Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Studerer nå barnevernpedagogikk og lurer på litt innenfor utdanning. Jeg har lyst til å jobbe innen for skole, mulig forsterket avdeling og ser at det kreves at man har master i spesialpedagogikk. Siden jeg går bvp så mangler jeg studiepoeng, 80 tror jeg for å kunne søke meg inn på master i spesialpedagogikk rettet mot skole og barnehage. (På grunn av pedagogikken jeg mangler) 

Det jeg lurer på da er dersom jeg velger master i pedagogikk rettet mot andre læringsarenaer og velferdstjenester (som jeg ikke trenger de ekstra studiepoengene for å søke på) - er det godkjent for å få jobb innen for skole/forsterket avdeling? Eller er det slik at jeg må gå retningen innenfor skole og barnehage? 

Og - har de som jobber på forsterket avdeling rett på ferie på lik linje med lærerne? 

Håper noen har et svar, tar en evighet å få svar fra universitetene

Takk! 

Anonymkode: d17a2...376

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt har du kommet i studiet? Hvis ikke emnene du trenger er adgangsbegrenset eller krever praksis kan du jo bare ta de i tillegg til de andre fagene? 

Anonymkode: 07b5e...494

AnonymBruker
Skrevet

Er på andre året nå. Det er en god ide, men hva er det som lønner seg å gå da? 

Årsstudium? Kanskje evt. nettbasert 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er på andre året nå. Det er en god ide, men hva er det som lønner seg å gå da? 

Årsstudium? Kanskje evt. nettbasert 

TS

Hvis det bare er et antall poeng du mangler kan du jo i prinsippet ta hva som helst. Du bør sjekke om du mangler spesifikke fag, da må jo de tas 🤷‍♀️

Det lureste å ta er de som fyller kombinasjonen minst mulig arbeid for mest mulig uttelling (hvis man skal være kynisk), noe som gir deg verdifull tilleggskompetanse til det du allerede studerer, og noe du interesserer deg for. 

Ville sett på kravene og surfet litt rundt på nettet på jakt etter emner som passer etterpå. 

Anonymkode: 07b5e...494

Skrevet

Hva betyr "forsterket avdeling?" 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Tips: Ha fokus på læringen i emnene du tar, ikke på antall studiepoeng. Og ikke søk mot skole, pga feriene. Ser at stadig flere yrker har fleksible ordninger for avspasering.

Selvsagt må du ta den skolerettede veien, om målet er å jobbe i skolen.

Anonymkode: df6c9...494

AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (På 19.5.2022 den 17.18):

Hva betyr "forsterket avdeling?" 🤔

Gjerne en liten avdeling på feks. ungdomskole forsterket med vernepleiere,spesialpedagoger osv. For elever som trenger ekstra/helhetlig tilrettelegging av skolehverdagen.  Veldig individuelt hva barna sliter med, men felles er vel at de sliter i vanlig klasserom undervisning. Det kan være veldig individuelt det og. 

Anonymkode: 7859b...147

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 15.06):

Hei! 

Studerer nå barnevernpedagogikk og lurer på litt innenfor utdanning. Jeg har lyst til å jobbe innen for skole, mulig forsterket avdeling og ser at det kreves at man har master i spesialpedagogikk. Siden jeg går bvp så mangler jeg studiepoeng, 80 tror jeg for å kunne søke meg inn på master i spesialpedagogikk rettet mot skole og barnehage. (På grunn av pedagogikken jeg mangler) 

Det jeg lurer på da er dersom jeg velger master i pedagogikk rettet mot andre læringsarenaer og velferdstjenester (som jeg ikke trenger de ekstra studiepoengene for å søke på) - er det godkjent for å få jobb innen for skole/forsterket avdeling? Eller er det slik at jeg må gå retningen innenfor skole og barnehage? 

Og - har de som jobber på forsterket avdeling rett på ferie på lik linje med lærerne? 

Håper noen har et svar, tar en evighet å få svar fra universitetene

Takk! 

Lærere har ikke mer ferie enn andre. De har derimot komprimert arbeidsår. Altså alle årets arbeidstimer trykket inn i færre uker. De jobber 42,5 timer pr uke, og har dermed flere ukers arbeidsfri. Det kommer altså an på arbeidstidsavtalen du får ved en evt tilsettelse 😊

Anonymkode: 1b1ec...d81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...