Gå til innhold

Fiberkabel klippet i to

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! 

Jeg har selvfølgelig vært så idiot å mistet noe over boksen hvor fiberkabelen ligger slik at den ble klippet i to..
Jeg har ringt til Eltel som ikke kan fikse dette innen 2 måneder og venter på svar fra oneco...

Lurer litt på hva som kan fikses i mellomtiden? og eventuelt om noen har vært utfor noe av det samme og hvor mye dette kan koste meg?

Mvh
Klumsete idiot..

Anonymkode: 30b6a...044

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du kan bestille at de kommer utenom ordinære tider. For noen år tilbake var det ca 7-8000 ekstra

Anonymkode: fc679...28c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Heisann! 

Jeg har selvfølgelig vært så idiot å mistet noe over boksen hvor fiberkabelen ligger slik at den ble klippet i to..
Jeg har ringt til Eltel som ikke kan fikse dette innen 2 måneder og venter på svar fra oneco...

Lurer litt på hva som kan fikses i mellomtiden? og eventuelt om noen har vært utfor noe av det samme og hvor mye dette kan koste meg?

Mvh
Klumsete idiot..

Anonymkode: 30b6a...044

Kontakt konkurrenten til dem du bruker i dag og spør dem hvilke tilbud dem kan gi deg som ny kunde. Da pleier sånt gå mye kjappere. 

Anonymkode: b015e...269

• Liker 3
Skrevet

Fiberkabel? Abonnerer du på internett hos en leverandør? Da kontakter du dem direkte, ikke montørselskapet. 

Største leverandør her i området har 2-4 dagers rettetid på fiberfeil. Du får regning på feilrettingen, men det legges ikke på noe mer enn det feks. Eltel ville fakturert deg uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Veggdyret said:

Fiberkabel? Abonnerer du på internett hos en leverandør? Da kontakter du dem direkte, ikke montørselskapet. 

Største leverandør her i området har 2-4 dagers rettetid på fiberfeil. Du får regning på feilrettingen, men det legges ikke på noe mer enn det feks. Eltel ville fakturert deg uansett. 

Da er du heldig. Her var jeg med å ødela en kabel for et helt nabola, de var uten nett i 2-3 uker.

Anonymkode: 1a713...853

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da er du heldig. Her var jeg med å ødela en kabel for et helt nabola, de var uten nett i 2-3 uker.

Anonymkode: 1a713...853

Jeg oppfattet det som at trådstarter hadde ødelagt sin egen veggboks, altså fiber for én person. Dersom det er snakk om mange fiber som må blåses (og kanskje at denne boksen er et fiberskap i en grøft et sted?), og det kanskje også må graves for å få fremført den, så tar det fort noen dager. 

Men, igjen, mitt lokale selskap har en "garantert påstartet"-tid på 2-4 arbeidsdager på enkeltfeil og 1 døgn dersom det er mange berørte. Er feilen stor nok, så står jo da montørene og jobber der dag etter dag og da tar det selvfølgelig lang tid. Men er det bare veggboksen til en person, så er det gjort på et par timer, altså innenfor "garantert påstartet"-tiden.

AnonymBruker
Skrevet
Veggdyret skrev (5 minutter siden):

Rettetid avhenger av antall berørte kunder. En kunde, som også er skyld i feilen selv, blir ikke prioritert så raskt. Men ja, du må ringe leverandøren din. Eltel og oneco får sine feilrettingsoppdrag fra leverandørene. 

Anonymkode: 21562...ccd

Skrevet

Hvor lang er kabelen? Og det høres ut som det er inne, så da kan du vel kjøpe en ny og bare erstatte den?
Feks noe herfra i samme lengde og utseende https://danbit.no/no/166-fiber-kabler

Skrevet

Vi sagde over fiberkabelen og var uten Internett i en uke. Måtte legge ny kabel fra boksen og ut. Kostet meg nesten 5000kr 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...