Gå til innhold

Imøtekommer fengsler kostholdsrestriksjoner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som vegansk/vegetarisk, glutenfri, melkefri/laktoseintolerant, halal/kosher osv.?

F. eks. jeg er på et biff og egg kosthold. Får jeg biff og egg til alle måltider i fengsel?

Hypotetisk, jeg skal ikke i fengsel 😂

Anonymkode: a35ee...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: ad9ba...b19

• Liker 2
Skrevet

Har du allergi eller en religion med visse spiseregler eller er vegetarianer tas det hensyn til det, men ellers må du nok spise det du får. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Allergier blir tatt hensyn til, og det er kjøttfri alternativer til muslimer/vegetarianere. Men andre dietter blir ikke tilpasset.

Man kan evt. lage en egen diett ved å spise det man kan og deretter bruke egne midler til å handle annen mat, litt avhengig av soneforholdene. Da jeg satt inne hadde vi en egen butikk som vi kunne handle fra. Utvalget var så som så, og særlig fersk mat var det ikke mye av. 

På åpen soning kan man også gå på vanlige butikker, men hvor praktisk det er avhenger av geografien rundt fengselet.

Anonymkode: 9f049...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du får keto om du holder på å slanke deg nei 😄 

Anonymkode: 198a3...bef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at det blir tatt hensyn til allergier, og religion og livssyn (feks vegansk kosthold, eller ikke spise svin/bare spise halal). Utover dette tror jeg ikke de tar hensyn. 

Anonymkode: 7b718...49f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg antar at det blir tatt hensyn til allergier, og religion og livssyn (feks vegansk kosthold, eller ikke spise svin/bare spise halal). Utover dette tror jeg ikke de tar hensyn. 

Anonymkode: 7b718...49f

Vegetariansk kosthold, men ikke vegansk. 

Men man står jo selvsagt fritt til å bare spise grønnsakene på tallerkenen og droppe det man evt ikke vil ha... 

Anonymkode: 84402...2aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...