Gå til innhold

Venninne som postet bilder av oss på Instagram når jeg ber henne slette det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun nekter absolutt å slette bildene, og de bare ligger der på hennes Instagram. Jeg ba henne slette de, pga av ulike årsaker. Har akkurat kommet ut av et krisesenter, og det er ekkelt å vite at den personen som har besøksforbud mot meg, kan finne ut hvor jeg er. Det står nemlig i hennes biografi hvor i Norge hun bor, og det tar ikke noe tid å finne ut av dette. Istedenfor lyver hun til meg og sier at hun har sletta bildene, mens hun i bunn bare har blokka meg på Instagram. Søkte henne opp fra min søsters konto, og bildene ligger der enda. Hun har over 1300 følgere, og en åpen Instagram konto. Alle kan se de bildene der

Anonymkode: 5d172...f04

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forklarte henne hele årsaken, og hun slettet fremdeles ikke bildene. Hva er galt med henne?

AnonymBruker
Skrevet

Søk opp publisering av bilder uten samtykke. Kopier og lim det som står der å send til henne.

Du har faktisk lov å be henne slette det  og det skal hun respektere. 

Anonymkode: 6013c...35d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Søk opp publisering av bilder uten samtykke. Kopier og lim det som står der å send til henne.

Du har faktisk lov å be henne slette det  og det skal hun respektere. 

Anonymkode: 6013c...35d

Jeg ringte henne mens jeg gråt og ba henne slette bildene og hub sletter fremdeles ikke bildene. De ligger den så åpenlyst 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ringte henne mens jeg gråt og ba henne slette bildene og hub sletter fremdeles ikke bildene. De ligger den så åpenlyst 

Få en slektning til å ta en prat med henne. Hjelper ikke det så ta kontakt med politiet. Og kutt ut denne veninden. Hun er ingen veninde som oppfører seg slik under dine så ekstreme situasjon. Hun er bare farlig for deg

Anonymkode: 941be...93c

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ingen venninne, så her hadde jeg gått videre slik at hun MÅ slette dem! 

Anonymkode: fa65c...ab5

• Liker 18
Skrevet

Enig med innleggene over. Anmeld.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ekstremt spesiell oppførsel fra din «venninne». Jeg har selv en venninne som har vært gjennom det samme som deg og det ville ikke falt meg inn å gjøre noe som kunne satt henne i fare. Anmeld henne, og kutt henne ut

Anonymkode: ee778...660

• Liker 11
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Anmeld henne og kutt henne ut, dette er ingen venninne. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ofte jeg tenker sånn, men her er politiet rett instans.

Anonymkode: caa95...856

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AthenaRavenLuna skrev (5 minutter siden):

Anmeld henne og kutt henne ut, dette er ingen venninne. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er ekstremt spesiell oppførsel fra din «venninne». Jeg har selv en venninne som har vært gjennom det samme som deg og det ville ikke falt meg inn å gjøre noe som kunne satt henne i fare. Anmeld henne, og kutt henne ut

Anonymkode: ee778...660

Kaffekrus skrev (7 minutter siden):

Enig med innleggene over. Anmeld.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er jo ingen venninne, så her hadde jeg gått videre slik at hun MÅ slette dem! 

Anonymkode: fa65c...ab5

Hun mener at jeg ikke er i fare når vi ikke følger hverandre, for da kan ikke personen jeg har besøksforbud finne henne. Det er jo helt sykt

• Liker 1
Skrevet

Huff da, dette er ikke greit. Støtter de over; kontakt politiet og spør om de kan hjelpe deg, anmeld og kutt henne ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun mener at jeg ikke er i fare når vi ikke følger hverandre, for da kan ikke personen jeg har besøksforbud finne henne. Det er jo helt sykt

Det er uansett ikke saken. Han kan se det også via andre. Du kan kreve det slettet uten å være i fare. Så det kreves bare at du sier fra at det skal vekk, så skal hun slette det

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan være særlig ekstra ansvarlig iht straffeansvar, ved å sette deg i fare. Så send henne en melding der du atter ber henne om å slette bildet nekter hun, skriftlig så send henne denne linken. https://www.advokatfirmajahaj.no/samtykke-til-deling-av-bilder/

Og forklar en gang til at det er farlig for deg å ha bilder ute på nett, så du krever at bildet slettes. Hvis hun fortsatt ikke gjør det. Da må du anmelde det. Da har du hennes svar skriftlig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er uansett ikke saken. Han kan se det også via andre. Du kan kreve det slettet uten å være i fare. Så det kreves bare at du sier fra at det skal vekk, så skal hun slette det

Ingen andre har bilder av meg andre steder. Ef veldig fordiktig med hvor og hvem jeg tar bilder med. Hun nekter å gjøre noe med det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun kan være særlig ekstra ansvarlig iht straffeansvar, ved å sette deg i fare. Så send henne en melding der du atter ber henne om å slette bildet nekter hun, skriftlig så send henne denne linken. https://www.advokatfirmajahaj.no/samtykke-til-deling-av-bilder/

Og forklar en gang til at det er farlig for deg å ha bilder ute på nett, så du krever at bildet slettes. Hvis hun fortsatt ikke gjør det. Da må du anmelde det. Da har du hennes svar skriftlig. 

Du skriver. Hei, jeg har bedt deg om å slette bildet på din insta gram. Men ser det fortsatt ligger ute. Jeg har forklart at det er farlig for meg at bildet ligger ute, så jeg syntes det er leit du ikke har fulgt opp mitt krav på sletting av bildet. Så jeg ber deg igjen å fjerne bildet fra nettet og ikke legge ut flere bilder av meg, så sant jeg ikke har gitt samtykke til det. Legg ved en print screen av insta bildet. 

Og send dette på messenger der man ser at hun har sett det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For det første er ikke dette en venninne du vil ha i livet. For det andre: anmeld henne. Dette er alvorlig for deg, få politiet til å bistå. 

Anonymkode: f1436...07a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Skriv enkelt og greit at bildene skal slettes innen 2 timer. Er det ikke det så blir hun anmeldt. Så anmelder du!

Anonymkode: 1f15b...072

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skriver. Hei, jeg har bedt deg om å slette bildet på din insta gram. Men ser det fortsatt ligger ute. Jeg har forklart at det er farlig for meg at bildet ligger ute, så jeg syntes det er leit du ikke har fulgt opp mitt krav på sletting av bildet. Så jeg ber deg igjen å fjerne bildet fra nettet og ikke legge ut flere bilder av meg, så sant jeg ikke har gitt samtykke til det. Legg ved en print screen av insta bildet. 

Og send dette på messenger der man ser at hun har sett det. 

Bagatelliserer hun at det ligger ute. Så skriver du bare helt saklig. Jeg er ikke interessert i diskutere denne saken. Jeg har rett til å be om bilder av meg slettet på sosiale medier, så jeg forventer at du velger å bare slette bildet når jeg ber om det. Du har også fått en forklaring allerede. Så bare slett bildet. 

Svarer hun ikke eller fortsetter hun å kverulere. Så svar at det å ikke slette bildet etter ditt krav er ulovlig. Og at du vurderer å måtte gå videre med det, dersom hun ikke bare sletter det. Også legger du ved linken. Der står det også at det er høyere straffe ramme, om det er fare for den som er avbildet 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...