Gå til innhold

Noe biologisk feil med de som ikke liker barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker mine egne unger og ungene til mine søsken. Men andres? Neeehh...bryr meg ikke. Jeg er den som ALDRI tilbyr meg å holde en annens baby etc

Anonymkode: c3ef4...324

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skriver du dessverre? Ønsker du virkelig å være blant de som fortrenger alt det kjipe ved å bringe arten videre? Som svar på overskriften din tror jeg faktisk godt det kan være at vi lykkelig barnløse mangler ett eller annet gen eller noe annet biologisk, men om det er tilfelle er jeg sjeleglad for å mangle det.

Anonymkode: 53632...5ea

Skrev «dessverre» for å ikke provosere de mødrene som kom til å bli sinte på meg, for å kalle barn det jeg kalte de 😅😅 Mange blir provoserte når man skriver slikt om barn som jeg gjorde i HI, ville bare starte med en «dessverre» for å prøve roe ned situasjonen 🙈 Vet ikke helt om det ga noe bedring eller ikke…

Jeg er også sjeleglad for å mangle det genet 😅

ts

Anonymkode: ddb7c...230

• Liker 2
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tanta mi kan virkelig ikke fordra barn og skulle aldri få egne. Hun ble overrasket med baby i magen, og endte med å like sitt eget barn, men fortsatt hate alle andre barn. Tantebarn tolereres, da. Men hun var aldri den kule tanta for oss. 😂

Anonymkode: eaf42...3da

Slike historier har jeg ofte lest og hørt om, og heldigvis for begge parters del, skjer det ett eller annet med følelsene når man føder egne barn. Ikke alltid, men det skjer på instinkt,  på samme måte som hos andre dyr.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mange unger er søte og morsomme , men jeg har aldri hatt særlig lyst til å være forelder.

Synes hundevalper er søte også, men har absolutt ikke lyst på ei diger bikkje.

Anonymkode: 62391...a74

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som ikke liker barn utenom deres egne- Hvordan  takler dere alle de ‘obligatoriske barneselskapene i løpet av året?😅

Anonymkode: 39575...acf

AnonymBruker
Skrevet

Og dere som dor all del ikke ønsker dere egne barn. Hvor gamle er dere? Jeg var også slik. Rett og slett ikke interesert i barn og mistet kontakten med venner som fikk barn fordi vi havnet på ulike planeter. Så fikk jeg jammen meg 2 barn etter jeg fylte 38😅 Det går egentlig ganske greit. Funnet meningen med livet og alle de klisjeene der☺️ Men ja, det er masete. Veeeldig masete😅 Så skjønner veldig godt de som ikke liker barn. Ihvertfall ikke andr sine barn. En ærlig sak.

Jeg tror heller ikke det er en direkte genfeil. Men at vi er født med ulik grad av morsinstinkt er ingen tvil. Slik er det jo dyreriket også. Det er jo kjent at noen dyr (og mennesker også forsåvidt) er jo født med så så lite morsinstinkt at de ikke tar seg av- eller forlater barna sine. 

Anonymkode: 39575...acf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Og dere som dor all del ikke ønsker dere egne barn. Hvor gamle er dere?

43.

Anonymkode: f76e5...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...