Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 4 dagen med 5 timers søvn, babyen har tullet og ledd da vi hadde et par timer til vi kunne sovet, men nei. Levert i bhg og her ligger babyen og sover, men uansett hvor blå under øynene jeg er og  hvor mye søvnunderskudd jeg har, er jeg lys våken og vil bare stå opp og kose meg med kaffe, rydde og vaske klær. Kommer til å slukne rett før henting. Flere som har det sånn? Det er lettere sagt enn gjort å sove når babyen gjør det, man vil jo opp og få noe ut av dagen. 🙂

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja  baby sover i vogn så uansett vanskelig. Kunne sikkert vendt til å sove inne men frister ikke fordi jeg tror bare jeg hadde blitt enda trøttere av å sovne godt for så å bli vekket.

Anonymkode: 01890...340

AnonymBruker
Skrevet

Og ja så er det jo også det at jeg nyter å ha den lille stunden for meg selv.

Anonymkode: 01890...340

AnonymBruker
Skrevet

5 timer?? Det er jo mye😅😅😅 her går det i 3-4 og kanskje en halv time ved økedøgn😅

Anonymkode: bd63a...c92

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke alltid jeg fikk til å sove mens baby sov. Pleide da å bruke en kort stund på noe husarbeid bare for å få det unnagjort. Så la jeg meg på sofaen med serie eller noe. Slik jeg fikk litt tid for meg selv og at ikke all tiden skulle gå til diverse husarbeid og gjøremål. Da fikk jeg hvertfall hvilt meg litt. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Nattesøvnen min er også veldig lett å tulle til, så hvis jeg sovner på dagen, får jeg ikke sove til natta samme hvor trøtt jeg er. 🥴

Anonymkode: 89d34...eb4

Skrevet

Ja vi er litt bortskjemte med antall timer fra før 😅 så 5 timer er plutselig veldig lite her i huset, all sympati til dere som får mindre altså! Blir jo helt tullete av å gå og legge seg når det er lyst ute. Måtte likevel prøve og fikk et par timer nå, men nå våknet jeg av at jeg hørte katten mjaue og drømte noen hermemjauet tilbake... så var ikke sikker på om det var en drøm eller om det var inbrudd her, totalt tullerusk døgnvill og skremt i tillegg 😆

Men nå er jeg litt mer opplagt til å hente trassig barn og lage middag etterpå iallfall, da. 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (5 timer siden):

På 4 dagen med 5 timers søvn, babyen har tullet og ledd da vi hadde et par timer til vi kunne sovet, men nei. Levert i bhg og her ligger babyen og sover, men uansett hvor blå under øynene jeg er og  hvor mye søvnunderskudd jeg har, er jeg lys våken og vil bare stå opp og kose meg med kaffe, rydde og vaske klær. Kommer til å slukne rett før henting. Flere som har det sånn? Det er lettere sagt enn gjort å sove når babyen gjør det, man vil jo opp og få noe ut av dagen. 🙂

Når man har to er det helt UMULIG å bare legge seg ned og sove! Huset flyter og stakkars førstemann skal faktisk få ha et bord der det er plass til ei frokostskive på!

Anonymkode: 3e3d5...f11

AnonymBruker
Skrevet

Min sover maks 45 minutter om gangen. Så om eg snur med en gang og triller heim når han sovner så har eg...la oss sei 35 min no r eg har komt inn, parkert vogn ute og satt på babycall. Om eg kaster meg på sofaen så tardet 5-10 min å.sovne, så blir igjen 20 min til soving. Det er så kort at det gjer vondt verre... 

Anonymkode: d9046...048

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Når man har to er det helt UMULIG å bare legge seg ned og sove! Huset flyter og stakkars førstemann skal faktisk få ha et bord der det er plass til ei frokostskive på!

Ja ser den. Jeg plasserer babyen hos pappaen når han kommer hjem, så jeg får ryddet alt det bråkete jeg har klødd i fingrene hele dagen etter å ta (tørkestativ og oppvaskmaskinrydding går kun hvis babyen er i godt humør, blir stresset av å gjøre sånt mens hun skriker. Går ikke an å bråke sånn mens hun sover heller 😅) i dag var et unntak og det var godt å faktisk tvinge seg selv til å sove litt på dagen, selv om det føles helt rart og unaturlig, og jeg nesten ikke klarte det 🙂 det er veldig koselig å ha eldste hjemme fra bhg 2 dager i uka, men de dagene kjenner jeg at jeg lett kunne sluknet med babyen! Og da må jeg jo være oppegående og våken så det er typisk 😅

Ikke lett hvis man har klistremerke, men jeg har iallfall funnet ut hvis jeg legger babyen rett etterpå eldste så rekker jeg å turborydde stua så den er klar til å bli bomba igjen neste dag 💜

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (16 minutter siden):

Ja ser den. Jeg plasserer babyen hos pappaen når han kommer hjem, så jeg får ryddet alt det bråkete jeg har klødd i fingrene hele dagen etter å ta (tørkestativ og oppvaskmaskinrydding går kun hvis babyen er i godt humør, blir stresset av å gjøre sånt mens hun skriker. Går ikke an å bråke sånn mens hun sover heller 😅) i dag var et unntak og det var godt å faktisk tvinge seg selv til å sove litt på dagen, selv om det føles helt rart og unaturlig, og jeg nesten ikke klarte det 🙂 det er veldig koselig å ha eldste hjemme fra bhg 2 dager i uka, men de dagene kjenner jeg at jeg lett kunne sluknet med babyen! Og da må jeg jo være oppegående og våken så det er typisk 😅

Ikke lett hvis man har klistremerke, men jeg har iallfall funnet ut hvis jeg legger babyen rett etterpå eldste så rekker jeg å turborydde stua så den er klar til å bli bomba igjen neste dag 💜

Her er også eldste hjemme to ganger i uka. Det blir ekstra mye rot av det 😩

Skrevet

Jeg måtte bare gi opp å sove samtidig som baby. Klarte ikke sove på dagtid, nesten uansett hvor trøtt jeg var. Tankene surra og adrenalinet gikk. Lå og venta på gråt og at baby våknet. Klarte det av og til hvis jeg la meg i senga sammen med babyen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er også eldste hjemme to ganger i uka. Det blir ekstra mye rot av det 😩

Ja, men ekstra mye kos også da 🥰 selv om det blir en del trassing er jeg glad for å ha hele dager med begge to i permisjonen min, så får de bli ekstra kjent med hverandre også 🤗 rydde kan man gjøre etter leggetid, sette vekk noen leker så ikke de har mulighet å lage så mye rot om ganga, prøve å rydde underveis hvis man har tid 🙂

Avogtil er det ikke SÅ rosenrødt her her heller altså, når babyen skriker og 3åringen går i vranglås og jeg ikke får gjort noen ting heller, drukner i bleier og lekkasje hvor alt må skiftes, mens 3åringen ikke rakk do og jeg må vaske gulvet, klærne hans og dusje han i tillegg - da griner jeg 😆 spesielt uten den elskede søvnen min!

Skrevet
Kassiopeia8 skrev (43 minutter siden):

Jeg måtte bare gi opp å sove samtidig som baby. Klarte ikke sove på dagtid, nesten uansett hvor trøtt jeg var. Tankene surra og adrenalinet gikk. Lå og venta på gråt og at baby våknet. Klarte det av og til hvis jeg la meg i senga sammen med babyen.

Ja vi sovnet sammen her, da kunne jeg jo bare amme og sovne igjen.. men gleder meg til om 3-4:år kanskje og en natts sammenhengende søvn 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke sovet på dagtid med noen av mine, er ikke skapt for å sove på dagen rett og slett. 

Som regel har jeg gjort unna husarbeid, jobb eller trening. Spesielt med nummer 2 gikk dagene i permisjon veldig fort, selvom hun sov godt både dag og natt. Foretrakk også å få litt egentid, dusje, se en serie eller høre på en lydbok. 

Med første kunne vi sløve litt ekstra om morgenen, det funket ikke med neste når pappaen reiste tidlig på jobb. 

Var det veldig lite søvn en periode så tok jeg det heller igjen ved å legge meg tidlig (gjør det enda, minste er bare 9 mnd).

Anonymkode: 17252...aef

Skrevet

Lurt, jeg skulle ønske jeg fikk til å legge meg tidlig, men synes jo 12 på kvelden er tidlig 😅 pleier å jobbe bare kveldsskift når jeg jobber, så er en natterangler egentlig, men man må jo legge seg litt tidligere når man skal ha unger avgårde i barnehagen osv! Men jeg la meg 21 et par ganger rett etter fødselen, helt skutt

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (2 minutter siden):

Lurt, jeg skulle ønske jeg fikk til å legge meg tidlig, men synes jo 12 på kvelden er tidlig 😅 pleier å jobbe bare kveldsskift når jeg jobber, så er en natterangler egentlig, men man må jo legge seg litt tidligere når man skal ha unger avgårde i barnehagen osv! Men jeg la meg 21 et par ganger rett etter fødselen, helt skutt

Det er det beste jeg gjør innimellom, legge meg tidlig, og jeg mener tidlig (!), type kl 19.30-20.30 om jeg er helt skutt. Men jeg er typen som da sovner på sofaen med tv'n på, så da har jeg lært at det er bedre å legge seg i senga med en gang 😉

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er det beste jeg gjør innimellom, legge meg tidlig, og jeg mener tidlig (!), type kl 19.30-20.30 om jeg er helt skutt. Men jeg er typen som da sovner på sofaen med tv'n på, så da har jeg lært at det er bedre å legge seg i senga med en gang 😉

Hbo gjør dere av babyben da? Min sitter på meg hele kvelden, får ikke lagt meg før 11.30 eller senere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hbo gjør dere av babyben da? Min sitter på meg hele kvelden, får ikke lagt meg før 11.30 eller senere. 

La meg sammen med henne om hun var trøtt, hvis ikke så lå hun på pappaen en time eller to før han ga flaske og la henne hos meg. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Min sover maks 45 minutter om gangen. Så om eg snur med en gang og triller heim når han sovner så har eg...la oss sei 35 min no r eg har komt inn, parkert vogn ute og satt på babycall. Om eg kaster meg på sofaen så tardet 5-10 min å.sovne, så blir igjen 20 min til soving. Det er så kort at det gjer vondt verre... 

Anonymkode: d9046...048

20-30 min blund på øyet for en voksen er faktisk helt ideelt for hjernen. Å sove stort mer og bortimot en time gjør derimot vondt verre mtp opplagthet. Så synes du fint kan nyte den hvilen der så skal du se ☺️ de har gjort norsk forskning på nattevakter på Vestlandet. De som sov i lunsjpausen sin (30-20 min) var utrolig mye mer opplagt og hadde bedre fokus enn sine kollegaer som ikke tok seg en blund. 

Anonymkode: 75505...992

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...