Gå til innhold

Hva gjør jeg med gammel vinballong?

Måneskinn

Anbefalte innlegg

Rydder i huset etter en slektning, og har funnet en stor vinballong i glass, brunaktig i fargen. 

Er i tvil om hva jeg skal gjøre. Selge? Kaste? Hva kan jeg evt bruke den til? Noen som har tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer ikke til å lage kjip vin, så bare kast eller gi til loppemarked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en som jeg har sand nederst og satt kaktuser oppi. Ser fint ut. Evt kan du ha tørkede strå i og bruke den som vase. Hvis du ikke vil bruke den selv så legg den ut på Finn, enten gis bort eller salg 100kr. De er ikke my verdt, men dumt å kaste noe andre vil bruke. 

Anonymkode: 16040...cd5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du får lett 400-500 for en vinballong i glass. Jeg har en lysslybge nedi min, så den blir brukt som lampe 😅

Anonymkode: 4a17e...bf9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (3 timer siden):

Du kommer ikke til å lage kjip vin, så bare kast eller gi til loppemarked.

Hvis vinen garantert blir god, burde hun jo absolutt ikke gi den bort.

Men jeg foreslår at TS gjør som naboen min gjorde med vinduene sine. Ta dem ned til glasskontaineren, knus dem med en hammer og hiv sånn cirka en femtedel i kontaineren før du trekker på skuldrene og drar hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ajarRun skrev (11 minutter siden):

Men jeg foreslår at TS gjør som naboen min gjorde med vinduene sine. Ta dem ned til glasskontaineren, knus dem med en hammer og hiv sånn cirka en femtedel i kontaineren før du trekker på skuldrene og drar hjem.

Vinen blir IKKE garantert god.

Anonymkode: 1b1de...85a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ajarRun skrev (14 timer siden):

Sånt er så ubrukelig! Hva tenker de med liksom, jeg så også en dame som knuste en ramme-glass ved siden glasscontainer for å få den inn i hullet for resirkulering, og mesteparten lå på bakken utenfor. 

Anonymkode: 16040...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vinen blir IKKE garantert god.

Anonymkode: 1b1de...85a

Når jeg var sånn atten år gammel lagde jeg og noen kompiser vin. Vi hadde 24 timers turbogjær fra Europris, masse sukker og hva vi antok var tilstrekkelig som "lovpålagt mengde frukt" (en boks rosiner). Ifølge Roald var dette den beste vinen han hadde smakt. Jeg skal ikke si for mye om den, man ble full, men smaken var noe spesiell. Men ifølge Roald var den fantastisk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
ajarRun skrev (7 minutter siden):

Når jeg var sånn atten år gammel lagde jeg og noen kompiser vin. Vi hadde 24 timers turbogjær fra Europris, masse sukker og hva vi antok var tilstrekkelig som "lovpålagt mengde frukt" (en boks rosiner). Ifølge Roald var dette den beste vinen han hadde smakt. Jeg skal ikke si for mye om den, man ble full, men smaken var noe spesiell. Men ifølge Roald var den fantastisk.

Roald ass. Det er type.

Anonymkode: c96bc...0cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om lysslynge. Jeg har gjort det samme, og det ble ganske stemningsfullt. :) 

En gammel vinballong kan dessuten være ganske dekorativ som vase med lange strå oppi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye ulike måter å bruke dem som dekorasjoner på. De fleste bruker dem til blomster, strå eller greiner. Mange setter lys i dem. Noen bruker dem som understell til bord, noen lager lampefot av dem.

Dem selges for mellom 200 og 500 på finn. Eller du kan, som andre foreslår, kaste den, om du ikke orker selge.

Anonymkode: 28d9c...c05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mange som kjøper på finn. Jeg har strå i min :) Ei venninne har lysslynge nedi, det ble veldig fint. 

Anonymkode: 441b4...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (19 timer siden):

Ja, ser setningen ble teit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange som kjøper på finn. Jeg har strå i min :) Ei venninne har lysslynge nedi, det ble veldig fint. 

Anonymkode: 441b4...fec

Hvorfor oppbevarer du strå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...