Gå til innhold

Eksmannen mishandlet meg psykisk og jeg gikk. Allikevel sliter jeg sånn med at han gikk rett inn i nytt forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksmannen min mishandlet meg psykisk i flere år, han drakk altfor mye og misbrukte meg også seksuelt. Etter endelig å ha innsett dette, bestemte jeg meg for å gå. Han ba gjentatte ganger om ny sjanse og ville ikke skilles, men til slutt sa jeg at det ikke gikk mer. 

Han gikk rett inn i et nytt forhold. Jeg vet det er fordi han ikke greier å være alene, men jeg takler det så utrolig dårlig. Jeg går til psykolog, men sliter fremdeles med dette og orker ikke møte henne. Han introduserte henne for barna veldig tidlig, og de er nå (under et år etter bruddet) veldig seriøse, drar på ferier sammen og snakker om å flytte sammen. Jeg synes det er så vondt, uten at jeg er sjalu, for jeg vil jo ikke ha han! 
Psykologen min sier han har et behov for å vise mestring, og at han takler bruddet så bra. Han har skjerpet seg med drikkingen, slanket seg osv. Hvordan komme videre? Jeg har møtt en ny, men orker ikke noe seriøst nå.

Anonymkode: 8feff...ab0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han viser midlertidig endring. 

Du får være glad noen andre har overtatt problemet.

Anonymkode: ac414...745

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

"Behov for mestring og vise at han takler bruddet bra" Vet ikke helt jeg.

Fasade er sikkert veldig viktig ja. Men personligheten er jo som den er. Om han er en narsisisst f.eks. så vil ting gjerne se bra ut på utsida, han bryr seg fortsatt bare om seg selv. Og bruker den nærmeste til å få det som han vil. Ekte kjærlighet blir det aldri med en sånn person.

Kjenner litt igjen følelsen. Men bare fortsett å tenk at du vil ikke ha han, vær glad du kom deg vekk.

Anonymkode: ee897...1f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som traumebånd. Det som hjelper meg er å trene, meditere, gå i terapi, lese selvhjelpsbøker, jobbe med tilgivelse og akseptering, fokusere på noe annet. Men det tar tid. 

Anonymkode: 4bea6...f4a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det føles vondt fordi du måler din verdi i hvordan han behandlet/behandler deg. Og det at han nå behandler henne bedre enn deg får deg til å føle at du hadde mindre verdi og at du ikke var verdt å skjerpe seg for mens hun nye er det.

Men det er ikke sånn det fungerer med sånne som han. Han skjerper seg nå fordi han MÅ. Hvem vil vel være sammen med en drittsekk? Etterhvert som de er mer bundet sammen kommer han til å slippe opp litt og litt til hun blir vant med denne siden av han og han kan være seg selv igjen.

Det beste du kan gjøre er å gå aktivt inn for å ikke måle din verdi i hans behandling av deg. 

Anonymkode: 3c76d...4cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eksmannen min mishandlet meg psykisk i flere år, han drakk altfor mye og misbrukte meg også seksuelt. Etter endelig å ha innsett dette, bestemte jeg meg for å gå. Han ba gjentatte ganger om ny sjanse og ville ikke skilles, men til slutt sa jeg at det ikke gikk mer. 

Han gikk rett inn i et nytt forhold. Jeg vet det er fordi han ikke greier å være alene, men jeg takler det så utrolig dårlig. Jeg går til psykolog, men sliter fremdeles med dette og orker ikke møte henne. Han introduserte henne for barna veldig tidlig, og de er nå (under et år etter bruddet) veldig seriøse, drar på ferier sammen og snakker om å flytte sammen. Jeg synes det er så vondt, uten at jeg er sjalu, for jeg vil jo ikke ha han! 
Psykologen min sier han har et behov for å vise mestring, og at han takler bruddet så bra. Han har skjerpet seg med drikkingen, slanket seg osv. Hvordan komme videre? Jeg har møtt en ny, men orker ikke noe seriøst nå.

Har samme erfaring på en måte. Da han fikk ny dame tenkte jeg at stakkars dame, dette vil ikke vare. 

På 1.5 år har de rukket både hus og baby. Jeg vet det tok meg 3 år å få frem sannheten om han. Så hva skjer der innen 1.5 år til? 

Jeg føler ikke noe på det da, jeg har bare et barn oppi dette og er redd for barnets fremtid. 

Anonymkode: b5526...32d

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen gode svar du har fått her. Han tar seg sammen nå, fordi han MÅ. Han er NØDT til å ha noen til å ta seg av hus og unger. Og for å beholde henne må han oppføre seg fint og ikke se ut som en slask MINST ett år. Ihvertfall så lenge at hun er fanget av kjærlighet. Gjerne økonomisk, kjøp av hus, kanskje hun blir gravid. Da kan han slappe av og legge på seg og bli drittsekk igjen. For da kan hun ikke bare pakke kofferten og dra.

Anonymkode: 5c475...83d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min endret seg masse med en ny dame. Alt fra å plutselig pusse tenner til å kjøre å hente hun langt ifra. Med meg så orket han ikke å kjøre fem min til butikken engang. 
Kan ikke se for meg at han klarer å holde fasaden oppe så altfor lenge. Lovebombing kalles det visst. Helt til kjerringa sitter i saksa

Anonymkode: 4ac86...4c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Eksen min endret seg masse med en ny dame. Alt fra å plutselig pusse tenner til å kjøre å hente hun langt ifra. Med meg så orket han ikke å kjøre fem min til butikken engang. 
Kan ikke se for meg at han klarer å holde fasaden oppe så altfor lenge. Lovebombing kalles det visst. Helt til kjerringa sitter i saksa

Anonymkode: 4ac86...4c0

Nettopp det. Venter på det samme selv. Merker allerede at oppfølging av felles barn sklir ut. Det var rimelig bra de første 6 mnd etter han fikk seg ny dame. Sånn som han er mot meg igjen nå så klarer han neppe å holde maska hjemme hele dagen.

Med henne så sluttet han å snuse, med meg så sov han med snus til og med. Men jeg så han i løpet av arbeidstiden nå nylig og han hadde snus da. Så mulig han gjør det han kan for fasade mot henne. Enn så lenge. 

Anonymkode: b5526...32d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan han skal få ut temperamentet sitt nå som han ikke har meg å skjelle ut og han hele tiden må skjerpe seg for den nye dama. Jeg snakker mye med barna når de er der og prøver å følge med på dem. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...