AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Jeg er litt overvektig og har planer om å gå ned i vekt. Håper at jeg klarer det. Men samtidig er jeg ikke opptatt av å elske kroppen min. Det er jo bare en kropp. Å elske seg selv er det jeg vil kalle” Gatewaydrug til narsissisme” Vi trenger ikke å elske det vi ser for å være oss selv. Vi må bare håndtere det. Anonymkode: ff6eb...8a7 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Du elsker ikke kroppen min? Anonymkode: 473eb...904 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Tja. Synes det er litt vanskelig å svare på. Elsker ikke akkurat hvordan den ser ut. Blir sint på den noen ganger når den ikke oppfører seg, vondt her og der, sånne ting. Men det er jo den kroppen jeg har, den er meg. Jeg øver på å være glad i meg selv og være god mot meg selv. Sette grenser og stille krav, men med vennlighet. Anonymkode: c1da2...6e4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Nei, overhodet ikke. Men lever greit med den. Det får holde. 😊 Anonymkode: f7c32...1b9 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er litt overvektig og har planer om å gå ned i vekt. Håper at jeg klarer det. Men samtidig er jeg ikke opptatt av å elske kroppen min. Det er jo bare en kropp. Å elske seg selv er det jeg vil kalle” Gatewaydrug til narsissisme” Vi trenger ikke å elske det vi ser for å være oss selv. Vi må bare håndtere det. Anonymkode: ff6eb...8a7 Jeg elsker ikke kroppen min, men jeg er glad i den. Anonymkode: 8a947...3e9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er litt overvektig og har planer om å gå ned i vekt. Håper at jeg klarer det. Men samtidig er jeg ikke opptatt av å elske kroppen min. Det er jo bare en kropp. Å elske seg selv er det jeg vil kalle” Gatewaydrug til narsissisme” Vi trenger ikke å elske det vi ser for å være oss selv. Vi må bare håndtere det. Anonymkode: ff6eb...8a7 Narsissister liker ikke seg selv og har dårlig selvtillit, derfor handler de som de gjør. En person som er fornøyd med seg selv har ingen behov for å skade eller sverte andre for å heve seg. De har ingenting å bevise, trenger ikke masse oppmerksomhet/bekreftelse heller. Å elske seg selv/like seg selv/være fornøyd er bare bra. En sunn selvtillit. Anonymkode: 01e69...14e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 Husk at alt dette kommer fra USA. Love er et mye svakere ord enn elske. Du kan gjerne oversette det med like, være glad i, sette pris på. Å elske er litt voldsomt på norsk. Anonymkode: 16d76...161 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå