Gå til innhold

2-åring med konstant magevondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nå begynner jeg å bli litt bekymret, så nå spør jeg dere om dere har vært borte i liknende.

Sønnen min er 2,5 år nå, og de siste to månedene har han klaget over vondt i magen og hatt stadig hyppigere forstoppelser. De siste tre ukene har han gråtet og hatt vondt og forstoppelse flere ganger om dagen. Han har blitt stiv i hele kroppen og bare stått "på tå hev" og skreket. :grine: Trodde det kunne være matvareallergi, men prøvene slo ikke ut på noenting... De siste to dagene har han hatt løs avføring og et vannvittig bleieutslett! Jeg skjønner ingenting, jeg! :forvirra: Har vært hos legen igjen idag, og han ble henvist til sykehuset, men all den tid vi venter på at de skal ta kontakt: JEG TRENGER HJELP!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stakkar liten. Jeg har en 2 åring som har hatt forstoppelse og vi fikk beskjed om å prøve Laktulose - dette har hjulpet. Nå har hun veldig sjeldent forstoppelse. Drikker han biola og spiser masse brød med fiber ? Håper at alt ordner seg :klem:

Skrevet

Ja han har fått laktulose, men det fjerner ikke problemet. Bare så han får bæsjet litt fortere. Syntes forresten det virker som om det ikke virker lenger heller, jeg... (Bra norsk, ja...)

Skrevet (endret)

Uff, stakkars liten!!

Jeg har selv en fordøyelsessykdom, og vet av egen erfaring hvor satt ut man blir av smerter i magen. Hva med å prøve sviskeyoghurt? Det setter fart på sakene som regel. Evt sviskekompott, det er jo søtt og godt, så jeg vil tro de fleste barn liker det.

Når det gjelder løs avføring, så hjelper som regel banan, men det vet du nok fra før. Det kan jo hende han har et sårbart immunforsvar som gjør at magen slår seg vrang, det er ikke så sjelden det. Det kan kanskje være en idè å kontakte en homeøpat eller akupunktør, jeg vet at mange, (blandt annet meg), har fått god hjelp den veien.

Lykke til med liten og god bedring!

Endret av Missbumblebee
Skrevet

Sønnen min tåler ikke melke-protein.

Han hadde veldige mage-smerter helt til vi begynte med helt melkefri kost.

Han slo ikke positivt ut på noen tester.

Fått vite at melke-protein-intoleranse ikke alltid vises på prøver,

det må ofte en klinisk undersøkelse til.

Sønnen min hadde ikke forstoppelse, men løs avføring.

Vondt i magen får man jo ved forstoppelse.

Husk at man må drikke mye, ellers blir man hard i magen.

Spesielt hvis man spiser mye fiber.

Har du prøvd med malt i grøten eller flaske/koppen?

Det kan hjelpe mot hard mage.

Det gjør vondt i et morshjerte når et barn har vondt.

Lykke til.

klem ceca ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...