Gå til innhold

vondt i eggstokkene!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_siril_*
Skrevet

Har hatt en del vondt i eggstokkene og området rundt der på nedre del av magen en stund nå, har i tilegg hatt litt vondt nedover beina....noen som har peil på hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det (minus bena), dro til legen og etter en kjapp undersoekelse sa han at det nok var stress. Det gikk over etter en uke eller to.

Men det kan jo vaere noe annet...saa kanskje lurt aa sjekke hos legen.

Faar lignende smerter noen ganger naa ogsaa, men det er definitivt muskelsmerter, har vondt i det ene benet ogsaa samtidig.

Skrevet

Kan være lurt å dra til legen å få sjekket ja.

Jeg gikk med ondt i nedre del av magen leeenge, til slutt klarte jeg nesten ikke å gå.

Dro til legen og ble sendt rett til sykehuset, hadde kraftig betennelse i egglederen.

Ble innlagt og satt på antibiotikakur. Fikk ikke røre på meg, jeg fikk lov til å gå på do men det var alt.

Lå 5 dager på sykehuset og ble sykmeldt 3 uker etter det, med beskjed om å holde meg helt i ro.

Gjest *gjesten*
Skrevet
Kan være lurt å dra til legen å få sjekket ja.

Jeg gikk med ondt i nedre del av magen leeenge, til slutt klarte jeg nesten ikke å gå.

Dro til legen og ble sendt rett til sykehuset, hadde kraftig betennelse i egglederen.

Ble innlagt og satt på antibiotikakur. Fikk ikke røre på meg, jeg fikk lov til å gå på do men det var alt.

Lå 5 dager på sykehuset og ble sykmeldt 3 uker etter det, med beskjed om å holde meg helt i ro.

Hadde du smerter nedover bena også?? har hatt sån smerte som det nesten kjennes ut som bena er i klem jeg

Skrevet

Nei hadde ikke smerter i beina, bare nederst i magen.

Gjorde vondt når jeg rørte på meg, og hvis jeg pressa på magen.

Men jeg ville nok tatt meg en tur til legen hvis jeg var deg.

Skrevet

Det kan være mye; muskel smerter, bekkenlåsning, cyster på eggstokken, graviditet utenfor livmoren, egglederbetennelse, blindtartmbetennelse (hvis det er på høyre side), tarm problemer. Så det er nok lurt å sjekke det hos en lege ja.

Gjest Gjest_siril_*
Skrevet

Jeg har vert med legen for et par dager siden å der tok jeg noen blodprøver fordi jeg også har følt meg dårlig ellers..blandt annet skulle de ta senkningen..vil det vises på blodprøve om det er foreksempel eggstokkbetennelse?

jeg fortalte ikke noe om at jeg hadde vondt der da men tenkte jeg skulle nevne d når jeg skal dit igjen neste uke

Skrevet

Hvis det er betennelse i kroppen vil det nok vises på blodprøvene.

Skrevet
Jeg har vert med legen for et par dager siden å der tok jeg noen blodprøver fordi jeg også har følt meg dårlig ellers..blandt annet skulle de ta senkningen..vil det vises på blodprøve om det er foreksempel eggstokkbetennelse?

jeg fortalte ikke noe om at jeg hadde vondt der da men tenkte jeg skulle nevne d når jeg skal dit igjen neste uke

Det er alltid vikitg å nevne slike vondter for legen hvis almentilstanden din ikke er helt på topp ellers. Hvis det er en infeksjon du har, vil det vise på senkningen. Smerter som er relatert til livmor, eggledere og ekkstokker stråler ofte nedover i beina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...