Gå til innhold

Ligger det noe i "Damer er seksuelle objekter"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man hører ofte at damer ikke er seksuelle objekter, men er det egentlig sannheten?.

Anonymkode: d14c0...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seksuell er jeg, men jeg er ikke et objekt. Jeg er tross alt levende, etter hva jeg vet. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Ja det er sannheten. Fordi ingen damer er objekter. Ikke menn heller. Er det ikke bedre å si seksuelle damer (menn) eller seksuelle mennesker. For det er jo mennesker alle er. Ikke objekter.

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Men de objektiviseres ved å fks puttes på et bilpanser for å selge produktet eller eventet, eller som pynt på premieutdelingen til Tour De France.

Sex selger.

Anonymkode: 6fa26...3b4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner "prostituerer" seg på sosiale medier og så klager de senere på at de blir objektifisert og at menn kun bryr seg om utseendet deres. 

Ikke så lett når de ikke byr på eller viser noe annet ved seg selv...

Anonymkode: 86484...1a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaller du halvparten av den menneskelige rase, de som faktisk er i stand til å bære frem flere mennesker, for "objekter"?

Anonymkode: 19f85...016

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man hører ofte at damer ikke er seksuelle objekter, men er det egentlig sannheten?.

Da er vell menn mer seksuelle objekter.

Anonymkode: 12d78...215

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaller du halvparten av den menneskelige rase, de som faktisk er i stand til å bære frem flere mennesker, for "objekter"?

Anonymkode: 19f85...016

Nei, kun de som er pene å se på

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange kvinner "prostituerer" seg på sosiale medier og så klager de senere på at de blir objektifisert og at menn kun bryr seg om utseendet deres. 

Ikke så lett når de ikke byr på eller viser noe annet ved seg selv...

Anonymkode: 86484...1a2

Ja, for det er kjempelett å lykkes som kvinnelig artist etc. uten å bjuda på kropp...

Anonymkode: b95e6...9a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, for det er kjempelett å lykkes som kvinnelig artist etc. uten å bjuda på kropp...

Anonymkode: b95e6...9a7

Feil. Adelle hadde jo ikke mye og by på før hun ble tynn, og hun ble jo veldig kjent

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

at damer kan være Seksuelle, ja i høyeste grad.  
damer kan også både spille på sex og seksuelle fantasier for å selge et produkt. Men de er jo likefullt mennesker allikevel. Men kan kanskje strekke det så langt at det vil være mulig å objektivisere kvinnens rolle i for eksempel markedsføring. Men det skal nok godt gjøres å kunne redegjøre for at en kvinne er blitt til et objekt. 

Anonymkode: 2df86...6d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har siden tenårene sett på kvinner som sexobjekter. Desto mer intelligente, selvstendige og ambisiøse de er, desto større sexobjekt er de.

Anonymkode: 38a31...89a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sinsiew skrev (41 minutter siden):

Seksuell er jeg, men jeg er ikke et objekt. Jeg er tross alt levende, etter hva jeg vet. 

Jepp, kvinner er seksuelle, seksuelle mennesker. 

Anonymkode: 0d541...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hvordan man velger å definere det, men det har ofte blitt brukt i kvinnekamp og da har ordet objekt fått en negativ klang, for da henspeiler det på at kvinnene blir redusert til et objekt med hentyding til en ting. Men et objekt kan også være et menneske eller et dyr.

En fotograf kan kanskje si at en kvinne var et fantastisk foto objekt. For kvinnen var selve objektet i bildet, hun var faktisk selve grunnen til bildet.

Vi menn liker kvinner, vi liker bilder av kvinner, vi liker kvinnelige skuespillere, vi liker å se på kvinner. At vi liker og se på kvinner betyr ikke at vi reduserer de til en ting, nei det betyr at vi beundrer skjønnheten i kvinnen. Et bilde kan sjelden fortelle noe om objektets intellekt og verdier, så da må vi forholde oss til skjønnheten og det ytre. Det er det siste som ikke er fullt akesptert lenger, vi skal ikke få lov til å bedømme noens ytre skjønnhet, for da påstår de at det reduserer kvinnens verdi.

Men det er uomtvistelig at det er mange kvinner som vet verdien av sin skjønnhet og bruker denne aktivt for å skaffe seg en levevei. Og skal man nekte disse kvinnene å selge dette produktet, ja for det er faktisk sin skjønnhet de selger, eller bruker skjønnheten til å promotere andre sider ved seg selv. Skal kvinner reduseres til å kun få selge sin kunnskap og viten eller fysiske arbeidskraft. 

Anonymkode: fb36b...94d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er en seksuell person, jeg er ikke et objekt. 

AnonymBruker
Skrevet

De som ser på andre mennesker som objekter, er også mennesker med manipulerende, narsissistiske, psykopatiske osv. Personlighetstrekk. Slike mennesker burde man passe seg for. 

Anonymkode: 59327...a3d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er nok alle objekter i en eller annen forstand, men kun et fåtall lar seg krenke av det. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste damer som gnåler om at damer ikke er sexobjekter, kroppsposivitisme, ultrafeminisme og andre radikale greier er jo damer som ikke er spesielt attraktive uansett. Har fått lite/ingen oppmerksomhet fra menn som er attraktive, og var heller ikke spesielt populær i ungdomstiden. 

Anonymkode: 6fa8e...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Man kan være seksuelt objekt og subjekt samtidig.

For min del er det noe i det. Jeg liker å bli begjært. Det gjør vel alle, men jeg tror jeg liker det bedre enn mange andre. Å kle meg slik mannen min synes er sexy, by meg fram, oppfordre ham til å ta meg. 

Anonymkode: 65638...184

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner blir bruker seg selv som objekter hele tiden (sosiale medier/only fans m.m) og i reklamer, plakater, filmer, media, musikk osv. 

Så ja man kan trygt si at mange kvinner fremstiller seg som objekter selv om det ikke gjelder alle. 

Anonymkode: e0490...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...