Gå til innhold

Hvordan be kristen dame på date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på nattskift i helgen, og møtte på søsteren til han jeg jobber med når vi gikk en runde i sentrum av der jeg jobber. Kollegaen min er kristen med kristen slekt, så jeg ble ikke så overrasket over at venninna som søsteren hans var med også er kristen. 

Poenget er at hun var virkelig fin! Likte det lille jeg oppfattet av personligheten hennes også. Litt sjenert, men på en søt måte. Etter å ha prata med x antall fulle folk var det rett og slett skikkelig digg å prate med noen som var edru på natta!

Jeg er ikke spesielt kristen selv, så litt usikker på hvordan jeg skal gå fram med henne. Tenker at om det ikke funker så finner vi nok ut av det tidsnok. Har uansett lyst til å be henne med på en date, og bare bli bedre kjent.

Noen som har tips til hva jeg kan be henne med på? Og hvordan spørre?

M29

Anonymkode: 85aad...687

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne om du kan få gifte deg med henne. 

Anonymkode: 05369...1d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Var på nattskift i helgen, og møtte på søsteren til han jeg jobber med når vi gikk en runde i sentrum av der jeg jobber. Kollegaen min er kristen med kristen slekt, så jeg ble ikke så overrasket over at venninna som søsteren hans var med også er kristen. 

Poenget er at hun var virkelig fin! Likte det lille jeg oppfattet av personligheten hennes også. Litt sjenert, men på en søt måte. Etter å ha prata med x antall fulle folk var det rett og slett skikkelig digg å prate med noen som var edru på natta!

Jeg er ikke spesielt kristen selv, så litt usikker på hvordan jeg skal gå fram med henne. Tenker at om det ikke funker så finner vi nok ut av det tidsnok. Har uansett lyst til å be henne med på en date, og bare bli bedre kjent.

M29

Bare spør henne rett ut for kaffe eller mat? 

Anonymkode: 7df52...847

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

M29

Gå rundt med bibelen under armen. 

Anonymkode: 263ea...8b1

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at hun er ny her. Hvis ikke jeg gir et godt førsteinntrykk, så kommer garantert noen andre til å gjøre det!

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare be henne ut på date som vanlig? Ikke vær så opptatt av at hun er kristen. Du vil på date og vil bli bedre kjent med henne. 

inviter henne på kaffedate, lunsj, middag, en gåtur/tur i naturen, konsert eller noe annet. Siden du kjenner noen som kjenner henne, kan du jo fiske litt info om henne og flagge at du er interessert. Du kan jo også bli med henne i kirken en søndag. 

mange muligheter her

Anonymkode: 1d5ff...619

• Liker 1
Skrevet

Her finnes ikke noe standard svar, det gjør det aldri.  Kristne er like forskjellige som ikke Kristne.  Men sier hun nei kan det være at hun leter etter en person som selv er kristen.  Tilhører hun et konservativt miljø der hun trives er sjansen for at hun sier nei enda større.  Lykke til.  🙂

Skrevet

Kristne er ikke en egen rase med egne preferanser - og uansett er jo du den sammen uavhengig av hennes tro. Si og gjør det samme som du ville gjort overfor enhver annen kvinne du ville be på date.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kristen, men jeg er også en helt vanlig jente. 

hvordan kristen er denne jenta, da? Totalt avholds? Ikke sex før ekteskapet? Aktiv i menigheten og ber bordbønn og slikt? Er deg en livsstil du kan tenke deg? Om ikke, la være å be henne ut. 

jeg er kristen, men kan drikke alkohols, og hadde sex før ekteskapet. Jeg forventer ikke at min partner deler min religion, men moral og verdier må vi dele. Min mann ba meg med ut på en fotballkamp og pizza. Og så ble det etterhvert flere dater, både med og uten alkohol (ikke i store mengder), vi hadde sex etterhvert også. Flaks for oss begge viste det seg at han var den type kristen som jeg er, aktiv i menigheten og går i kirken når det passer seg, drikker moderat, opptatt av nestekjærlighet og medmenneskelighet.

med andre ord: bare spør henne, men om du vet hvordan hun praktiserer sin religion og du vet at det ikke er noe for deg, så lar du det være.

Anonymkode: 6e619...f1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 23.53):

M29

Tror ikke dette er så lurt. Er nok bedre å finne en med samme interesser og livssyn som en selv

Anonymkode: 41626...008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...