AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Ser at SAS skal kansellere mange av flygningene i sommer. Vi har bestilt fly for lenge siden til utlandet, samt ferieleilighet hvor vi har betalt halvparten, og har andre halvpart igjen. Vi skal betale neste 20.000,- for leiligheten. Hva skjer hvis SAS kansellerer? Har vi noen rettigheter i forhold til ferieleiligheten da?!? Dette er ikke et land man kan ta tog eller kjøre til selv, man er helt avhengig av fly…. Kjenner jeg blir litt stresset. Anonymkode: dcf29...c44
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Det finner du sikkert svaret på her: https://luftfartstilsynet.no/passasjer/passasjerrettigheter/ Anonymkode: 68766...bbc
newman01 Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Reiseforsikring kan være kjekt å ha. De er ofte mindre plagsomme når det kommer til "dokumentert tap som følge av innstillinger og ombooking"
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Spørs kanskje på hvorfor SAS kansellerer. Ift forsikring. Bestilte dere det som pakketur eller bestilte dere fly og hotell separert? Anonymkode: b619f...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørs kanskje på hvorfor SAS kansellerer. Ift forsikring. Bestilte dere det som pakketur eller bestilte dere fly og hotell separert? Anonymkode: b619f...c4a Bestilte separat. Anonymkode: dcf29...c44
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 newman01 skrev (2 timer siden): Reiseforsikring kan være kjekt å ha. De er ofte mindre plagsomme når det kommer til "dokumentert tap som følge av innstillinger og ombooking" Vi har reiseforsikring, skal lese meg opp på vilkårene. Tenkte ikke på det, så takk Anonymkode: dcf29...c44
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finner du sikkert svaret på her: https://luftfartstilsynet.no/passasjer/passasjerrettigheter/ Anonymkode: 68766...bbc Takk Anonymkode: dcf29...c44
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Hvis SAS kansellerer flygningen deres setter de dere opp på en annen flygning, så nært opp til opprinnelig avreise som mulig. Anonymkode: 42e0a...ceb
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvis SAS kansellerer flygningen deres setter de dere opp på en annen flygning, så nært opp til opprinnelig avreise som mulig. Anonymkode: 42e0a...ceb Håper det, men det blir kjipt om vi da må reise før og får ekstra kostnader med overnatting (hvis noe er ledig), samt å miste det vi allerede har betalt for… 😕 Anonymkode: dcf29...c44
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper det, men det blir kjipt om vi da må reise før og får ekstra kostnader med overnatting (hvis noe er ledig), samt å miste det vi allerede har betalt for… 😕 Anonymkode: dcf29...c44 Pluss at spesielt jeg får problemer jobbmessig i forhold til ferie. Anonymkode: dcf29...c44
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #11 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har reiseforsikring, skal lese meg opp på vilkårene. Tenkte ikke på det, så takk Anonymkode: dcf29...c44 Forsikringen dekker ikke tilfeller hvor flyet kanselleres så lenge ikke saken dreier seg om plutselige uforutsette ting som feks vær eller ulykker. Anonymkode: 90421...775
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #12 Skrevet 19. mai 2022 Sas har allerede endret våre billetter FIRE ganger. De har ikke booket oss om til nærmeste mulig fly, fordi de billettene ligger ute til skyhøye priser. Vi mister en hel dag. Jeg kommer ikke til å velge sas fremover, det blir altfor uforsigbart og uryddig. Alkurat nå er jeg mer bekymret for at de skal gå ut i streik. Virker som om de bevist utsetter samtalene for å kunne streike ved oppstart av sommerferien. Anonymkode: 69ec4...87b
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #13 Skrevet 20. mai 2022 Har bare flydd med norwegian siden sas bare kansellerer. Går det ikke andre (troverdige) selskap dit dere skal? Anonymkode: d6823...fa7
Tvist Skrevet 20. mai 2022 #14 Skrevet 20. mai 2022 Min flyvning med norwegian ble kansellert før i år. I sommer tar jeg toget.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #15 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har bare flydd med norwegian siden sas bare kansellerer. Går det ikke andre (troverdige) selskap dit dere skal? Anonymkode: d6823...fa7 Norwegian, men svindyre billetter og alle fly fulle på aktuelt tidspunkt allerede da jeg bestilte. Vi kan også reise med 3 fly nedover over flere døgn til minimum 30-40-tusen…. Det er håpløst. Anonymkode: dcf29...c44
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #16 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 13.16): Ser at SAS skal kansellere mange av flygningene i sommer. Vi har bestilt fly for lenge siden til utlandet, samt ferieleilighet hvor vi har betalt halvparten, og har andre halvpart igjen. Vi skal betale neste 20.000,- for leiligheten. Hva skjer hvis SAS kansellerer? Har vi noen rettigheter i forhold til ferieleiligheten da?!? Dette er ikke et land man kan ta tog eller kjøre til selv, man er helt avhengig av fly…. Kjenner jeg blir litt stresset. Anonymkode: dcf29...c44 Sas betaler ikke for tap av resten av ferien. De dekker kun for flyreisen med de. Hvis du i fremtiden ønsker en "trygg" reise økonomisk må du bestille pakkereise. Enten i reisebyrå, charter, osv. Greia er at ALT bestilles og betales under ett, hvis ikke får du ikke penger tilbake ved at flyselskapet på vei ned kansellerer. Hvis du har feks leid hus i Spania på Finn, leid bil på avis.com, og flybilletter med Sas taper du alt - Sas er kun ansvarlig for selve flyreisen. Anonymkode: feba0...0be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå