AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Vil gjerne ha noen råd fra dere som faktisk har sittet i det. Jeg vet at det er mange meninger om dette rundt om blant alle foreldre, men vil gjerne høre fra dere som både har anerkjent at barnet har et problem, og så gått aktivt til verks for å endre det. Jeg er bonusmamma til en gutt på 9 år som er blitt veldig avhengig av iPad. Far anerkjenner dette, men det er blitt ekstra tydelig nå som vi bor sammen alle sammen. Jeg har vært litt opptatt av at far skal opprettholde samme leggetid som han har hos mor, samt andre ting som å begrense iPad-tid ved bordet osv. Det er i disse situasjonene det er blitt kaos, gutten har klikket i vinkel, rasert rommet og utagert vanvittig om han blir fratatt iPad-tid. Vi kan naturligvis ikke gjøre noe med hvordan ting er hos mor, men vi er enige om at vi skal ha strengere rammer. Problemet er at det da tar alt fokus, far blir utslitt og han føler at tiden gutten er hos oss blir "negativ". Jeg håper selvsagt at dette er forbipasserende. Så til dere andre; når var det dere så at det var gått for langt? Hva var deres første regler og hvordan taklet dere overgangen? Anonymkode: c2ffe...b88
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Har en 5-åring som blir gærn av noe særlig mer enn 10-15min skjerm pr gang. Merka det på at det ble krangling om hvorvidt vi skulle slå av eller ikke og mye mer aggressiv atferd. Så nå er det 10min om morgenen og 10 minutter på kvelden. Thats it. Anonymkode: f5f6a...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå