AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Har en anke inne for ung ufør. Dette kommer opp på nav, men det er fordi jeg skal få det som brev post…? Men jeg har ikke fått noe i posten 😓 Eller er det bare sendt til advokaten? Jeg har prøvet skrive til advokaten på Mail, men ikke fått svar. Prøvet ringe kontoret, men de sier jeg må betale om advokaten skal ringe meg. Og de er svin dyre. Jeg er jo redd for at det er avslag, og da må jeg jo rekke å klage før fristen. Brevene er jo ikke helt nye heller, 9 februar, 28 april og 3 mai Noen som har vært i en lignende prosess før? Anonymkode: 05664...85d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Hvorfor ikke bruke chatfunksjonen, eller ring NAV? Tror du virkelig noen her på Kvinneguiden kan gi deg et svar om denne saken og osm du kan slå deg til ro med? Anonymkode: 18c46...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke bruke chatfunksjonen, eller ring NAV? Tror du virkelig noen her på Kvinneguiden kan gi deg et svar om denne saken og osm du kan slå deg til ro med? Anonymkode: 18c46...7fa Nei, jeg forventer ikke at noen har svar på om jeg får avslag eller ei, er ikke det jeg spør om heller Men det å være i en klage prosess i nav regner jeg med at flere har vært, og dermed har kanskje noen noe erfaring. Jeg selv har opplevd at tidligere brev jeg ikke får sett på nav.no kommer i postkassa. Men det har det ikke gjort nå. Nå har ikke jeg tidligere anket noe, derfor jeg spør de som kanskje har noe kunnskap om det Det er jo sikkert en ganske standard prosess som blir fulgt, hvorfor ikke spørre om noen har erfaring ts Anonymkode: 05664...85d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Hvis du har brukt advokat så sendes brevet automatisk til advokaten. Ellers så kan du bare skrive til veilederen din og spørre om hen kan printe det ut og sende det til deg. Anonymkode: 8bc07...36c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg forventer ikke at noen har svar på om jeg får avslag eller ei, er ikke det jeg spør om heller Men det å være i en klage prosess i nav regner jeg med at flere har vært, og dermed har kanskje noen noe erfaring. Jeg selv har opplevd at tidligere brev jeg ikke får sett på nav.no kommer i postkassa. Men det har det ikke gjort nå. Nå har ikke jeg tidligere anket noe, derfor jeg spør de som kanskje har noe kunnskap om det Det er jo sikkert en ganske standard prosess som blir fulgt, hvorfor ikke spørre om noen har erfaring ts Anonymkode: 05664...85d Har du sjekket noen av de andre portalene? Som E-boks og digipost? Mange offentlige brev kommer også via disse kanaler. Anonymkode: 1bf1b...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #6 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du har brukt advokat så sendes brevet automatisk til advokaten. Ellers så kan du bare skrive til veilederen din og spørre om hen kan printe det ut og sende det til deg. Anonymkode: 8bc07...36c Okei, takk for svar 😄 Jeg har ikke noen veileder enda, men kan jo kanskje funke å ringe nav kundesenter? Eller bare møte opp og spørre om de kan skrive de ut der og da? ts Anonymkode: 05664...85d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du sjekket noen av de andre portalene? Som E-boks og digipost? Mange offentlige brev kommer også via disse kanaler. Anonymkode: 1bf1b...9f0 Jeg opprettet Digipost for 1 time siden. Så om brev er sendt, så vil nok de komme som vanlig brev. Eller kanskje ikke… er jo brev fra over en mnd siden og over 2 uker siden 😕 ts Anonymkode: 05664...85d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Skrevet 20. mai 2022 Ring nav å spør dem. Eller betale advokaten for å få hen til å sende de til deg Anonymkode: 73d4f...3a7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Skrevet 20. mai 2022 Logg deg inn på nav.no og send melding om at du ønsker å få tilsendt kopi av brev datert x, y og z, og at adressen din er Trygdegata 1, 1234 Tettstedbygda. Anonymkode: 8f67f...5ad 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Logg deg inn på nav.no og send melding om at du ønsker å få tilsendt kopi av brev datert x, y og z, og at adressen din er Trygdegata 1, 1234 Tettstedbygda. Anonymkode: 8f67f...5ad Det mest sikre er å ta kopi av alt, stemplet kopi. Nav roter vekk papirer av og til. Anonymkode: 79e38...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå