AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Synes det er så interessant! En familiebedrift er en bedrift der eierskapet er samlet i en familie og på få hender https://snl.no/familiebedrift Det er sikkert fint og flott på mange måter, meeen må da være noen fallgruver også? For eksempel et visst innslag av nepotisme. Hvis både skekt og inngiftede og kanskje deres slekt igjen jobber i bedriften, så blir det fort litt krevende forhold for andre ansatte. Kanskje blir det slik at noen sine meninger er mer legitime og lyttes mer til uavhengig av hva som faktisk er mest fornuftig. Og litt krevende å holde styr på ulike roller man har, typ jeg er sjefen din men jeg er også broren din. Har du erfaring med å jobbe i en slik bedrift? Kanskje du har en familiebedrift selv? Anonymkode: 3b5c7...5e6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Samboer jobber i en liten familiebedrift (far & datter). Sjefen sjøl er veldig snill og grei, men dattera er visst ei helvetes masekjærring med lite selvinnsikt 😂 Det foregår visst også høylytte krangler på jobb, mens min samboer er der. Samboer skjønner sjefens frustrasjon, og har sagt til meg at han synes dattera hans absolutt ikke passer i en slik jobb - av flere grunner. Han har lyst å slutte da.🙂 Anonymkode: 7dafd...7dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå