AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 https://www.tu.no/artikler/nve-advarer-om-sprengt-kapasitet-og-enda-hoyere-strompriser-i-framtiden/519641 I perioder med høyt strømforbruk vil Norge måtte importere strøm for å klare toppene, og i slike perioder vil strømprisene også fyke til værs. Det viser en ny utredning fra Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE). Mot 2030 vil effektbalansen, hvor mye strøm vi bruker på en gang, utfordre kraftsystemet i både Norge og Norden, heter det blant annet i utredningen, som torsdag ble oversendt Olje- og energidepartementet. – Effekt handler om at vi har nok strøm til enhver tid, selv på den kaldeste vinterdag. Effekt har ikke pleid å være et problem i Norge, men i årene framover går vi mot en strammere effektbalanse. Anonymkode: bf75e...5ee
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Det er nå man priser seg lykkelig for å ha ubegrenset tilgang på ved. Anonymkode: 8372b...405 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Bare befolkningen advarte før avtalen ble signert av norske politikere, nå kommer ekspertene etter. Endelig får de lov til å uttale seg de også. Anonymkode: 46171...dd9 1
Sandsafari Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 (endret) Sånn går det når infrastrukturen i norge har blitt nedprioritert av politikerne våre i flere tiår. Etterslepet på modernisering av Strøm vann og avløp kommer til å koste oss forbrukere dyrt. Man kan lure på hvor det har blitt av pengene vi har betalt i alle år? Endret 19. mai 2022 av Sandsafari 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): https://www.tu.no/artikler/nve-advarer-om-sprengt-kapasitet-og-enda-hoyere-strompriser-i-framtiden/519641 I perioder med høyt strømforbruk vil Norge måtte importere strøm for å klare toppene, og i slike perioder vil strømprisene også fyke til værs. Det viser en ny utredning fra Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE). Mot 2030 vil effektbalansen, hvor mye strøm vi bruker på en gang, utfordre kraftsystemet i både Norge og Norden, heter det blant annet i utredningen, som torsdag ble oversendt Olje- og energidepartementet. – Effekt handler om at vi har nok strøm til enhver tid, selv på den kaldeste vinterdag. Effekt har ikke pleid å være et problem i Norge, men i årene framover går vi mot en strammere effektbalanse. Anonymkode: bf75e...5ee Latterlig løgn fra disse "ekspertene." Norge klarte seg godt, og med BILLIG strøm, før disse kablene og eksport av strøm for profitt kom i gang. Anonymkode: 505b1...fca 1
Gjest Smeltemann Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 Vi får håpe det bygges flere vindmøller 👍👍👍
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Smeltemann skrev (Akkurat nå): Vi får håpe det bygges flere vindmøller 👍👍👍 Idiot! Rasere enda mer natur for å sende strømmen rett ut av landet. Og la den vanlige nordmann betale for elendigheten. Anonymkode: afb32...b83
Gjest Smeltemann Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Idiot! Rasere enda mer natur for å sende strømmen rett ut av landet. Og la den vanlige nordmann betale for elendigheten. Anonymkode: afb32...b83 Det var et veldig fornuftig ord du startet med..... Men jeg ser bort i fra den uintligente måten du startet svaret ditt på. Naturen blir ikke rasert av vindmøller, det bygges finne veier en kan kjøre etter og dannes verdiskapning for de som eier områdene som vindmøllene står på. Kan gjerne bygge ut flere vannkraftverk også, AS Norge skal bli klimanøytral og da må vi ofre litt for å få det til.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 Smeltemann skrev (3 minutter siden): Det var et veldig fornuftig ord du startet med..... Men jeg ser bort i fra den uintligente måten du startet svaret ditt på. Naturen blir ikke rasert av vindmøller, det bygges finne veier en kan kjøre etter og dannes verdiskapning for de som eier områdene som vindmøllene står på. Kan gjerne bygge ut flere vannkraftverk også, AS Norge skal bli klimanøytral og da må vi ofre litt for å få det til. Det hjelper oss ingenting om hver by hadde hatt atomkraftverk, strømmen sendes ut av landet og vi må betale blodpris for å få strøm tilbake. Anonymkode: f5ce2...4f5 3
Gjest Smeltemann Skrevet 19. mai 2022 #11 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det hjelper oss ingenting om hver by hadde hatt atomkraftverk, strømmen sendes ut av landet og vi må betale blodpris for å få strøm tilbake. Anonymkode: f5ce2...4f5 Det som i mitt hode som er galskap er at de vil legge kabler ut til oljeplattformer, så skal gassen sendes nedover i Europa og brennes der,hvor er logikken i det?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #12 Skrevet 19. mai 2022 Smeltemann skrev (2 minutter siden): Det som i mitt hode som er galskap er at de vil legge kabler ut til oljeplattformer, så skal gassen sendes nedover i Europa og brennes der,hvor er logikken i det? Det er kapitalistlogikk, de store gutta tjener store penger.. Anonymkode: afb32...b83
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #13 Skrevet 19. mai 2022 Er bare å glede seg til vinteren! ❄️ Anonymkode: 1a631...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #14 Skrevet 19. mai 2022 Er det lov å flå oss på denne måten? Når vi er tildelt strøm og ikke kan man si opp strømmen heller. Prøvde faktisk det en gang, men det gikk ikke? Måtte skrive det over på en annen eller betale nettleie selv om man tar hovedsikringen. Det er jo ran. Anonymkode: ae5c1...1b2
Gjest Smeltemann Skrevet 19. mai 2022 #15 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er kapitalistlogikk, de store gutta tjener store penger.. Anonymkode: afb32...b83 I et miljøperspektiv er det i hvertfall et veldig ugunstig trekk.
Gjest Smeltemann Skrevet 19. mai 2022 #16 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det lov å flå oss på denne måten? Når vi er tildelt strøm og ikke kan man si opp strømmen heller. Prøvde faktisk det en gang, men det gikk ikke? Måtte skrive det over på en annen eller betale nettleie selv om man tar hovedsikringen. Det er jo ran. Anonymkode: ae5c1...1b2 Du trenger ikke bruke mye strøm. Personlig har jeg redusert med mellom 10 og 15tusen kwh det siste året. Selv om jeg har billig strøm.
Gjest Adobyen Skrevet 19. mai 2022 #17 Skrevet 19. mai 2022 Smeltemann skrev (5 minutter siden): Du trenger ikke bruke mye strøm. Personlig har jeg redusert med mellom 10 og 15tusen kwh det siste året. Selv om jeg har billig strøm. Jeg har også brukt veldig mye mindre og skaffet meg ok fastpris i 3 år, men det går jo en slags nedre grense et sted.
Gjest Smeltemann Skrevet 19. mai 2022 #18 Skrevet 19. mai 2022 Adobyen skrev (16 minutter siden): Jeg har også brukt veldig mye mindre og skaffet meg ok fastpris i 3 år, men det går jo en slags nedre grense et sted. Klart det går det . Her blir det nok varmeanlegg med radiatorer og varme i gulv etter hvert. Er litt skeptisk til solceller på tak da det ikke er sol her i nesten 4 mnd hver vinter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå