Gå til innhold

Folk som selger MANGE av samme ting på Finn..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feks de selger 10 stk uåpnede sjampoflasker. De begrunner ofte med «kjøpte feil» «kjøpte for mange ved en feil», «fikk i gave men blir ikke brukt». Hvordan er det mulig å kjøpe så mange feil? Og hvem får så mange av den samme tingen i gave? 
Jeg er ikke ute etter å leke moralist og liksom skal mistenke de for stjeling og rapportere annonsen altså. Men er det flere som lurer på hvor de har så mange fra? 
Har de stjålet fra jobben? Stjålet fra butikker? Eller det er varer som blir stående så får de ta det med og selge det? Hva tror du? 
Er jeg den eneste som lurer litt når en person har så mange av samme ting?

Anonymkode: bc4e6...7e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dersom noen faktisk skal stjele ting (og deretter selge ting gjennom Finn.no eller noe) så går de vel neppe rundt og stjeler såpe-flasker liksom? de risikerer jo selvfølgelig å bli oppdaget og arrestert, hver gang dem stjeler noen sånne flasker. I tillegg er vel ikke litt såpe egentlig "verdt" noe særlig, og dermed tjener dem vel ekstremt lite på dette? 

hadde det verdt for eksempel stereo-anlegg, bærbare datamaskiner, høyttaler-anlegg, eller lignende, så ville jo profitten blitt langt større, og dermed verdt å stjele.      

Anonymkode: 943e4...612

Skrevet

Shampooflasker kjøper man jo gjerne 10 stk av I gangen.

Skrevet

Det kan vel være alt det du nevner i tillegg til å ha kjøpt på salg og selge videre med fortjeneste. Men det kan jo ikke være så mye å tjene på sånt i forhold til arbeidsmengden. Ta bilder, legge inn annonse, kommunisere med potensielle kjøpere fram og tilbake, overlevere/sende osv.

AnonymBruker
Skrevet

De har vel antagelig kjøpt dem til en billig pris et eller annet sted, er min tanke. Så har de litt fortjeneste på å selge dem til en høyere sum.

Anonymkode: 734a6...673

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer mer på større ting som er kjøpt feil som feks vaskemaskin, sofa osv hvor de forsatt har åpnet kjøp.

Anonymkode: aae1e...afd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 14.44):

dersom noen faktisk skal stjele ting (og deretter selge ting gjennom Finn.no eller noe) så går de vel neppe rundt og stjeler såpe-flasker liksom? de risikerer jo selvfølgelig å bli oppdaget og arrestert, hver gang dem stjeler noen sånne flasker. I tillegg er vel ikke litt såpe egentlig "verdt" noe særlig, og dermed tjener dem vel ekstremt lite på dette? 

hadde det verdt for eksempel stereo-anlegg, bærbare datamaskiner, høyttaler-anlegg, eller lignende, så ville jo profitten blitt langt større, og dermed verdt å stjele.      

Anonymkode: 943e4...612

Ehm, jo. Onkelen min er tyv, og han tjener gryn som bare faen på å stjele hverdagsvarer og selge dem. Disse tingene er lette å videreselge, og butikkene driter ofte i å anmelde. Og hvis de anmelder, så driter i hvert fall snuten i det.

Anonymkode: 743b6...bb2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en som bestiller ting og så hevder han at det ikke er mottatt/er skadet ved ankomst - og de fleste firma sender nytt uten at han må returnere. Han selger alt og skriver ting som; «bestilte feil», «bestilte for mange» osv.

Anonymkode: 48621...250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...