AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Jeg trenger tips til enkel middag. Vi har kylling og lam. Burgul, mel, pasta, noe frosne grønnsaker. Jeg har en småspist og litt kresen femåring og en altetende ettåring. Jeg har hjernerystelse og er generelt sliten idag. Kjøttet er frossent og vi hadde kylling i går. Er pannekaker middag? Finnes det noe gode vegetarretter til pasta? (fusilli) Anonymkode: bc6bf...73a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Vi har også ris og fiskekaker, men vi hadde fiskekaker om mandagen. Anonymkode: bc6bf...73a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi har også ris og fiskekaker, men vi hadde fiskekaker om mandagen. Anonymkode: bc6bf...73a Så lenge ungene liker det, så kjør på. Ellers er pannekaker, toast og lignende fullt «lovlig» innimellom også. Spesielt om man er syk. Skive med favorittpålegget går også an å spise på slike dager🤗 Anonymkode: fb9b8...299 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Kjør pannekaker. Av og til er det helt innafor. Anonymkode: e2ceb...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 Pannekaker er helt greit. Anonymkode: 13b42...934 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 Det blir sikkert pannekaker, ungene trenger de kaloriene og det smaker jo godt.. Kanskje jeg kan lage noe syltetøy siden vi har frosne bær i frysa. Kunne bestilt noe pizza osv, men det er ikke så populært 😅 Anonymkode: bc6bf...73a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg trenger tips til enkel middag. Vi har kylling og lam. Burgul, mel, pasta, noe frosne grønnsaker. Jeg har en småspist og litt kresen femåring og en altetende ettåring. Jeg har hjernerystelse og er generelt sliten idag. Kjøttet er frossent og vi hadde kylling i går. Er pannekaker middag? Finnes det noe gode vegetarretter til pasta? (fusilli) Anonymkode: bc6bf...73a Jeg er litt sånn at når man er syk og sliten så lag noe enkelt. I blant lager jeg ostesmørbrød som middag. Hva så? Stort sett spiser de perfekte måltider, men hvorfor må de det hele tiden? Anonymkode: 70c3c...bb5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Ostesmørbrød, omelett med brød, brød med pålegg eller kokt/stekt egg, pasta med tomatsaus og grønnsaker eller med smør og hvitløk, og jada, pannekaker funker fint til middag en gang i blant 😊👍 Anonymkode: faa69...d93 1
Sunshineyellow Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 Pannekaker Toro tomatsuppe eller annen suppe. Vårruller Kyllingvinger Pytt i panne med egg Karbonader Frossen pizza Grøt
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 Pannekaker funker fjell i en sånn situasjon! Ostesmørbrød eller toast også! Anonymkode: 02ffb...fe4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #11 Skrevet 19. mai 2022 Føler slt er lov når man er syk. Pannekaker, brødskiver. Så lenge barna får mat og blir mette. Det er ikke den ene dagen som utgjør livet til barnet. Anonymkode: e2ceb...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #12 Skrevet 19. mai 2022 På enkelte dager er posepotetmos med feks trekte wienerpølser med litt grønnsaksmix til/rørt inn i potetmosen helt okei. Trenger ikke være helt dønn fra bunnen og knall hver dag. god bedring. Anonymkode: f29c2...4fe
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #13 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trenger tips til enkel middag. Vi har kylling og lam. Burgul, mel, pasta, noe frosne grønnsaker. Jeg har en småspist og litt kresen femåring og en altetende ettåring. Jeg har hjernerystelse og er generelt sliten idag. Kjøttet er frossent og vi hadde kylling i går. Er pannekaker middag? Finnes det noe gode vegetarretter til pasta? (fusilli) Anonymkode: bc6bf...73a Pannekaker er innafor, men om du ønsker å gjøre det litt mer næringstett så går det an å putte linser i røra og kjører med stavmikser. Vi lager alltid denne. 1 boks skylte linser 10 dl vann 2 ss sukker 2 ts bakepulver 1/2 ts salt 300 g hvetemel Ha linsene i en stor bolle og tilsett vann. Kjør blandingen kjapt med stavmikser, til linsene er most og det er en jevn blanding. Dette gjør at linsene blir helt kamuflert i røra. (Ev. bruk en blender til dette). Visp inn sukker, bakepulver, salt og hvetemel. (Kanskje det trengs bittelitt mer vann i røra) La røra hvile litt før steking Pastarett Kok pasta og forvell grønnsakene.Sett ovnen på 220 °c Lag pastasaus 👇 1 boks hermetiske tomater 1 fedd hvitløk 1 ss olivenolje 1/2 ts sukker 5 stk basilikumblader Salt og pepper Ha hermetiske tomater, ferdigskrellet hvitløksfedd, litt olivenolje, sukker, basilikumblader og litt salt og pepper i en blender. Kjør blenderen i ca 20 sekunder til du har en helt jevn og nesten luftig pizzasaus. Bland pasta, pasta saus og grønnsaker. Hell over i en ildfast form og stek i ovnen på 20 til 25 minutter. ps: Har du noe tørt brød fungerer det supert som panering på gratengen Anonymkode: b7626...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå