AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 heihei! For noen måneder siden sluttet jeg i jobben min, og skal nå starte ny. For ansiennitet trengs det attester, så jeg har kontaktet mine tidligere jobber. Fra den ene jobben gikk det en dag, den andre har det nå gått en måned! Har påmint den tidligere sjefen min, men ikke fått noe svar. Vi hadde ingen konflikt, men skal sies at en av grunnene til at jeg sa opp der var manglende kommunikasjon fra sjefen. Dette vil innvirke det at jeg ikke kommer opp på et ekstra lønnstrinn.. Kan jeg rett og slett si til lønnsavdelingen der jeg skal jobbe at jeg får ikke attest? Har jeg ikke egentlig rett på attest? noen som har opplevd det samme? Anonymkode: c49eb...add
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Du har KRAV på attest. Anonymkode: 8c4fa...d12 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Hva med å møte opp til din gamle leder og forlange det? Veldig rart å være vanskelig på det. Det har alle krav på.. Anonymkode: afe07...854
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva med å møte opp til din gamle leder og forlange det? Veldig rart å være vanskelig på det. Det har alle krav på.. Anonymkode: afe07...854 Ja, kunne gjort det, men bor 6t unna.. Ja! Tror ikke han er vanskelig, men han er bare generelt treg og prioriterer ikke det han synes er viktig. Anonymkode: c49eb...add
Pikaboo Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 Du har krav på attest, men ikke at det skal stå lovord om deg i den.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 Kan du ringe et lønnskonto eller lignende? Høre med leder over lederen? Det du egentlig trenger er jo bare en bekreftelse på perioden du har jobbet der, mtp ansenitet videre. Anonymkode: afe07...854 1
Pikaboo Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 Pikaboo skrev (1 minutt siden): Du har krav på attest, men ikke at det skal stå lovord om deg i den. Men de har heller ikke lov å skrive noe negativt om deg. Men du har krav på en bekreftelse på når du begynte og sluttet i jobben.
Hensatt Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Bare å vise lønnsslipper e.l for å dokumentere at du har jobbet der dersom den nye jobben etterlyser dokumentasjon.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 Pikaboo skrev (8 minutter siden): Du har krav på attest, men ikke at det skal stå lovord om deg i den. Jepp, det vet jeg! Eneste jeg forventer er at det står når jeg har jobbet der, da det er det lønnsavdelingen trenger Anonymkode: c49eb...add
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 Blizz1 skrev (1 time siden): Bare å vise lønnsslipper e.l for å dokumentere at du har jobbet der dersom den nye jobben etterlyser dokumentasjon. Nei. Det fungerer ikke slik. Teo meg, jeg har prøvd. Fikk til og med kopi fra Nav sine sider, men hjalp ikke. Min tidligere arbeidsgiver slutta i jobben ig kjeden endret navn. En annen svarte bare ikke på e-post. Håpløst når man ikke har attester. Anonymkode: 5c43f...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #11 Skrevet 19. mai 2022 Ta kontakt med HR avdelingen på din gamle jobb og be om en tjenesteattest. Det er vanligvis de som skrivet de da de sitter på ansettelsesforholdet, antall overtidstimer o.l. Her hos oss skriver vi ikke personlige attester, henviser til HR for tjenesteattest og stiller som referanse ved behov. Anonymkode: 9371f...354 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #12 Skrevet 19. mai 2022 Hør med lønnskontoret/ den som betalte ut lønn. At du forteller ny arbeidsgiver at du ikke får attest må du gjerne gjøre, men det påvirker ikke mulighetene ny arbeidsgiver har for å endre nåværende beregning. Sånn generelt- det å få en attest i forkant av at man slutter (i oppsigelsestiden) er forebyggende for mye trøbbel. Anonymkode: 7f8bb...eeb
origin Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 Jeg er i samme situasjon men skal forsøke å kontake hovedavdelingen om jeg ikke får svar fra avdelingen jeg jobbet under
17.11 Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 Jeg hadde ringt og sendt e-post daglig frem til dette var i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå