen på betryggende vis, og du akn evt. få antibiotika hvis det trengs. Slikt er ikke noe å leke hjemmedoktor med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå