Gå til innhold

Vil at folk skal kontakte meg for at jeg skal avvise dem.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har merket på meg selv at jeg sliter litt med relasjoner. Det er tre stykker som jeg har trivdes godt med. Den ene var min venninne, men vi hadde en periode med misforståelser, vi har pratet sammen i ettertid og alt ble greit, men vi har bare gått hver vår vei for vi bor langt fra hverandre og har ulike prioriteringer. Det er også et par stykker i familien hvor det har vært krangling og drama, så jeg har bare sluttet å snakke med dem. Virker som det er helt greit, for de kontakter ikke meg heller. 

Men.. Noen ganger skulle jeg ønske de kunne sende meg melding eller ringe meg, slik at jeg kunne avvise dem. Enten ved å ikke svare i telefonen, eller svare på melding, eller gi en kort og avvisende melding noe ala "dette må du ta med den det gjelder. Ha en fin dag" Ingen merker at jeg har snudd ryggen til. 

Er det veldig sært? Hvorfor vil jeg at de skal kontakte meg når jeg ikke vil ha videre kontakt? 

Jeg har også en tendens til å ville kutte ut folk fordi jeg "føler det er et eller annet, kanskje de ikke liker meg, kanskje de synes jeg er feil". Så slutter jeg bare å ta kontakt. Men så svarer jeg jo selvsagt veldig hyggelig på neste samtale.. 

Er dette her egentlig normalt? 

Skal sies at jeg har få venner, føler meg ensom. Det er kanskje en del av forklaringen? 

Anonymkode: e5522...9af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel for at du i øyeblikket føler deg vel. Men det er ikke sikkert at straffen din kommer frem til mottaker. Altså de du avviser kan for eksempel: hun kunne ikke treffe i dag. Og de tenker ikke noe mer over det. 

Anonymkode: 826fc...42e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt på sammen måte som deg, TS, men jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Liker å bli vist oppmerksomhet i noen sekunder, før jeg takker nei til oppmerksomheten. Føler en liten rus når menn kontakter meg via SoMe, før jeg finner noe "galt" med dem og avviser dem blankt. Det føles på en måte godt.

Det som er MITT problem er at jeg egentlig vil avvise foreldrene mine, som aldri har vært gode mot meg. Men det har jeg ikke guts til å gjøre. Så jeg avviser heller andre, og kjenner en slags rus av det. Litt vel psykt, jeg vet det. Men det er virkelig deilig å takke nei til folk.

Anonymkode: 885f0...a8f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det litt på sammen måte som deg, TS, men jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Liker å bli vist oppmerksomhet i noen sekunder, før jeg takker nei til oppmerksomheten. Føler en liten rus når menn kontakter meg via SoMe, før jeg finner noe "galt" med dem og avviser dem blankt. Det føles på en måte godt.

Det som er MITT problem er at jeg egentlig vil avvise foreldrene mine, som aldri har vært gode mot meg. Men det har jeg ikke guts til å gjøre. Så jeg avviser heller andre, og kjenner en slags rus av det. Litt vel psykt, jeg vet det. Men det er virkelig deilig å takke nei til folk.

Sukk, man skal jo ikke synes at det er deilig. På lik linje som at man ikke skal synes det er deilig å ripe opp andres biler. :P 

Anonymkode: 37335...0ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sukk, man skal jo ikke synes at det er deilig. På lik linje som at man ikke skal synes det er deilig å ripe opp andres biler. :P 

Vel... For min del blir jeg kontaktet på IG av mange menn på 50+. Finner fort ut av at de er gift. Men da har vi kanskje allerede "pratet" litt, og jeg har fått noe jeg kan ta dem på. Et eller annet. Så uten at jeg nevner det at de er gift, kan jeg slenge ut en avvisning som sårer manndommen deres litt i stedet... Ja, fy, jeg kjenner det er fælt bare å skrive det her... Men for noen drittsekker de er når de driver og sjekker opp yngre kvinner mens "konemor" ikke aner noe som helst😤

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel... For min del blir jeg kontaktet på IG av mange menn på 50+. Finner fort ut av at de er gift. Men da har vi kanskje allerede "pratet" litt, og jeg har fått noe jeg kan ta dem på. Et eller annet. Så uten at jeg nevner det at de er gift, kan jeg slenge ut en avvisning som sårer manndommen deres litt i stedet... Ja, fy, jeg kjenner det er fælt bare å skrive det her... Men for noen drittsekker de er når de driver og sjekker opp yngre kvinner mens "konemor" ikke aner noe som helst😤

Ja, det er kjipt at man må være flink til å avvise andre mennesker på grunn av at de sliter med både selvkontroll og selvinnsikt.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel for at du i øyeblikket føler deg vel. Men det er ikke sikkert at straffen din kommer frem til mottaker. Altså de du avviser kan for eksempel: hun kunne ikke treffe i dag. Og de tenker ikke noe mer over det. 

Anonymkode: 826fc...42e

Det kan hende. At jeg har energi til å "ta igjen" liksom. Mest sannsynlig tenker de ikke over det, men jeg har ihvertfall fått min glede ved det 😅

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var interessant. Jeg har alltid blitt kalt for dramaqueen, at jeg overdriver, at det jeg føler for ting er overdrevet. Jeg har alltid følt at ting jeg gjennomgår ikke er verdt å ofre en tanke. Noen ganger har jeg tenkt "hvis den og den ulykken skjedde meg, da skulle de sett".  Og ja, jeg er ganske følsom, selvsagt, men har liksom aldri blitt tatt seriøst i noe.. Ingen har villet lytte til meg. 

Finner glede i å bare ta styringen og avvise, blokkere ut... 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan hende. At jeg har energi til å "ta igjen" liksom. Mest sannsynlig tenker de ikke over det, men jeg har ihvertfall fått min glede ved det 😅

Det var interessant. Jeg har alltid blitt kalt for dramaqueen, at jeg overdriver, at det jeg føler for ting er overdrevet. Jeg har alltid følt at ting jeg gjennomgår ikke er verdt å ofre en tanke. Noen ganger har jeg tenkt "hvis den og den ulykken skjedde meg, da skulle de sett".  Og ja, jeg er ganske følsom, selvsagt, men har liksom aldri blitt tatt seriøst i noe.. Ingen har villet lytte til meg. 

Finner glede i å bare ta styringen og avvise, blokkere ut... 😕

Du kan jo flytte til et u-land og føle på spenningen der. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at du liker å straffe andre. Var det slik foreldrene dine oppdro deg, kanskje? 

Anonymkode: d118f...b7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ensomheten som gjør det, ja. Hadde du hatt gode venner som viste at de var skikkelig glad i deg hadde du ikke hatt behov for å avvise eller såre de. 

Anonymkode: c644b...f88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir en ond sirkel for deg. Du straffer venner fordi du egentlig vil at de skal bry seg, men har få venner fordi du straffer dem. Vennene dine vil jo ikke ha venner som straffer dem. 
Kanskje du skal prøve å være mer god mot deg selv? Og mer tydelig på en vennlig måte? 

Anonymkode: 47913...a46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette blir en ond sirkel for deg. Du straffer venner fordi du egentlig vil at de skal bry seg, men har få venner fordi du straffer dem. Vennene dine vil jo ikke ha venner som straffer dem. 
Kanskje du skal prøve å være mer god mot deg selv? Og mer tydelig på en vennlig måte? 

Anonymkode: 47913...a46

Takk for rådet. Det virker logisk. ❤️

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok ensomheten som gjør det, ja. Hadde du hatt gode venner som viste at de var skikkelig glad i deg hadde du ikke hatt behov for å avvise eller såre de. 

Anonymkode: c644b...f88

Du Sier noe. Jeg har det siste året blitt mer sikker på meg selv og merker at jeg er mindre sjalu enn det jeg var før.. Så kan være noe der også ja. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høres ut som at du liker å straffe andre. Var det slik foreldrene dine oppdro deg, kanskje? 

Anonymkode: d118f...b7c

Husker ikke, tror ikke det.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...