AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Hva tenker/gjør du når du er på Tinder og ser en mann/gutt som har gått på "livets harde skole"? For meg så kunne det vært verdens kjekkeste mann på det bildet, men han faller helt igjennom ved å skrive det. Det viser bare at han er umotivert, uengasjert, tar ikke tak og nærmest vil at alt "skal komme gratis til en" Single menn på Tinder og livets harde skole: Hva gjør du? Anonymkode: 55102...2fa 11 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Sveiper vekk. orker ikke menn med innstilling om at livet er så hardt. Vi bor i verdens beste land der vi alle har et hav av muligheter. Om livet er hardt så er det din egen feil. (med unntak av de som har hatt en forferdelig barndom selvfølgelig) Tolker det som menn som har utrolig dårlig humor i tillegg til null skolegang. Og null ambisjoner. Anonymkode: 30f1c...f62 12
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Om det er unge mennesker i dag, så er jeg svært skeptisk. Men når 50-åringer skriver det så er det jo like ofte fordi at man på den tiden kom seg inn i arbeidslivet uten masse formell utdanning. Er jo mange som er i den alderen som sitter i stillinger som man i dag må ha en bachelor for å få. Innenfor økonomi, regnskap, saksbehandling var gjerne et par år på handel og kontor nok tidligere, men ikke nå. Anonymkode: 11d3c...e05 6 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 Livets harde skole: noen som ikke har styr på livet og vil ikke ha det heller, de er offeret og alt er alle andres feil, i stede for å ta tak i seg selv og få orden på ting. Det følger garantert masse drama og traumer som ikke er tatt tak i og vil være en artig bonus til forholdet. Jeg har opplevd mye svik og vondt i livet, men jeg vil heller jogge naken ned Karl Johan enn å kalle det for livets harde skole og bare slå meg til ro med det, jeg jobbet det vekk med psykolog og alt jeg hadde! Anonymkode: 35df6...b2c 23 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 Ikke rart folk er singel når holdningene er så fryktelig negative som her på datingforumet; omtrent det eneste man gjør, er å henge ut andre for å ha noen å se ned på. Dette minner meg om en gjeng med ikke altfor stor IQ som henger på et gatehjørne og flirer dumt av forbipasserde: "Se på hu der'a, hu kan ikke ha pult mange med de små puppene". Om noen skriver det ene eller det andre - so fucking what? Er ikke de likefullt mennesker? Man blir nesten flau når man leser de dømmende holdningene som kommer frem her; man skulle ikke tro at dette var skrevet av voksne mennesker som har fullført grunnskolen; TS burde se seg i speilet før hun kommer med flere supersmarte betraktninger om andre. Anonymkode: c5568...a5f 9 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke rart folk er singel når holdningene er så fryktelig negative som her på datingforumet; omtrent det eneste man gjør, er å henge ut andre for å ha noen å se ned på. Dette minner meg om en gjeng med ikke altfor stor IQ som henger på et gatehjørne og flirer dumt av forbipasserde: "Se på hu der'a, hu kan ikke ha pult mange med de små puppene". Om noen skriver det ene eller det andre - so fucking what? Er ikke de likefullt mennesker? Man blir nesten flau når man leser de dømmende holdningene som kommer frem her; man skulle ikke tro at dette var skrevet av voksne mennesker som har fullført grunnskolen; TS burde se seg i speilet før hun kommer med flere supersmarte betraktninger om andre. Anonymkode: c5568...a5f Kan legge til at tittelen "Single menn og "livets harde skole" Neitakk!! Vi kvinner skjønner hva slags menn det er og holdningene de har" vitner om så store fordommer og indre sperrer mot andre mennesker at det er til å spy av. Anonymkode: c5568...a5f 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Hadde sveipet vekk. Ikke fordi han ikke har utdanning, men fordi jeg syns livets harde skole er et ufattelig teit uttrykk, og noe jeg ofte forbinder med 'ingenting på stell, men det er ikke min feil, det er livets feil'. Anonymkode: 8e9e3...017 28 1 4
Gjest Hippokrates Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 (endret) Tror dere må legge ifra dere fordommene dere har og sette dere inn i hva "Livets Harde Skole" egentlig betyr. Det betyr kort og greit at man har et dårligere utgangspunkt gjennom livet, og særlig rettet mot arbeidslivet, og har jobbet seg oppover gjennom erfaring. Noen kan bruke setningen fordi de er stolt over hva dem har oppnådd fra et nullutgangspunkt. Dette er iallefall helt feil "definisjon": AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Livets harde skole: noen som ikke har styr på livet og vil ikke ha det heller, de er offeret og alt er alle andres feil, i stede for å ta tak i seg selv og få orden på ting. Det følger garantert masse drama og traumer som ikke er tatt tak i og vil være en artig bonus til forholdet. Men ja, enig i at det er en smule rart å skrive det på en Tinder-profil. Så jeg kan skjønne at dere reagerer på det. Likevel er det jo greit at folk skriver det, slik at dere som ønsker dere akademikere kan sveipe bort folk momentant Endret 19. mai 2022 av Hippokrates
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hadde sveipet vekk. Ikke fordi han ikke har utdanning, men fordi jeg syns livets harde skole er et ufattelig teit uttrykk, og noe jeg ofte forbinder med 'ingenting på stell, men det er ikke min feil, det er livets feil'. Anonymkode: 8e9e3...017 Einig. Når eg får opp damer som skriv 'livets harde skole' på sin Tinder-profil så går tankane mine nett slik og sveipar ho vekk. Anonymkode: b7b56...13a 2
Flintis Skrevet 19. mai 2022 #11 Skrevet 19. mai 2022 Livets harde skole, jeg tenker levd liv, tatt noen sjanser, gått på en smell eller to, kommet seg igjen, vet at livet ikke går på skinner. Kan være uten formell utdanning, men også med. Men jeg legger kanskje noe annet i dette en det andre gjør. 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #12 Skrevet 19. mai 2022 Jeg sveiper bort, for jeg forbinder uttrykket med en bestemt type person. Kommentarfeltkriger. Og har vi ikke alle gått livets skole? Anonymkode: bdf90...605 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #13 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva tenker/gjør du når du er på Tinder og ser en mann/gutt som har gått på "livets harde skole"? For meg så kunne det vært verdens kjekkeste mann på det bildet, men han faller helt igjennom ved å skrive det. Det viser bare at han er umotivert, uengasjert, tar ikke tak og nærmest vil at alt "skal komme gratis til en" Single menn på Tinder og livets harde skole: Hva gjør du? Anonymkode: 55102...2fa Det er ikke det "livets harde skole" betyr 😅.. De fleste som skriver "livets harde skole" i bioen, har som regel slitt med rusproblematikk eller annen utenforskap - for så å klare seg og lykkes med livet. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men det er flertallet og hva det egentlig står for Anonymkode: 2818f...32e 9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #14 Skrevet 19. mai 2022 De stemmer stort sett FrP. Eventuelt Demokratene eller Bompengepartiet. Anonymkode: a3296...19c 11
Hr. Aktiv Skrevet 19. mai 2022 #15 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De stemmer stort sett FrP. Eventuelt Demokratene eller Bompengepartiet. Anonymkode: a3296...19c Hva er feil med det kontra AP, SP, H og de der? 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #16 Skrevet 19. mai 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: De stemmer stort sett FrP. Eventuelt Demokratene eller Bompengepartiet. Anonymkode: a3296...19c Men det er ikke det verste. Mange av dem er også - holdt deg godt fast: VAKSINEMOTSTANDERE Derfor er slike menn heller ikke lette å forme i et forhold som myke Grünerløkka-hipstere som nettopp har flyttet fra barndomshjemmet på Frogner, og i og med at de har et anstrengt forhold til grupperinger som Ottar, sier det seg selv at de er kvinnefobe og fæle. 15 minutter siden, Hr. Aktiv said: Hva er feil med det kontra AP, SP, H og de der? Det blir bare helt feil, akkurat som Greta Thunberg og Mao alltid har rett. Anonymkode: 13b4a...3a1 5
nisselue Skrevet 19. mai 2022 #17 Skrevet 19. mai 2022 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke det "livets harde skole" betyr 😅.. De fleste som skriver "livets harde skole" i bioen, har som regel slitt med rusproblematikk eller annen utenforskap - for så å klare seg og lykkes med livet. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men det er flertallet og hva det egentlig står for Anonymkode: 2818f...32e Der har man problemet når folk bor på samme planet men i forskjellige verdner. Selv ville jeg hatt problemer med noen som tror at livets hard skole betyr at man forventer å få alt servert. Likefullt ville jeg ikke valgt noen som har gått livets harde skole rett og slett grunnet sjansen for bagasje jeg ikke vil ha inn i livet mitt, men å tro at det bunner ut i trivielle ting tyder på et syn på linje med "ingen kan ha det så fælt som meg". Så da er man vel selv den man sier man ikke vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #18 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva tenker/gjør du når du er på Tinder og ser en mann/gutt som har gått på "livets harde skole"? For meg så kunne det vært verdens kjekkeste mann på det bildet, men han faller helt igjennom ved å skrive det. Det viser bare at han er umotivert, uengasjert, tar ikke tak og nærmest vil at alt "skal komme gratis til en" Single menn på Tinder og livets harde skole: Hva gjør du? Anonymkode: 55102...2fa Skjønner meg ikke på slike menn, de skaper så mye psykiske vansker for andre mennesker. Anonymkode: 8d544...b8e
nisselue Skrevet 19. mai 2022 #19 Skrevet 19. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: i og med at de har et anstrengt forhold til grupperinger som Ottar, sier det seg selv at de er kvinnefobe og fæle. Anonymkode: 13b4a...3a1 Ha et anstrengt forhold til Ottar betyr at man er kvinnefob og fæl? Hehe. Den var ny. 2
Hr. Aktiv Skrevet 19. mai 2022 #20 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er ikke det verste. Mange av dem er også - holdt deg godt fast: VAKSINEMOTSTANDERE Derfor er slike menn heller ikke lette å forme i et forhold som myke Grünerløkka-hipstere som nettopp har flyttet fra barndomshjemmet på Frogner, og i og med at de har et anstrengt forhold til grupperinger som Ottar, sier det seg selv at de er kvinnefobe og fæle. Det blir bare helt feil, akkurat som Greta Thunberg og Mao alltid har rett. Anonymkode: 13b4a...3a1 I min verden er det forskjell på en diagnose og Greta Thunberg og hennes mor å sammenligne de med at folk stemmer andre ting enn de som sitter å styrer her i landet. Jeg vil faktisk gå så langt å si at de som stemmer AP osv. ikke har skjønnt stort. Kanskje er livets harde skole en fin ting alt i alt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå