Gå til innhold

Hund spiser gress

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden vår på 1 år har virket litt slapp i dag. Og begynte å spise gress ute nå i kveld. Så jeg tenker at han kanskje har vondt i magen? Er det noe vi bør gi han for magen eller bare se det an? 
I morges bæsjet han et par ganger på tur. Først var det normal avføring og så noe bløt.

Anonymkode: 8912b...b05

AnonymBruker
Skrevet

Han fikk forresten litt lakseolje i maten sin i går kveld. Han er ikke så vant med å få det. Kanskje det kan ha påvirket magen…?

• Liker 1
Skrevet

Hunder kan også spise gress bare fordi det smaker godt, spesielt friskt vårgress. Jeg ville sett det litt an, men fulgt nøye med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hundene jeg har hatt spiste alltid gress i den forbindelsen du nevner. Ubehag med magen..

AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (2 minutter siden):

Hunder kan også spise gress bare fordi det smaker godt, spesielt friskt vårgress. Jeg ville sett det litt an, men fulgt nøye med.

Vi får se det an. Kom også på nå at han vekket meg veldig tidlig i morges og jeg tok ham med ut. Han tisset bare, men var også veldig tørst. Drakk masse vann…

Gjest Ghostface
Skrevet

Det eldste tantebarnet mitt som er hund, har for vane å spise gress til han gulper det opp. Det er sikkert bare en vane.

AnonymBruker
Skrevet

Mine hunder spiser mye gress, og det er ikke fordi de er dårlige i magen. Tvert imot blir de dårlige av å spise for mye gress.

Jeg har konkludert med at det er instinkter blandet med at de rett og slett liker smaken av ferskt, nytt gress ute.

Anonymkode: 09fe3...c3e

Gjest padawan
Skrevet

Hunder spiser gress for å regulere magen. 

AnonymBruker
Skrevet

Og noen hunder spiser gress hver dag😄Min spiste mye gress ( da var det noe med magen) Dette er instinkt. De spiser mye gress når de vil kaste opp. Helt naturlig.

Anonymkode: c92e9...18e

AnonymBruker
Skrevet

Mine kan spise gress om morgenen om de føler seg litt dårlige på grunn av tom mage. Det hjelper de å kaste opp magesyren.

De kan også spise gress nå og da når de finner en deilig klynge med frisk gress

Anonymkode: 4ac77...ad1

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min elsker gress, lar henne spise litt siden hun aldri har kastet opp av det. 

Anonymkode: 9a7df...ad4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest en eller annen plass at det finnes noen slags enzymer eller noe i gresset, som kan være bra for magen på hunder eller katter.  

men dersom hunden eller katten spiser veldig mye gress, så kan vel dette bety at det finnes noe mer alvorlig galt med kjæledyret.       

Anonymkode: 3eb04...d39

Skrevet

Min spiser gress bare for å spise det, har ikke opplevd dårlig mage eller oppkast i forbindelse med dette. Men jeg har en skikkelig matmoms da. 

Hvis magen blir løsere hadde jeg kanskje vurdert Canikur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...