Gå til innhold

Mannen forstår ikke hvorfor det er så viktig for meg å besøke et voksent barn med en alvorlig sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min forstår ikke hvorfor viktig det er for meg å besøke mitt voksne barn som bor 5 timers togtur unna. Han har ikke barn selv og forstår gjerne ikke hvorfor det føles så viktig for meg. 

Barnet mitt har en sykdom som vedkommende kan bli frisk av, men man vet ikke. 

Tar jeg på vei når jeg tar det litt tungt at mannen min ikke forstår viktigheten?  Han sier at mine foreldre er gammel og jeg bør tenke på de. Jeg gjør det. Besøker dem veldig ofte. Men jeg ser sjelden mitt voksne barn. 

Anonymkode: 3dba4...039

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så fordi du vil besøke ditt syke barn (selv om det er voksent) så bryr du deg ikke om foreldrene dine? Hva slags logikk er det? 

Anonymkode: 8b7f0...ebc

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke skjønt hvordan jeg hadde endt opp med noe sånt. Det er bare skammelig.

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

😳😳😳 

Han der hadde jeg bare gitt opp.

Anonymkode: 4447f...62a

• Liker 19
  • Hjerte 1
Skrevet

Tuller du?

Altså: du har alvorlig sykt voksent barn - og han skjønner ikke hvorfor du vil besøke henne?

Er han fullstendig og totalt blottet for alt som eksisterer av menneskelig empatiske  evner og logikk?

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor gammel er han? Han virker ikke helt moden 🤔

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det her hadde jeg virkelig ikke giddet å kaste bort tid på å forklare til mannen en gang. «Jeg reiser i morgen!», er alt han har behov for å vite. 

Anonymkode: b8540...6ce

• Liker 15
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Han der hadde jeg ikke satset videre på.

Skrevet

Selv om han ikke har egne barn, bør det da være lett å forstå at du vil besøke ditt syke barn?!? Det betyr jo ikke at du ikke bryr deg om foreldrene dine.

Og HVIS man skal måle kjærlighet, så er det da helt naturlig at kjærligheten til dine barn er sterkere enn den man har til foreldrene. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så fordi du vil besøke ditt syke barn (selv om det er voksent) så bryr du deg ikke om foreldrene dine? Hva slags logikk er det? 

Anonymkode: 8b7f0...ebc

Han mener at de skal likestilles. Min far har nettopp hatt en operasjon i et kne. Han mener at jeg bør tenke på det nå, og ikke på mitt voksne barn( som har en mer alvorlig sykdom i et livsnødvendig organ.) Men min far får den hjelp og støtte han trenger. Men verre med mitt barn som har en mer alvorlig sykdom, mener jeg. Jeg har full empati med begge, men jeg føler for å prioritere den som er mest alvorlig syk. 

Blir skuffet når jeg møter null forståelse for det fra min mann. 

57 minutter siden, Eneri said:

Selv om han ikke har egne barn, bør det da være lett å forstå at du vil besøke ditt syke barn?!? Det betyr jo ikke at du ikke bryr deg om foreldrene dine.

Og HVIS man skal måle kjærlighet, så er det da helt naturlig at kjærligheten til dine barn er sterkere enn den man har til foreldrene. 

Tenker det samme. Men jeg har empati og er glad i mine foreldre og. Vet at de er gamle og at jeg kan miste de også. Men barnet mitt har en alvorlig sykdom. Noe som jeg bør tenke på også. 

Han har ikke barn selv, men jeg mener at han burde forstått såpass. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du ham bestemme over deg og ditt liv? Er ikke barnet ditt viktigere? 

Anonymkode: 6fa88...0dc

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Den biologiske Faren til dette voksne barnet, er han på banen?

Anonymkode: 88494...781

Skrevet

Jeg gjetter at mannen din kommer fra en familie hvor det er slik at de unge skal klare seg selv, mens de eldste skal hjelpes.  Siden han ikke har barn selv, har han heller ikke fulgt med på hvor store endringer det er blitt på dette i samfunnet.  
Det er ikke sikkert han kommer til å forstå deg, og jeg synes ikke du skal synes det er viktig heller.  Gjør det rette for deg!  I vår tids kultur er vi foreldre i bakhånd for barna våre.  Når de trenger oss, så er vi der - uansett alderen deres :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din er sykt urettferdig og uten forståelse og empati. Selvsagt skal du besøke barnet ditt, noe annet hadde vært rart. 

Hvordan forklarer mannen denne logikken?

Anonymkode: 84166...f00

• Liker 4
Skrevet

Asberger på mannen eller? Høres sånn ut. Du vet hva som er riktig her. Og han fjotten er det bare å gi opp

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Mannen din er sykt urettferdig og uten forståelse og empati. Selvsagt skal du besøke barnet ditt, noe annet hadde vært rart. 

Hvordan forklarer mannen denne logikken?

Anonymkode: 84166...f00

Tok en lengre diskusjon med han I morges. Jeg sa at jeg krever forståelse for at dette kan fungere. Forsøkte å grundig forklare situasjonene osv. Han sa at han har ikke barn selv, og har derfor aldri forstått helt hvilke følelser man har osv. Jeg sa at det bør han tenke seg til. Tilslutt beklaget han, og sa at han skulle skjerpe seg. 

• Liker 4
Gjest Albbas
Skrevet

Hva med friske barn da? Skal ikke de få besøk i det hele tatt? 🤔

Skrevet

Uansett så er det vel en selvfølge at man prioriterer barna sine(?) 🤷‍♀️

Sier seg jo selv at man burde sjønne den tankegangen, selv om han ikke har egne barn

• Liker 3
Skrevet
Kaneel skrev (6 timer siden):

Asberger på mannen eller? Høres sånn ut. Du vet hva som er riktig her. Og han fjotten er det bare å gi opp

Finnes absolutt ingen grunn til å henge dette problemet på en Asberger knagg, det er enkelt og greit slik at når mannen ikke har egne barn så har han heller ingen anelse om hvor sterk omsorg en kan ha ovenfor sine barn.

TS bør jo helt klart dra til sitt syke barn, sin nyopererte far kan hun jo ringe til.

• Liker 2
Skrevet

Han tenker vel sikkert da på at du skal bruke en del penger på toget 😅😅

Han kan vel bare drite i og dra langt til h…..

Det er ungen din det er snakk om, besøk ungen din så mye du vil. Du veit aldri hva som kan skje imorgen og da vil du sitte med en dårlig følelse fordi du hørte på mannen din. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...