Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hvor crazy alt dette høres ut, så forventer å få en del pes. Det er greit.

Etter forrige brudd har jeg hatt en såkalt friend with benefits. Det passet nok ganske bra først, da jeg var nysingel etter et ekstremt tøft brudd, og fikk nok raskt følelser for vedkommende men taklet greit at denne var uoppnåelig. Vedkommende har vært tydelig på at det ikke ville bli noe seriøst, så sånn sett greit å forholde seg til, men lett å dagdrømme litt likevel. Spesielt når man var såpass underernært på oppmerksomhet i tidligere forhold.

Årene går, jeg dater periodevis, og min fwb (forkortelse) vet om disse..vi snakker generelt åpent om det meste. Og selvsagt pauser det seksuelle imellom oss mens jeg treffer andre. Alt var ukomplisert, jeg taklet mine egne følelser for denne personen greit. 

På et tidspunkt har det likevel blitt komplisert.

En kjip situasjon oppstod etter at jeg traff noen et par ganger på date, slik jeg periodevis har gjort hele tiden. Ikke så veldig seriøst, og relativt uskyldig ettersom det var såpass få dates..men nå var det ikke lenger greit. For min del kom det brått på, som sagt; jeg har hardbarket holdt fast i det vedkommende ønsket å være singel.. 

..nå sitter jeg med en følelse av å ha vært en utro drittsekk. Jeg burde sikkert skjønt det, sett tegnene, men tenkte ikke langt nok. Det var jo ingen konkret info om at «avtalen vår» hadde endret seg. 

Og jeg klarer ikke å slutte å klandre meg selv. 

Samtidig er jeg super forvirret, vedkommende har aldri reagert slik de andre gangene jeg har datet. 

Men mest av alt er jeg så lei meg over det hele og føler at jeg har ødelagt alt. 

Det er mange stygge tanker om meg selv om har dukket opp i kjølevannet av dette. Skal sies at jeg har aldri vært utro mot noen i de offisielle forholdene jeg har vært i, likevel føler jeg meg som en fuckboy nå i kvinnelig versjon. Selv om jeg ikke engang har hatt sex med noen, ikke med daten eller noen. Jeg veier alt jeg sier og gjør og går generelt på nåler. Slitsomt å ha det sånn.

Anonymkode: 9c4e8...f18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har da ikke gjort noe galt. At han ikke har sagt i fra om sine følelser før, kan ikke du vite. Men ha en samtale med han hva han tenker. Og om han kunne tenkt at det kunne vært mer mellom dere?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vedkommende har vært tydelig helt fra starten at det aldri kom til å bli noe seriøst, så kan hen bare takke seg selv. Nå har hen tydelig fått følelser for deg, og da er det ikke så greit likevel. Men så vil hen sikkert ikke ha deg på ordentlig likevel? Tror du bør benytte denne gyldne muligheten til å avslutte relasjonen. Med mindre du vil ha en slik "venn" hele livet og aldri noe ordentlig forhold mer... Ikke la hen gi deg dårlig samvittighet for dette - kom deg unna!

Anonymkode: ce5de...b27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TuriE skrev (1 minutt siden):

Du har da ikke gjort noe galt. At han ikke har sagt i fra om sine følelser før, kan ikke du vite. Men ha en samtale med han hva han tenker. Og om han kunne tenkt at det kunne vært mer mellom dere?

Tror han generelt er typen som synes det er veldig vanskelig å si hva han tenker og føler. Han har sagt mye i kjølevannet av dette, og det er til en viss grad ganske vinglete det han sier som årsak til at han reagerer så sterkt.. nå som jeg allerede har vært den store stygge ulven vil han ihvertfall ikke innrømme følelser. Aner faktisk ikke om det er årsaken heller? Jeg er så forvirret..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror han generelt er typen som synes det er veldig vanskelig å si hva han tenker og føler. Han har sagt mye i kjølevannet av dette, og det er til en viss grad ganske vinglete det han sier som årsak til at han reagerer så sterkt.. nå som jeg allerede har vært den store stygge ulven vil han ihvertfall ikke innrømme følelser. Aner faktisk ikke om det er årsaken heller? Jeg er så forvirret..

Hvis han er typen til å ønske å gå inn i denne typen relasjoner så er det antakelig fordi han er forvirret. Fra før. Tror ikke du kan løse dette. Dessverre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis vedkommende har vært tydelig helt fra starten at det aldri kom til å bli noe seriøst, så kan hen bare takke seg selv. Nå har hen tydelig fått følelser for deg, og da er det ikke så greit likevel. Men så vil hen sikkert ikke ha deg på ordentlig likevel? Tror du bør benytte denne gyldne muligheten til å avslutte relasjonen. Med mindre du vil ha en slik "venn" hele livet og aldri noe ordentlig forhold mer... Ikke la hen gi deg dårlig samvittighet for dette - kom deg unna!

Jeg må bare si at jeg vet ikke om vedkommende har fått følelser heller, det har aldri blitt sagt konkret. Samtidig tror jeg ikke det er eiesyke, jeg har jo datet før uten reaksjon. 
kanskje vedkommende ikke hadde villet det uansett om jeg hadde dratt på date eller ikke, men jeg respekterer jo vår relasjon og vil gjerne følge reglene- men vanskelig når reglene ikke er gitt på forhånd eller antydet. Tvert imot var det antydet på forhånd at det var greit. 😳 og så var det ikke greit likevel! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis han er typen til å ønske å gå inn i denne typen relasjoner så er det antakelig fordi han er forvirret. Fra før. Tror ikke du kan løse dette. Dessverre

Tilknytningsvansker, kanskje? Jeg har fundert på om det ligger noe slikt bak. Og så har jeg kanskje kommet nærmere enn jeg trodde. Og forholdt meg til de fakta vedkommende presenterte. 

Skrevet

Ok.

Vil pulevennen din ha et fast forhold eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (Akkurat nå):

Ok.

Vil pulevennen din ha et fast forhold eller ikke?

Nei. Det vil ikke pulevennen

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Det vil ikke pulevennen

Neivel.

Hvis det ikke er et fast forhold så kan du ligge med andre.

Hvis du ikke kan ligge med andre så har dere et fast forhold.

Er det ikke sånn da?

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (5 minutter siden):

Neivel.

Hvis det ikke er et fast forhold så kan du ligge med andre.

Hvis du ikke kan ligge med andre så har dere et fast forhold.

Er det ikke sånn da?

Sånn er man jo opplært til at det fungerer. Forsåvidt ikke ligget med noen heller her, kun kysset en annen (sånn nuss, ikke lidenskapelig heller)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn er man jo opplært til at det fungerer. Forsåvidt ikke ligget med noen heller her, kun kysset en annen (sånn nuss, ikke lidenskapelig heller)

Da er det vanskelig å skjønne hva vennen din vil. Han vil være fri, men takler ikke at du er fri? Eller har jeg misforstått?

Gjør akkurat hva du vil. Den dagen pulevennen din vil forplikte seg kan dere snakke om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

FEMALE OVERTHINKING ALERT! 

Du har ikke gjort noe galt.

Anonymkode: 900cf...ef2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre her, du har absolutt ikke gjort noe galt. Du burde snakke med pulevennen din og spørre hva han faktisk vil. Han er veldig urimelig hvis han forventer at du skal oppføre deg som en kjæreste når han ikke vil ha deg som kjæreste. 

Anonymkode: acea1...c24

• Liker 1
Skrevet

Har han sagt at han plutselig ikke syntes det var greit at du datet andre lengre? For du har ikke gjort noe galt, du har holdt din del av avtalen. 

Om han nå plutselig ikke syntes avtalen fungerer lengre, må dere faktisk ha en åpen samtale om det. Om dere nå sitter på hver deres kant og ikke har det bra lengre, tyder jo det på at dere trenger å kommunisere følelser og behov. 

AnonymBruker
Skrevet
Sinte-my skrev (53 minutter siden):

Har han sagt at han plutselig ikke syntes det var greit at du datet andre lengre? For du har ikke gjort noe galt, du har holdt din del av avtalen. 

Om han nå plutselig ikke syntes avtalen fungerer lengre, må dere faktisk ha en åpen samtale om det. Om dere nå sitter på hver deres kant og ikke har det bra lengre, tyder jo det på at dere trenger å kommunisere følelser og behov. 

Nei han har ikke sagt det, tvert imot sagt at jeg er fri til å gjøre som jeg vil og til tider oppmuntret til det. 
Resultatet er det samme uansett , altså at han har blitt såret selv om. Dette er jo det jeg gjerne ville unngå og ønsket ikke å ødelegge noe, men trodde oppriktig ikke at det var et problem i det hele tatt. 
vi har snakket dette nord og ned uten at jeg har blitt så mye klokere dessverre. Like forvirret som før og like skamfull som før. 

AnonymBruker
Skrevet

Teorien bak FF og FWB er at alt er ukomplisert .

Praksisen med FF og FWB er at det blir komplisert på et eller annet tidspunkt. 

Anonymkode: ad6d0...b97

• Nyttig 1
Skrevet

Du har ikke vært utro 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg vet hvor crazy alt dette høres ut, så forventer å få en del pes. Det er greit.

Etter forrige brudd har jeg hatt en såkalt friend with benefits. Det passet nok ganske bra først, da jeg var nysingel etter et ekstremt tøft brudd, og fikk nok raskt følelser for vedkommende men taklet greit at denne var uoppnåelig. Vedkommende har vært tydelig på at det ikke ville bli noe seriøst, så sånn sett greit å forholde seg til, men lett å dagdrømme litt likevel. Spesielt når man var såpass underernært på oppmerksomhet i tidligere forhold.

Årene går, jeg dater periodevis, og min fwb (forkortelse) vet om disse..vi snakker generelt åpent om det meste. Og selvsagt pauser det seksuelle imellom oss mens jeg treffer andre. Alt var ukomplisert, jeg taklet mine egne følelser for denne personen greit. 

På et tidspunkt har det likevel blitt komplisert.

En kjip situasjon oppstod etter at jeg traff noen et par ganger på date, slik jeg periodevis har gjort hele tiden. Ikke så veldig seriøst, og relativt uskyldig ettersom det var såpass få dates..men nå var det ikke lenger greit. For min del kom det brått på, som sagt; jeg har hardbarket holdt fast i det vedkommende ønsket å være singel.. 

..nå sitter jeg med en følelse av å ha vært en utro drittsekk. Jeg burde sikkert skjønt det, sett tegnene, men tenkte ikke langt nok. Det var jo ingen konkret info om at «avtalen vår» hadde endret seg. 

Og jeg klarer ikke å slutte å klandre meg selv. 

Samtidig er jeg super forvirret, vedkommende har aldri reagert slik de andre gangene jeg har datet. 

Men mest av alt er jeg så lei meg over det hele og føler at jeg har ødelagt alt. 

Det er mange stygge tanker om meg selv om har dukket opp i kjølevannet av dette. Skal sies at jeg har aldri vært utro mot noen i de offisielle forholdene jeg har vært i, likevel føler jeg meg som en fuckboy nå i kvinnelig versjon. Selv om jeg ikke engang har hatt sex med noen, ikke med daten eller noen. Jeg veier alt jeg sier og gjør og går generelt på nåler. Slitsomt å ha det sånn.

Du har ikke vært utro. Slutt med overtenkningen og skyldfølelsen. Det er han som ikke klarer å være tydelig.

Du burde virkelig droppe denne fyren og gå videre. Å drive med dating samtidig som du dagdrømmer om knullekompisen din gjør at du ikke kommer til å finne noen ny. FWB kan nok funke, men ikke når du helt tydelig har følelser for ham. Dermed vil ingen dates være gode nok, eller du vil selvsabotere, eller du finner en flott fyr som ikke vil ha deg fordi du ligger med han andre.

Anonymkode: 4c6d8...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...