AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Jeg har pleid å gå hver 4. uke for farging av vipper/bryn og forming, pluss voks av overleppe og nese. Betaler over 800kr for dette. Nå har jeg behov for å spare litt penger, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette selv🙈 Ser for meg at det letteste er å nappe bryn og overleppe, men vet ikke om voksing av nese hjemme er så lurt? Og hva med farging av øyevipper??? Anonymkode: 8984b...874
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Napping klarer du. Dagslys, forstørrelsespeil og god tid. Napp fra undersiden. Farging av bryn er lett. Tar 10 min. Anonymkode: c3c54...a16
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Å farge vipper hjemme er kjempeenkelt. Så lenge du vet hva slags farge du skal bruke. De fleste kler askebrunt/askeblond. På Vita har de ulike typer. Du kan spørre de om hjelp. Jeg har brukt flere typer. Synes de fleste er ganske like. Nå bruker jeg RefectoCil. Har også brukt kolokrem. Tubene varer i månedsvis så der sparer du masse penger. Før du farger brynene kan det være lurt å planlegge formen først. Kanskje tegn med en øyenbrynspenn, slik at du vet sånn circa hvilken form du vil ha. Vask bort og tørk og ta på brynsfargen. Fargen er slik at den smitter av på huden. Jeg vet ikke om det er meningen eller ikke. Jeg misliker sterkt å få farge på huden under hårene så jeg gjør mitt aller beste for å få det bort etterpå. 😛 Mine beste tips er derfor: 1) Bruk en q-tips på å få vekk krem fra der du ikke vil ha farge. Prøv å hold deg mest mulig til brynene og ikke la krem komme utenfor ønsket brynsfasong. 2) Ikke farg brynene rett etter at du har nappet brynene eller peelet huden. Da er rest-fargen vanskeligere å få vekk. F.eks så kan krem komme ned i porene fra nylig nappete hår og man ender opp med svarte prikker. 3) Bruk en finkornet skrubb til å skrubbe vekk rest-fargen helt til slutt (hvis du er som meg og ikke liker å ha farge på huden) 4) Farg gjerne brynene i flere runder. Slik kan du ha kontroll på at brynene ikke blir for mørke. Anonymkode: 0fef3...8f9 1
kaledonia Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 HOW TO GROOM + SHAPE YOUR EYEBROWS! (super easy + at home) - YouTube
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 Det er ikke å bare å se en youtube video å begynne å nappe... Jeg har prøvd å lære meg å nappe brynene mine hele mitt liv og finner aldri ut av det med min øyenbrynsform. Jeg kommer aldri til å nappe selv igjenn og bare dra å få det gjort proffesjonellt det har reddet meg! Anonymkode: 7ab59...6ab
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 Hvis du har gått jevnlig og nappet, så fortsetter du å nappe slik at denne formen holdes. Dvs å holde jevnlig vedlike. Jeg bruker refectocil. Kjøpes på vita eller blivakker.no det er en tube med krem som blandes i syre. Det er samme som mange salonger brukes. På blivakker selges også et "rens" som kan ta vekk farge på hud (men ikke like bra). mye går bort etter to dager. Jeg pleier å farge akkurat der formen skal være. bruker en skrå pensel - ikke qtips,akkuray som når jeg fyller inn bryn med sminke. Viktig å prøve å forme brynene allerede ved farging, farge "formen". La det være på 5-15 min (avhenger mye av farge og ønsket intensitet). Tørker av med bomull. Farger øyevipper med samme farge. Da tar jeg på som mascara. Synes ikke de arkene som følger med fungerer så godt. for meg er det best å bare ta på "mascara" og raskt tørke vekk det som kommer på huden. Anonymkode: 29346...e14
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Min 15-åring farger brynene selv, så det får du til. Mener hun bruker Depend(?). Resten vet jeg ikke så mye om.... Anonymkode: c7e7b...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå