Gå til innhold

Kan man sjekke hvor i løypa passet er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det an?

Anonymkode: 043f3...9ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

https://www.politiet.no/tjenester/pass-og-id-kort/sporsmal-og-svar/#undefined

Sitat

Hvordan kan jeg finne ut hva som er status på min søknad?

Alle søknader behandles fortløpende og du får SMS når dokumentet sendes fra leverandøren. Hvis søknaden blir avvist eller avslått, får du beskjed om det. Henvendelser på telefon og e-post legger beslag på store deler av vår saksbehandlingskapasitet, som kunne vært brukt på å behandle søknadene mer effektivt. Vi oppfordrer derfor til å begrense denne typen henvendelser.

Vi gjør oppmerksom på at alle spørsmål om pass og ID-kort må rettes til passkontoret der du leverte søknaden din.

Her står det at "alle søknader behandles fortløpende", men jeg har hørt fra flere (ikke bare KG) at de har hatt passtime svært nylig og allerede har fått pass eller melding om at det er på vei. 

Må si det frister å ringe og spørre hva f... det er de driver med, og om det stemmer at enkelte prioriteres til å få pass raskere. 

Jeg har ventet i flere uker, og rykker tydeligvis stadig bakover i køen 🙂🙂🙂🙂

Anonymkode: df73e...00a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Går det an?

Anonymkode: 043f3...9ac

Tydeligvis ikke, vi prøvde et par ganger men de hadde ingen anelse. Men plutselig lå passene i postkassa uten noen melding i forkant. På et tidspunkt fikk vi beskjed om at de sannsynligvis blir sendt neste uke, da må de allerede ha vært på vei i posten. Det burde gått an å spore dette elektronisk som med annen pakkepost, heller enn at man måtte prøve å få informasjon fra allerede overarbeidede personer på passkontorene.

Anonymkode: 19912...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...