Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk nettopp regningen for strøm den siste måneden. Den var på 2900! Har aldri hatt så høy strømregning, ikke engang da det var rekordpriser i desember og januar.

Hvordan er det mulig? Er det bare jeg som opplever dette? Jeg har jo ikke på varme engang lenger! Ikke brukt en eneste varmekilde (utenom på badet deler av døgnet) på over en måned.

Lader elbilen et par ganger i uka, og som sagt varme på badet er på deler av døgnet.

Har NorgesEnergi, om det har noe å si.

Anonymkode: c8a5d...d61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sier du jo ingenting om hvor i landet du holder til, ikke noe om du bor i et stort hus el en liten leilighet, så å svare konkret på om 2900 er mye el lite blir litt vanskelig.

Og et annet tips, det er mer strømsparende å ha varmen på badet på hele tiden, kontra å skru helt av. Den bruker mer strøm på å varme opp fra kaldt til varmt flere ganger, enn å ha den på jevn varme. Da er det evt. bedre å skru ned temp. noen grader.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ohnonotagain skrev (Akkurat nå):

Nå sier du jo ingenting om hvor i landet du holder til, ikke noe om du bor i et stort hus el en liten leilighet, så å svare konkret på om 2900 er mye el lite blir litt vanskelig.

Og et annet tips, det er mer strømsparende å ha varmen på badet på hele tiden, kontra å skru helt av. Den bruker mer strøm på å varme opp fra kaldt til varmt flere ganger, enn å ha den på jevn varme. Da er det evt. bedre å skru ned temp. noen grader.

Jeg har den på hele døgnet stort sett ja, på veldig lav varme.

Bor i enebolig, ca. 140 kvm, i Vestfold.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kWh var det?

Anonymkode: c1864...155

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo liksom ikke noe vits i å jobbe litt overtid lenger heller, eller jobbe overhodet, alt blir jo bare spist opp av umoralsk høye strømregniner.

AnonymBruker
Skrevet
Ohnonotagain skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skulle det kreve mer strøm å varme opp innimellom enn å holde det varmt hele tida? Jo varmere det er, jo større blir jo varmetapet som må erstattes.

Anonymkode: 5fdd8...46b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor mange kWh var det?

Ca. 1000

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei lita hytte uten innlagt vann. Ingen har vært der de siste mnd., og kun et kjøleskap står på. 1000 kr i måneden i strømregning. Det er opplagt noe svindel med strømmålingen.

Anonymkode: d26b7...592

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Ohnonotagain skrev (9 minutter siden):

Usikker på om jeg kjøper denne. Vårt eneste sparetiltak i vinter har vært temperaturstyring av varmekabler (1.etg og to bad) - temperaturen skrus ned om natten og når vi er på jobb. Vi har kuttet kwh-forbruket med nesten en tredjedel sammenlignet med i fjor vinter. 
Regningene er forøvrig skyhøye likevel, opp til tre ganger høyere enn «normalt».

Anonymkode: ab1cb...5fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ca. 1000

Vårt forbruk var på 825 kwh, huset vårt er litt mindre enn ditt. Her har varmepumpa gått jevnt og trutt, varmekablene har ikke blitt rørt på evigheter. Men nå har vi fastpris og bor på andre siden av «kjølen». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ei lita hytte uten innlagt vann. Ingen har vært der de siste mnd., og kun et kjøleskap står på. 1000 kr i måneden i strømregning. Det er opplagt noe svindel med strømmålingen.

Anonymkode: d26b7...592

Jeg betalte 4100 kr for strøm i desember for en leilighet på litt over 100 kvm som hadde stått tom hele mnd, kun to ovner som sto på lav varme så ikke noe skulle fryse.

Ble så sjokkert at jeg ringte strømleverandøren og var sikker på at det var noe feil. Men neida, alt stemte der, fikk jeg beskjed om.

Jeg stoler ikke helt på dette.

Anonymkode: e7402...9c4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det etter støtten fra staten? Den blir jo trukket av på nettleie. 

For å svare på spørsmål, nei vi har ikke fått stor regning. Etter støtte ble det 870kr. Dette for 2000kwh for enebolig på 170kvm og 2 elbiler. Hadde fastpris på 97 øre.

Anonymkode: 56cfd...595

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ca. 1000

Da har du en veldig dårlig strømavtale.

Anonymkode: 3fcdd...fd1

Skrevet

Regningen er vel for sist mnd, da du gjerne brukte litt mer på oppvarming? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det etter støtten fra staten? Den blir jo trukket av på nettleie. 

For å svare på spørsmål, nei vi har ikke fått stor regning. Etter støtte ble det 870kr. Dette for 2000kwh for enebolig på 170kvm og 2 elbiler. Hadde fastpris på 97 øre.

Anonymkode: 56cfd...595

Din regning er lav ettersom spotprisen har vært mye høyere enn din fastpris👍

Anonymkode: c8ac8...76d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norgesenergi er vel ikke av de billigste heller. Ville sjekket hva de tar av påslag, gebyrer ol ift andre.

Anonymkode: 7ec34...18d

AnonymBruker
Skrevet

Fikk 500 kroner i regning for 2200 kwh

Anonymkode: 96259...6fb

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Vårt eneste sparetiltak i vinter har vært temperaturstyring av varmekabler (1.etg og to bad) - temperaturen skrus ned om natten og når vi er på jobb. Vi har kuttet kwh-forbruket med nesten en tredjedel sammenlignet med i fjor vinter. 
Regningene er forøvrig skyhøye likevel, opp til tre ganger høyere enn «normalt».

Så du reduserer forbruket når strømprisen er lav og kjører varmekabler og annen oppvarming på full guffe i de dyreste timene? Ikke rart det kan bli dyrere enn forventet... Det billigste nå for tiden er antagelig å ha jevn temperatur. Faktisk kan det enkelte dager lønne seg å øke temperatur på natta og la huset kjøle seg ned mens timestoppene er høye

• Liker 2
Skrevet
Ohnonotagain skrev (13 timer siden):

Åååååh, jeg skulle ønske jeg fikk en strømregning på 2900 kroner!!!

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Åååååh, jeg skulle ønske jeg fikk en strømregning på 2900 kroner!!!

Samme her :P Synes ikke det var høyt i det hele tatt når TS skriver at han/hun har et stort hus på 140 m2 (sånn tatt i betraktning de strømregningene som har vært denne vinteren - i forhold til tidligere år er det jo høyt, men det er tydeligvis nye tider...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...