Gå til innhold

Mobber som enda mobber meg i voksen alder når han ser meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble mobbet grovt på både barne og ungdomsskolen fordi "alle" syntes jeg var så stygg. Det har ødelagt mye av sjelen min, selvbildet og livet mitt i ettertid. 

Problemet jeg ønsker å ta opp i tråden er at en av mobberne fra ungdomsskolen enda mobber når han ser meg, og vi er over 30 år gamle i dag. Han sier ting som "æææsj" når han går for meg eller " du er dum du/stygg du". Sist jeg så han var på 17 mai nå i år, da han banet seg vei forbi meg og så med et stygt og hovent blikk på meg. Jeg prøver å overse det, men jeg lurer på hvorfor han enda holder på. 

Han er både far, og lokalkjendis som artist med en venn av seg. Sammen med han kameraten hadde de får noen år siden en mobbekampanje som skulle være for at "alle skulle få være som de er"- men han er jo en mobber. 

Jeg er heller ikke stygg, jeg ble ganske populær etter vidergående og har vært det siden. Jeg skjønner ikke hvorfor han holder på som dette, og har lyst til å si noe neste gang. Er det best å høre med han hva greia hans er, eller best å overse og ikke la han få noe oppmeksomhet for det? 

Anonymkode: c6a70...0bf

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ble mobbet grovt på både barne og ungdomsskolen fordi "alle" syntes jeg var så stygg. Det har ødelagt mye av sjelen min, selvbildet og livet mitt i ettertid. 

Problemet jeg ønsker å ta opp i tråden er at en av mobberne fra ungdomsskolen enda mobber når han ser meg, og vi er over 30 år gamle i dag. Han sier ting som "æææsj" når han går for meg eller " du er dum du/stygg du". Sist jeg så han var på 17 mai nå i år, da han banet seg vei forbi meg og så med et stygt og hovent blikk på meg. Jeg prøver å overse det, men jeg lurer på hvorfor han enda holder på. 

Han er både far, og lokalkjendis som artist med en venn av seg. Sammen med han kameraten hadde de får noen år siden en mobbekampanje som skulle være for at "alle skulle få være som de er"- men han er jo en mobber. 

Jeg er heller ikke stygg, jeg ble ganske populær etter vidergående og har vært det siden. Jeg skjønner ikke hvorfor han holder på som dette, og har lyst til å si noe neste gang. Er det best å høre med han hva greia hans er, eller best å overse og ikke la han få noe oppmeksomhet for det? 

Hvis han er lokalkjendis så kan du gå ut til lokalavisen? 

Film ham og spre på sosiale media. 

Politianmeld

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Anmeldelse for trakassering da? Du skal vite at det er han mobberen det er noe galt med å ikke du. Du er sterk som kom deg igjennom mobbingen den gangen. Mulig mobberen ser du er blitt "populær" å er sjalu? Aggressiv for å ikke ha overtaket på deg lengre. Mobberen bør ikke slippe unna!

Anonymkode: b9117...273

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare se på han og si: «Ta og voks opp og få deg et liv. Du sitter seriøst fast på ungdomsskolen.»

Ellers kan du ta en Regina George: «Ew, why are you so obsessed with me?» 

Anonymkode: 9d482...cb8

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sikkert lirka ut ein Instagramststus eller Facebookststus der eg hadde skrive om korleis det er å møte sin eigen mobbar som vaksen og oppleve at han fortsatt mobbar, og skrive om at det er trist at slike skal være forbilde til unge - rett og slett lagt ut løst og fast med hentydning til kven det er uten å skrive kven det er. Andre lokale vil vel forstå ut fra enkle hint ? For som voksen tenke ein jo gjerne «jaja dei visste ikkje bedre» og tenker at dei vokste opp dei og og blei bedre mennesker, men når dei faktisk ikkje gjer det og attpå til går hardt ut mot mobbing - då er det berre tåpelig og ein må innse at dei aldri blir voksne..

Anonymkode: 7db30...e65

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville anmeldt han til politiet om han gjentatte ganger trakasserte deg. Det er på ingen måte greit. Ikke sikkert saken blir gjort noe med, men da får han seg kanskje en støkk.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

For en taper av en fyr han er! Hadde vært interessant å vite hvem denne mannen er, så man kunne boikotta alt med han. For et grusomt forbilde det må være å ha han som far i tillegg. Å mobbe noen er noe av det verste en person kan gjøre. Slike mennesker kommer til å få karma så det suser en gang i livet. 

Anonymkode: c06cf...3e5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (5 minutter siden):

Jeg ville anmeldt han til politiet om han gjentatte ganger trakasserte deg. Det er på ingen måte greit. Ikke sikkert saken blir gjort noe med, men da får han seg kanskje en støkk.

Ja, da er han i hvertfall registrert om han prøver seg senere på noe. Vært morsomt å visst hvem denne "kjendis vennen" var. Så jeg kunne mislikt han!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det han som går på tur med dattera si?

Anonymkode: f8c9d...6e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, da er han i hvertfall registrert om han prøver seg senere på noe. Vært morsomt å visst hvem denne "kjendis vennen" var. Så jeg kunne mislikt han!!

Jepp. Jeg synes også man kan vurdere å politianmelde noen for mobbing hvis de er over 15 år når det skjer. De er strafferettslig tilregnelige i den alderen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

I gamle, før-digitale dager ville man ha sendt ham et åpent postkort der man takket for den lidenskapelige natten som samboeren ikke visste om, fordi hun var dum som et brød.

Gjett hva samboeren ville si når hun leste dette.

Kanskje er dette å gå litt langt, men man kan håpe at det er reservert en spesiell plass i helvete for kjendiser som smykker seg med å være mot mobbing, men som i virkeligheten er og forblir drittsekker - visse mennesker har godt av å få smake sin egen medisin.

Endret av - Brian
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Tvillingsjel skrev (11 minutter siden):

Jepp! Så utrolig flaut å få en mobbesak på seg i voksen alder. Fysj å fy, han fortjener virkelig det! 

Som @- Briansier, kanskje det er en plass til han der han hører hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Hva faen er dette for en jævla taper av at menneske??? Han høres skikkelig patetisk ut. Neste gang bør du spørre han om det går bra, og at du synes det er trist at han føler han må oppføre seg sånn og at du er trist på hans vegne. Kan love deg at det svir mer enn å utøve vold eller fyre deg opp som andre sier du bør gjøre. Føl medlidenhet med han og si at du ønsker han får det bedre med seg selv snart. Han kan virkelig ikke ha det godt med seg selv, virkelig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig å oute han. 

Anonymkode: f8c9d...6e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere,jeg setter pris på det. Frem til nå har jeg prøvd å heve meg over det så godt jeg kan selvom det gjør vondt, men når han aldri slutter så er det vanskelig. 

Han er en lokalartist som sagt, de har mange titusenvis av lyttere på Spotify hver måned ser jeg og de ble signert av et ordentlig selskap sto det i avisen for noen år siden, så sikkert flere rundt om i landet som vet hvem de er. Han andre i gruppen er en veldig hyggelig kar, men han som mobber meg er og har alltid vært en stor mobber. Jeg har vært inne på tanken om å spre ordet, men så har jeg også tenkt at jeg ikke gidder å synke ned på hans nivå på en måte og da ødelegger jeg mye for han andre i gruppen som er hyggelig også.  

Jeg har liksom prøvd å gå med hevet hodet, men ordene hans brenner seg inn i hjertet mitt enda som de gjorde når vi var yngre. Jeg fantaserer om å si så mye bra/tøft tilbake for å liksom ta han med ord, men ordene er liksom ikke der når det skjer. 

• Hjerte 13
AnonymBruker
Skrevet

For en taper. 
du kan si: du har ikke endret deg mye etter skoletida, håper barna dine ikke blir som deg. 
Bruk barna mot han- den svir! 
Eller send en mld til hans kone.. 

Hva feiler din mann? Han har mobbet meg gjennom hele skoletiden, og som voksen fortsetter han å slenge dritt når han ser meg.. håper ikke barna deres blir som faren. 

ikke send direkte til han, men til henne.. 

da vil hun ta det opp med han at hun har fått ei mld om …. Osv. Det blir dritflaut for han. 

Anonymkode: fff67...f71

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når han er en offentlig person, og i tillegg har frontet en antimobbekampanje, burde det vært interessant stoff for lokalavisen (eller en større avis) hva han har gjort mot deg. Hvis du i tillegg har vitner som kan bekrefte det du forteller, vil det styrke saken din.

Klart at du bare kan heve deg over det, for dette må jo være en person med noe slags komplekser, men jeg tror du kunne gitt ham en skikkelig støkk om sannheten om ham kom ut til alle.

Anonymkode: 0da55...a2c

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er rett og slett ikke greit! Jeg har lagt merke til at kameratene til min mann veldig lett mobber hverandre. Det er diss for lite hår, grått hår, tykk mage, lite hår på brystet osv. Samtidig er det sagt i en fleipete tone og de viser også at de er glad i hverandre. Så noen mannfolk har hele dette «mobbete» i seg uten at de mener så mye stygt med det. (Så er han sånn mot andre eller kun deg?)

MEN - det er likevel ikke greit!! Jeg slår kraftig ned på det når jeg hører de snakker sånn til hverandre, men prøver å si det på en fin måte selvsagt. 

Anonymkode: 3674f...f50

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er rett og slett ikke greit! Jeg har lagt merke til at kameratene til min mann veldig lett mobber hverandre. Det er diss for lite hår, grått hår, tykk mage, lite hår på brystet osv. Samtidig er det sagt i en fleipete tone og de viser også at de er glad i hverandre. Så noen mannfolk har hele dette «mobbete» i seg uten at de mener så mye stygt med det. (Så er han sånn mot andre eller kun deg?)

MEN - det er likevel ikke greit!! Jeg slår kraftig ned på det når jeg hører de snakker sånn til hverandre, men prøver å si det på en fin måte selvsagt. 

Anonymkode: 3674f...f50

Uansett så var det ganske tydelig at det ikke var på en fleipet måte. Om man 'mobber'/håner/disser en kamerat/venn, så er det likevell noe annet enn når man gjør det med en bekjent man ikke har noe vennskapelig forhold til. 

Skammelig oppførsel av en voksen person, og absolutt ingenting som rettferdiggjør dette. Håper du finner mot til å svare noe tilbake til han. ❤️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Slike mennesker kommer til å få karma så det suser en gang i livet. 

Av og til ja, av og til ikke. Om karma allerede hadde truffet han, så ville jeg latt saken være som den er. Men enn så lenge han går rundt som en lokal helt og livet smiler til han, så ville jeg helt klart aktivt gått inn for at han skulle fått smake sin egen medisin. Å fortsette som mobber når han er en voksen mann er faen så ugreit. Når han fortsetter i voksen alder, så er han en ond person. Punktum. 

Anonymkode: d8271...898

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...