Gå til innhold

Desperat søvnløs mamma.. hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg trenger sååårt tips om hvordan å få barn til å sove… datteren vår på 1,6 år har sovet dårlig siden rundt 6 mnder.. hun våkner flere ganger om natten og gråter.. det skal sies at hun har eksem, så hun klør en del. Hun smøres flere ganger om dagen og rett før hun legger seg. Jeg er nå desperat på søvn!! Har holdt på i over et år med dette her.. jeg gruer meg til å legge meg fordi jeg vet det blir en søvnløs natt.. jobber i tillegg 100% så får liksom aldri tatt igjen søvnen.. noen som har tips?? Som funker! Har snakket med Helsesykepleier og jordmor, men får ikke noe gode tips jeg ikke har prøvd.. jeg går snart på veggene her.. 

Anonymkode: 4680f...985

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å kutte all kumelk. Kan være melkeallergi, det var det her. Vanlig ved atopisk eksem. På få dager sov barnet natten gjennom. 

Anonymkode: 88cd6...9a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du trenger en sykemelding?

Anonymkode: 3ff56...2bf

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være refluks? Prøv å legge en bok under hvert av bena i hodeenden, og se om ting bedrer seg da. 

Anonymkode: aea83...6f8

• Liker 2
Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Prøv å kutte all kumelk. Kan være melkeallergi, det var det her. Vanlig ved atopisk eksem. På få dager sov barnet natten gjennom. 

Takk for tips☺️ Hun får ikke kumelk her hjemme, hun får også glutenfri og melkefri grøt.. så tror kkke drt er det… 

Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje du trenger en sykemelding?

Anonymkode: 3ff56...2bf

Vi driver eget.. så det er litt vanskelig :( Kan ta meg noen fridager her og der, men sjeldent. 

Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan det være refluks? Prøv å legge en bok under hvert av bena i hodeenden, og se om ting bedrer seg da. 

Anonymkode: aea83...6f8

Skal prøve! Takk for tips ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Her kommer det mange "gode" råd 😅 men jeg må jo dele vår erfaring 😊

Vår på nå 1,5 år var også sånn. Masse utslett og gråt både natt og dag. Her viste det seg å være cøliaki. Ingen andre fremtredende symptomer enn det kløende utslettet.

Anonymkode: 05e0e...735

Skrevet

Kanskje litt avlastning? Evt at du og far  bytter på annenhver dag, så du i allefall får sove litt. Om hun våkner så kan han ta henne en dag og du neste, eller få hjelp fra familie og venner til tider, det er egentlig det eneste jeg kan komme på som kan hjelpe. 

Om hun kan være 1 natt hos besteforeldre eller tanter og onkler slik at dere kan få 1 natt til å sove hadde nok hjulpet. Eller kanskje få en barnevakt et par timer ila dagen slik at dere kan bruke de timene til å hvile og slappe av? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bellamh skrev (9 minutter siden):

Takk for tips☺️ Hun får ikke kumelk her hjemme, hun får også glutenfri og melkefri grøt.. så tror kkke drt er det… 

Om det er melkeallergi så må ALL melk kuttes, bare nevner det. En liten kopp melk i barnehagen, pålegg, melk i mat. ALT må kuttes. Prøv det i noen dager, skader ikke! Ikke så vanskelig heller. Brød inneholder sjelden melk, leverpostei og kaviar bl.a er melkefritt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Allergi medisn som er søvndyssende til barnet 

Skrevet

Sykemeldt til deg 

AnonymBruker
Skrevet

Spør legen om resept på kortisonkrem i tillegg til fuktighetskrem. Kan anbefale bad med olje før leggetid. Litt søvndyssende. Våkner barnet hver natt så vil det forsette hvis ikke mønsteret blir brutt. Kanskje prøve alimemazin-dråper for søvn

Anonymkode: 78d08...76b

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Hva sier lege da? Hvordan behandles barnet? Smøres det med kortison? Allergimedisin? Testet for allergi?? 

AnonymBruker
Skrevet

Du og far må ta annenhver natt.

Anonymkode: d5298...ddd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! Jeg trenger sååårt tips om hvordan å få barn til å sove… datteren vår på 1,6 år har sovet dårlig siden rundt 6 mnder.. hun våkner flere ganger om natten og gråter.. det skal sies at hun har eksem, så hun klør en del. Hun smøres flere ganger om dagen og rett før hun legger seg. Jeg er nå desperat på søvn!! Har holdt på i over et år med dette her.. jeg gruer meg til å legge meg fordi jeg vet det blir en søvnløs natt.. jobber i tillegg 100% så får liksom aldri tatt igjen søvnen.. noen som har tips?? Som funker! Har snakket med Helsesykepleier og jordmor, men får ikke noe gode tips jeg ikke har prøvd.. jeg går snart på veggene her.. 

Anonymkode: 4680f...985

Ja; kjøp ren olje, hell oppi nesten 1 dl. La badet lufttørke etter bad. Gjenta hver kveld til eksem er borte. Slutt å smøre.
Dropp ALL ull. 
Kutt ut alle soya og melkeproteiner; disse forårsaker eksem. Evt prøv glutenfritt som den over skriver. Eksemet kommer fra kosten.

Anonymkode: 4d3f7...d25

Gjest Bellamh
Skrevet
Kaneel skrev (8 timer siden):

Allergi medisn som er søvndyssende til barnet 

Hun får aerius.. det hjelper ikke.. 

Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spør legen om resept på kortisonkrem i tillegg til fuktighetskrem. Kan anbefale bad med olje før leggetid. Litt søvndyssende. Våkner barnet hver natt så vil det forsette hvis ikke mønsteret blir brutt. Kanskje prøve alimemazin-dråper for søvn

Anonymkode: 78d08...76b

Bruker både fuktighetskrem og kortison.. bader henne i naf olje når hun bader.. føler liksom vi har prøvd alt.. 

Gjest Bellamh
Skrevet
Albbas skrev (2 timer siden):

Hva sier lege da? Hvordan behandles barnet? Smøres det med kortison? Allergimedisin? Testet for allergi?? 

Hun blir smurt 3 ganger daglig med fuktighetskrem og kortison. Hun får også allergimedisin (aerius mikstur). Hun har vært hos barnelege, hun er testet og er bare egg hun ikke tåler av mat osv som er testet.. 

Skrevet
Bellamh skrev (3 minutter siden):

Hun får aerius.. det hjelper ikke.. 

aerius oppkvikkende ikke søvndyssende valergan eller tavegyl feks er søvndyssende og flere til 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...