Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Kreta i juni og har ikke vært der før. Har nå hørt flere som har vært der fortelle at rørsystemet fungerer så dårlig at man ikke kan kaste toalettpapir i toalettene. At man bare gjør fra seg i toalettet, men så må man tørke seg med papir som kaster i en søppelbøtte ved siden av. Stemmer dette? Høres jo ganske uhygienisk ut. Er det sånn overalt på hoteller, restauranter osv? 

Anonymkode: cb9df...f86

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sånn. Ikke uhygienisk å kaste papiret i en pedalbøtte, vel. 

Anonymkode: 0cb65...899

• Liker 12
Skrevet

Spørs. Noen har bedre rør enn andre, men vil anta alle som har søppelkasse ved siden av doen har det sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var sånn i Hellas da jeg var der for 20 år siden. Mulig at all inklusiv hotellene har fått bedre rørsystemer siden da. Men hey, de hadde kloakksystemer mens vi fortsatt gjorde vårt på utedo. Og det er noen som henter søppelet på do hver dag, så hvorfor syns du sette er uhygienisk? 

Anonymkode: 2ebbb...60f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett så er det sånn ja. Overalt. Det er skiltet at en ikke skal slenge toalettpapiret i toalettet.

Anonymkode: b72ad...59f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var sånn i Hellas da jeg var der for 20 år siden. Mulig at all inklusiv hotellene har fått bedre rørsystemer siden da. Men hey, de hadde kloakksystemer mens vi fortsatt gjorde vårt på utedo. Og det er noen som henter søppelet på do hver dag, så hvorfor syns du sette er uhygienisk? 

Anonymkode: 2ebbb...60f

Litt ekkelt er det jo med en bøtte med papir som marineres i bæsj i 24 timer på et lite, varmt og fuktig rom.

Anonymkode: 4816a...2e5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor du er (hotell/resturante) så er rør systemet det samme. Så du burde ikke kaste dopapir i toalettet. Det som kan skje, er at du enten får flom på badet du er på, eller så kan du lage flom på badene i etasjene over, siden røret er tett hos deg. Kjipt om de som eier doen krever at du skal betale for det… jeg vet ikke hvordan det fungerer i utlandet med skyld, men det hadde ikke overrasket meg om den som forårsaket det får regningen (om det tydelig er lapp på veggen eller allmennkunnskap at der går papiret i bøtta)

Og det er jo ikke uhygienisk om du ikke smører baisen oppover bøtta 😛 Det pleier være sånn pedal bøtte og uansett så vasker man jo henda før man forlater toalettet

Men om det kan være ekkelt å åpne bøtta og se andre sitt bæsje papir, ja 🙈 Men vi kvinner er jo litt vandt til slik med bøtter for OB og bind på offentlige toalett. Nå vet ikke jeg om du er mann da

Anonymkode: 5f089...323

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å gjøre feil merket jeg. Det er liksom litt automatikk for meg å kaste papiret i do. Men stort sett husker jeg på det. Synes det er litt ekkelt å åpne bøtten, men en venner seg til det og.

Anonymkode: ec803...cdd

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevd noe annet en at bøttene til do-papir er av typen med pedal. Posene skiftes ofte, og mye er gjort ved at man kaster med den brukte siden ned...

Gjelder både Hellas og Tyrkia. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Var ingen info på det hotellet vi pleide å være på, et større, nyere hotellanlegg, så vi tok sjansen på å ha papir i do der, men brukte litt mindre papir enn vanligvis.

På Naxos derimot kastet vi ikke papir i doen, da bodde vi på et lite familiedrevet hotell, stod ingen oppslag der heller, men tok ikke sjansen. Vi hadde med hundeposer som vi puttet papiret i da, heldigvis, for det var ikke pedalbøtte med lokk, bare en åpen søppelkurv ved doen

Anonymkode: ac011...014

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sånn at man må kaste papiret i søppelbøtte (på hotellet), pleier jeg å tørke meg én gang som jeg skyller ned i do sammen med baisen🤠 Så tørker jeg meg ferdig og kaster det papiret i søppelbøtta. På den måten blir det ikke så mye "møkkete" papir i bøtta. Har aldri opplevd at det blir ekkelt på badet der jeg har bodd i hvertfall.

Anonymkode: 91c50...406

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det sånn at tissing foregikk på doen på hotellrommet, bæsjing var forbeholdt fellestoalettene på hotellet 😂 Ikke fordi vi griset eller noe sånt, men i frykt for lukt på badet på hotellrommet hadde vi dette som hovedregel. 

Synes i alle fall man skal respektere det og IKKE kaste papir i do 😊 og ja, søppelbøttene man kaster dopapiret i har lokk, og det er (etter min erfaring) egen søppelbøtte for dopapiret i tillegg til den "vanlige" søppelbøtten på badet. 

Begynner dog å bli en del år siden jeg var på Kreta. 

Anonymkode: f3d97...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ekkelt. Men det verste er å ikke kunne legge papir i skåla med det resultat at vannet plasker opp. 

Anonymkode: 94eb5...a4c

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å ta en rask spyling i dusjen etter vi har gjort nummer 2, så slipper vi å forholde oss til bajs i bøtta 💩

Anonymkode: a6a66...e1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det stemmer. Skikkelig ekkelt men hvis alle kaster papiret i doen så blir det verre. 

Anonymkode: 2ee1e...045

Skrevet

Bodd i Tyrkia i mange år(der var det også slik med bøtte på offentlige plasser) men kasta alltid papiret i do, og aldri opplevd at dem blir tette.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med oss som får en stor klatt bæsj igjen på papiret etter man har tørket seg? Snakker om en til to spiseskjeer. Blir da mye bæsj i denne pedalbøtta. 

Anonymkode: f3e49...3a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva med oss som får en stor klatt bæsj igjen på papiret etter man har tørket seg? Snakker om en til to spiseskjeer. Blir da mye bæsj i denne pedalbøtta. 

Anonymkode: f3e49...3a9

da reiser du ikke til kreta.

Anonymkode: 856f1...13b

• Liker 3
  • Nyttig 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange år siden jeg har vært i Hellas, men da jeg var der skulle papiret kastes i søppelbøtta. I praksis ble ikke det noe problem. Jeg må nesten alltid "nr. 2" midt på dagen og da var vi gjerne på stranden. Vi hadde funnet en litt avsides strand med ganske få andre mennesker som vi syklet til. Der var det ingen toaletter. Når behovet meldte seg måtte man rett og slett gå bak i buskene og gjøre fra seg der. Faktisk mer behagelig enn et fryktelig huke-toalett som vi var innom på en bensinstasjon.

Anonymkode: 08a73...a03

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er der. Men det er jo mulig å ta med seg små poser/hundeposer så en kan ta brukt papir i det per dobesøk, knyte igjen og legge i søppelet. Da reduseres kanskje eventuell lukt. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...