Gå til innhold

Ingen matlyst, sammenheng med endring i kosten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat begynt å spise sunnere etter at jeg hele mitt liv (26 år) har strevd med overspising og diverse. Trener 5 dager i uken når depresjonen tillatter det. Det har bare vart en uke så langt, og det er ingen fare siden jeg har en BMI på 37 som tilsier fedme grad 2 om jeg ikke spiser nok. Kan det være at nå som jeg endelig holder blodsukkeret stabilt, spiser nesten utelukkende sunt at jeg bare ikke blir sulten mer? Noen flere som merker det? Må tvinge i meg mat liksom.. det gjør ingenting sånn sett, bare lurer. Skal sies at jeg har lavt stoffskifte i tillegg.

Anonymkode: 54798...621

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde med meg etter at jeg begynte å spise sunnere og mindre porsjoner. Har kanskje sammenheng med at man får i seg mer vitaminer og annet kroppen faktisk trenger, sånn at kroppen faktisk er mett - ikke bare på kalorier, men også vitaminer osv.? Hvis man har overspist tidligere vil magesekken i tillegg trekke seg sammen etterhvert som man spiser mindre.

Anonymkode: 32a04...121

AnonymBruker
Skrevet

Når du har lite energi, spiser dårlig osv er det ofte vanlig å ty til usunne ting og overspise. Spiser du riktig, sover nok, får i deg NÆRING når du kjenner at du er sulten fremfor å stappe i deg usunne ting, og drikker nok vann, er det naturlig at man ikke kjenner så mye til den sultenhetfølelsen.

Jeg slet (sliter fortsatt i perioder) med binge-eating, og kan ha en uke hvor jeg helt tilfeldig spiser kjempesunt og trener masse, så kommer dagen hvor jeg har lite energi etter å ha sovet lite, så propper jegi meg dårlig mat, slutter å trene og går inn i en slik periode igjen. Sånn fortsetter det. Men når jeg er i gode perioder hvor jeg er aktiv, sover nok og heller velge å lage meg et måltid jeg vet er bra for meg når jeg starter å crave usunne ting eller kjenner at jeg er litt sulten, så føler jeg at det ofte holder med frokost, kanskje lunsj og middag. Jeg måtte også nærmest tvinge i meg mat en periode, når det var sånn fordi jeg merket at jeg ikke følte meg noe særlig sulten mer. 

Anonymkode: 2b08a...0b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...