Gå til innhold

Eldre 60+ damer som snakker veldig høyt i telefonen ute blant folk. Flere som har lagt merke til det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mamma gjør det ( hun hører dårlig)og jeg legger merke til flere eldre damer som gjør det samme. Det er litt komisk🤣

Anonymkode: 33658...de2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På bussen til og fra jobb er det eldre damer og utenlandske som snakker høyt…. 

Anonymkode: f6051...5e6

• Liker 3
Skrevet

Nei, er helst de på 30-40 som gjør det her. Sitter i hagen sin og tror ingen hører når de snakker så høyt at man ikke kan stenge det ute.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min mor gjør det. Hjelper ikke at hu har null evne til å verne om privatliv og nærmest roper ut at faren min kjefter på henne og er slem over telefonen… Vi kan bare lære av det og huske på det selv når vi blir gamle, at sånn skal vi ihvertfall ikke bli! 

Anonymkode: 62151...726

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det går på aldre, men på mennesketyper.                                   :sjenert:
Selv kunne jeg aldri ha gjort det sånn. Jeg er stille og tar hensyn. 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Syns folk i alle aldre gjør det, har nok mer med personlighet å gjøre enn alder. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Tror ikke det går på aldre, men på mennesketyper.                                   :sjenert:
Selv kunne jeg aldri ha gjort det sånn. Jeg er stille og tar hensyn. 

Jeg får helt spasmer av å snakke i telefonen utendørs og i butikker. Ringer heller opp igjen når jeg kommer hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! De har ikke skjønt at de ikke lenger sitter alene ved telefonbordet i gangen og snakker i tastafonen. 😅

Anonymkode: 6805d...cec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig ser jeg utrolig få i alderen 60+ som snakker i telefonen i offentligheten, men de få som gjør det snakker gjerne høyt.  

De jeg opplever snakker høyest er menn i 30/40-årene som har viktige forretningssamtaler, og eldre tenåringer/unge voksne som gjerne deler med alle rundt seg hvor slitne de er etter helgas utskeielser. 

Anonymkode: 26bef...049

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på butikken på lørdag og en dame  (60 +) stod å pratet i telefonen foran påleggskapene på den mest travle tiden. Hun pratet og pratet. Det var så høyt at jeg kunne høre henne helt over på den motsatte enden av butikken. Hun lente seg mot frysedisken og så ut som hun planla å prate en stund. Ble litt forstyrrende merket jeg.

Anonymkode: 7e70e...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det stemmer nok ja.. alle som har passert 60 får redusert hørsel. Noen verre enn andre.

Anonymkode: 1d2cf...674

AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte snakke høyt i telefonen i gamle dager, særlig når man telefonerte riks. Så for mange sitter den vanen fortsatt i. Du legger godt merke til det hvis du overhører en godt voksen som har en telefonsamtale med en som befinner seg utenlands, da snakker vedkommende gjerne svært høyt for at stemmen skal rekke hele veien til utlandet. I gamle dager forsvant mye av lyden på veien pga. alle kontaktene, så når man snakket med noen langt unna var lyden gjerne svært svak samt mye skurring så det var vanskelig å oppfatte hva den andre personen sa. 

Anonymkode: 69f64...eee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi måtte snakke høyt i telefonen i gamle dager, særlig når man telefonerte riks. Så for mange sitter den vanen fortsatt i. Du legger godt merke til det hvis du overhører en godt voksen som har en telefonsamtale med en som befinner seg utenlands, da snakker vedkommende gjerne svært høyt for at stemmen skal rekke hele veien til utlandet. I gamle dager forsvant mye av lyden på veien pga. alle kontaktene, så når man snakket med noen langt unna var lyden gjerne svært svak samt mye skurring så det var vanskelig å oppfatte hva den andre personen sa. 

Anonymkode: 69f64...eee

Klart man må snakke høyt for å nå frem til en som befinner seg i utlandet! Helt elementært.

Det er vel helst eldre som "roper", men som nevnt tidligere blir hørselen svekket med årene, så det er forståelig og ikke noe jeg irriterer meg over. Synes også det er ganske sjelden at jeg ser eldre snakke i telefonen offentlig, det er helst de yngre som står for "underholdningen".

Anonymkode: 9ce32...5a7

AnonymBruker
Skrevet

De vil ha valuta for pengene. Jo flere som hører dem, jo mer får de igjen pr tellerskritt. 

Anonymkode: 8c319...218

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: ba42c...c27

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 11.26):

Min mor gjør det. Hjelper ikke at hu har null evne til å verne om privatliv og nærmest roper ut at faren min kjefter på henne og er slem over telefonen… Vi kan bare lære av det og huske på det selv når vi blir gamle, at sånn skal vi ihvertfall ikke bli! 

Anonymkode: 62151...726

Det samme sa nok din mor og hennes generasjon da de var unge. Å høre dårlig er ikke noe man kan bestemme selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 1.20):

Jo, det stemmer nok ja.. alle som har passert 60 får redusert hørsel. Noen verre enn andre.

Anonymkode: 1d2cf...674

Nei, ikke alle. Jeg har passert 60, og har helt normal hørsel.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, min mor er midt i 60-årene og nærmest roper i telefonen når vi er ute blant folk. Har hysjet på henne flere ganger, haha.

Anonymkode: 65f63...e6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 11.32):

Ja! De har ikke skjønt at de ikke lenger sitter alene ved telefonbordet i gangen og snakker i tastafonen. 😅

Anonymkode: 6805d...cec

Er du 12 år eller? Morsomt at du ikke skjønner at dagens telefoner også har taster. De er bare skjult. Enda morsommere er det at dere yngre ikke skjønner at vi litt eldre skjønner mer enn dere tror😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...