Gå til innhold

Barn som ikke har det godt på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste mnd har barnet mitt blitt mer og mer innesluttet på skolen. Har ingen. Det er ingen endringer på hjemmefronten. Barnet er livlig og trygg hjemme, men noe skjer med barnet på skolen. Lærerne ser dette og vil prøve å gjøre endringer. Barnet vil ikke prate om det hjemme. 

Jeg trenger råd for hvordan jeg kan bli en god samtalepartner for mitt barn uten at det blir feil fokus, hvis dere forstår. 

Dette er ikke godt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vis at du er der for barnet, uansett hva. Si gjerne med ord og handlinger at du tåler å høre hva som er vanskelig for barnet. For ofte vil de skjerme oss foreldre, så ikke vi blir lei oss. Sitt gjerne på sengekanten om kveldene, vær åpen for samtale da. Mitt barn har ofte mer på hjertet på kveldene når hun skal legge seg, fremfor på dagtid. Snakk også med barnet om hun/han har behov for andre å snakke med. Gjør det enkelt for barnet å kunne snakke med feks helsesøster på skolen. Det viktigste er at barnet prater med noen som man stoler på. 

Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er, men still både åpne og lukkede spørsmål om skolehverdagen ut fra alder og modenhet, uten at du nødvendigvis har fokus på det negative.

Anonymkode: 69b7d...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Og lykke til😊

Anonymkode: 69b7d...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...