Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Underkant av ett år, får stort sett fast føde og blir tilbudt mye vann til hvert måltid, men (sorry TMI) bæsjen er ganske hard og ofte! Vi snakker 3-4 ganger om dagen🫣 ikke så mye om gangen da, men er dette normalt? Vi gir fiberrik mat som frukt, grønnsaker, grøt og brødskive, men mulig vi ikke får i han nok væske da. Tips? :) Eller går det seg til av seg selv?😅

Anonymkode: 872db...9e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Underkant av ett år, får stort sett fast føde og blir tilbudt mye vann til hvert måltid, men (sorry TMI) bæsjen er ganske hard og ofte! Vi snakker 3-4 ganger om dagen🫣 ikke så mye om gangen da, men er dette normalt? Vi gir fiberrik mat som frukt, grønnsaker, grøt og brødskive, men mulig vi ikke får i han nok væske da. Tips? :) Eller går det seg til av seg selv?😅

Anonymkode: 872db...9e8

Jo oftere babyen bæsjer, jo bedre. 

Anonymkode: 2b817...001

AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut

Anonymkode: 7f082...885

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jo oftere babyen bæsjer, jo bedre. 

Hvorfor det?

Anonymkode: 4c12c...22b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor det?

Anonymkode: 4c12c...22b

Eh, fordi de med spisskompetanse gjør slik at baby bæsjer hele tiden, med maltestrakt til hvert måltid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Eh, fordi de med spisskompetanse gjør slik at baby bæsjer hele tiden, med maltestrakt til hvert måltid. 

At det var? 😂

Anonymkode: d28c6...8a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

At det var? 😂

Anonymkode: d28c6...8a5

True story. 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem er "de med spisskompetanse"?

Anonymkode: 6ddba...88c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Keee?😂🤷‍♀️

Anonymkode: 8c996...b5f

AnonymBruker
Skrevet

Min på halvannet har også bæsjet flere ganger om dagen hele veien. Eller, det har variert litt, noen ganger kan han bæsje én stor bæsj også. Hva mener du med hard avføring da? Mener du normalt hard, eller som i at den er ubehagelig hard?

Anonymkode: 6fb74...607

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Keee?😂🤷‍♀️

Anonymkode: 8c996...b5f

Jepp! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt og ikke farlig å bæsje så ofte som din gjør, men om bæsjen alltid er veldig hard (f.eks. små kuler), og du tenker at det gjør vondt å bæsje, er det lurt å se om man kan gjøre noen grep.

Tilby gjerne mer drikke. Banan og (mye) kumelk er noe som kan gjøre avføringen hard. Jeg har lest at noen får hard avføring av for mye fiber, men vet ikke om det stemmer. Tenker det i så fall må være ekstreme mengder fiber (kombinert med for lite væske).

Mat som kan hjelpe på avføringen er svisker, tørkede aprikoser og maltekstrakt. Min erfaring er at tørkede økologiske aprikoser smaker bedre/søtere enn konvensjonelt dyrket.

Om barnet spiser store mengder banen, ville jeg tilbudt litt mindre av det. Tilby gjerne svisker og tørkede aprikoser, og jeg ville lurt inn litt maltekstrakt.

Anonymkode: 8ab9b...8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...