Gå til innhold

Fullfet eller mager cottage cheese ved vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den fullfete metter mer/lenger? Men mer kalorier.. blir helt forvirra av diverse ernæringsguruer som mener at magre alternativ er fy-fy. 

Anonymkode: 07f03...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den fullfete metter mer/lenger? Men mer kalorier.. blir helt forvirra av diverse ernæringsguruer som mener at magre alternativ er fy-fy. 

Anonymkode: 07f03...528

En ernæringsfysiolog sa til meg at det er så lite forskjell på fettprosenten at det beste er å ta en vanlig cottage cheese.  Den metter bedre og den smaker mye bedre. Dermed er det større sjanse at en fortsetter med å spise cottage cheese hvis en tar den "fete".  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mager. Min erfaring er at vekten gikk ned når jeg begrenset kaloriinntaket. Det vil si at jeg kun bruker magre produkter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt inntak av kalorier er det som har noe å si ved vektnedgang. Om du velger original variant fremfor lett har ingenting å si, så lenge du ikke overstiger det du kan innta av kalorier vs hva du bruker (og du må jo bruke mer enn du inntar for å gå ned). 
Selv velger jeg stort sett alltid magre varianter fordi da kan jeg spise mer😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ikke spise cottage cheese for å gå ned i vekt, jeg har gått ned 50 kilo uten én eneste skje med cottage cheese 😄

Anonymkode: eccff...bc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs på kostholdet ellers.

Selv spiser jeg den fullfete varianten (spiser smartkarbo, ikke lavfett kosthold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selv spiser jeg den fullfete. Kcal messig er det lite som skiller de og i lettvarianten er det mer karbohydrater. Det viktigste for meg er å bli mett og da velger jeg heller fullfete varianter.

Anonymkode: 629c6...711

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fullfett alltid. 

Hvorfor? Sjekk ut Marit Kolby på instagram, for svaret på det. 

Anonymkode: 32a4c...87b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...