AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Jeg lurer på hvordan den foregår, altså hva de sjekker, ute og inne. I mailen skriver de at de må ha tilgang til loft, kjeller og sluk, men regner med at inspeksjonen er mer omfattende? Det er snakk om en enebolig , og vi har hatt problemer med mus. Anonymkode: ef394...acf
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Jeg hadde besøk av lignende firma pga rotter i veggene. En mann kom på befaring. Jeg viste han rundt og fortalte hvor jeg hørte lyder i veggene. Så gikk han rundt hele huset på utsiden for å lete etter inngangshull og om musebandet var inntakt. Han fant noen hull som han hadde noe blåfarge inni og tettet så hullene. Så kikket han i krypkjelleren og satte ut en rottefelle der. Ute satte han ut en åtestasjon inntil en husvegg, for å kunne følge med på aktiviteten. Etter to uker kom han tilbake. Da var det en rotte i fellen, og det hadde vært flere innom åtestasjonen, dvs høy aktivitet i nabolaget. Han tok runden utenfor huset på nytt, og så at rotter hadde forsøkt å komme inn samme plass som tidligere. Han tettet hullene ennå mer. Det ble noen besøk der de kom og fjernet flere rotter som hadde gått i fellene. Hele situasjonen var ubehagelig. Grafsing i veggene, lukt av rotteurin dukket plutselig opp fra intet, så jeg tok ikke imot besøk mens alt pågikk. Stanken som kom var forferdelig. Jeg flyttet da problemet ble løst. Klarte ikke å bo der mer. Jeg har sett at andre har hatt besøk av anticimex. De kjører biler med logo. Firma jeg brukte kjørte bil uten logo. Jeg tenkte ikke på det da, men jeg ville valgt et selskap som ikke har logo, for å unngå at muse-problemet blir tema i nabolaget. For min del var det en stor nok belastning å ha problemet hengende over meg. Anonymkode: 48351...08c 3
yamask Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Vi bruker dem på jobben! Første gangen tok han en runde rundt i hele bygget, før han informerte oss om hull gnagerne kunne komme seg inn gjennom. Så satt han ut musefeller der han mente det var best. Vi tettet selvsagt hullene, også kommer de på befaring ca hver 6. mnd for å tømme fellene og ta en ny runde. De sender oss alltid en omfattende rapport samme dag. De er meget ryddige og vi er veldig fornøyd. Vi har ikke hatt problemer med skadedyr siden de begynte her. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Tusen takk for svar Det høres veldig bra ut. Jeg er ikke bekymret for om naboene skjønner at det er mus her. Jeg har snakket med de nærmeste naboene om det, og siden det er en del skog rundt husene her har de fleste opplevd det samme. Anonymkode: 2186d...e05
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 TS igjen. Angående åtestasjon - det er mange katter rundt her (synd at de ikke har skremt bort musene!) Skadedyrfirma setter vel ikke ut gift som kan være til fare for katter og andre? Anonymkode: 2186d...e05
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS igjen. Angående åtestasjon - det er mange katter rundt her (synd at de ikke har skremt bort musene!) Skadedyrfirma setter vel ikke ut gift som kan være til fare for katter og andre? Anonymkode: 2186d...e05 Er det ikke sånne bokser de setter ut da? Kattene kommer ikke inn i de. Katter er ikke så ivrige på å jakte mus som er lett tilgjengelig. Det er nok ikke jakt om de bare kan gå rett i buffeen. Anonymkode: ca57b...6f8 1
yamask Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 Hos oss har de satt ut elektriske feller, med såpass små hull at det kun er mus som kommer inn. Her er det mye ekorn, harer, rev etc, samt mine egne kjæledyr (er nabo med jobben, heldige oss), og han kunne forsikre meg om at det kun er mus som går i de fellene. Han fortalte at han aldri har opplevd noe annet enn en frosk for mange år siden. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det ikke sånne bokser de setter ut da? Kattene kommer ikke inn i de. Katter er ikke så ivrige på å jakte mus som er lett tilgjengelig. Det er nok ikke jakt om de bare kan gå rett i buffeen. Anonymkode: ca57b...6f8 Stemmer. Det er mye katter her og, de kommer ikke inn i de. Her lagt merke til at veldig mange offentlige bygg og butikker har sånne bokser på utsiden. Anonymkode: 48351...08c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det ikke sånne bokser de setter ut da? Kattene kommer ikke inn i de. Katter er ikke så ivrige på å jakte mus som er lett tilgjengelig. Det er nok ikke jakt om de bare kan gå rett i buffeen. Anonymkode: ca57b...6f8 2 hours ago, fotballjenta said: Hos oss har de satt ut elektriske feller, med såpass små hull at det kun er mus som kommer inn. Her er det mye ekorn, harer, rev etc, samt mine egne kjæledyr (er nabo med jobben, heldige oss), og han kunne forsikre meg om at det kun er mus som går i de fellene. Han fortalte at han aldri har opplevd noe annet enn en frosk for mange år siden. 2 hours ago, AnonymBruker said: Stemmer. Det er mye katter her og, de kommer ikke inn i de. Her lagt merke til at veldig mange offentlige bygg og butikker har sånne bokser på utsiden. Anonymkode: 48351...08c Så bra. Takk for svar! Anonymkode: 2186d...e05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå