AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Hei. En kompis av meg spurte meg i går om jeg kan hjelpe ham med flyttinga fordi jeg har bil. Jeg sa først ja, men da jeg kjørte hjem fra jobb i går, så lukta det mye svidd fra bilen. Jeg har allerede bestilt verkstedtime for dette, men nå tror jeg det er best at jeg ikke kjører bilen i det hele tatt før verkstedtimen. Jeg mistenker at det er clutchen som er slitt og må nok byttes kanskje. Uansett, tør ikke å si til ham at jeg ikke kan i dag likevel fordi bilen er i dårlig stand. Han vil nok ikke tro på det og samtidig bli litt sur. Er jo rart jeg sa ja i går også nei i dag. Noen som har en bra unnskyldning på lager? Anonymkode: d9632...52a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 «Jeg vil gjerne hjelpe deg å flytte, men kan ikke lenger stille med bil. Den lukter nemlig svidd og må på verksted. Hilsen meg». vanskeligere er det ikke. Anonymkode: c67fc...2c7 7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Anbefaler deg å være helt ærlig jeg Kanskje dere får lånt en annen bil? Anonymkode: cbf0b...bbf
MorTil2 Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Han skal flytte i dag, og begynte ikke å organisere dette før i går? Da er det faktisk din kompis sitt problem at han er dårlig til å planlegge. Er bilen din ikke i stand til å utføre denne oppgaven, så er den ikke det. Som eier, og bilfører, er det din plikt å se til at bilen er i kjørbar og trygg stand. Skjer det noe under flyttingen med bilen, så er det ditt største problem. Ikke at denne kompisen er dårlig på å planlegge sin egen flytting. Si det som det er . Men at du kan hjelpe hvis han leier en flytt-selv bil eller lignende. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 Bare si det som det er. "Det lukta svidd, bilen bør ikke kjøres før verkstedtimen. Kjører gjerne straks bilen er klar. Ellers må du dessverre finne en annen som kan kjøre" Anonymkode: e4f9a...afb 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 Si at bilen ikke e rikke orden og kan ikke brukes. Du kan hjelpe til men da må han leie bil. Folk som planlegger flytting dagen før stiller seg litt utsatt for at ting går skeis. Det er ikke ditt problem. Du tilbyr deg men ikke bilen. Det er alt du får gjort og dermed er det bra nok. Blir han sur da så får han bare være sur. Anonymkode: fc165...2b0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 Sier du at du er syk spør han bare om å få låne bilen så det kan du ikke si. Anonymkode: fc165...2b0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Er jo bare å si det som det er, men at du kan kjøre om han leier en bil. Anonymkode: 56a23...285 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 Du trenger ikke finne på en unnskyldning, bare si det som det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå