Gå til innhold

Utdrikningslag der de melder avbud rett før og ikke betalrr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi endte opp med å måtte endre på mye da to stk frafalt fra et allerede lite utdrikningslag. Betalingsfristen var over en mnd før, der jeg fikk vite dagen før at de ikke hadde betalt av den andre forloveren som tok mot vips. Vi endte da med å betale 2000kr i stede for 1000kr hver som var utgangspunkt. 
Jeg har lyst å gi beskjed men hun angre sier vi ikke skal bry oss. 
What to do? 

Anonymkode: 1ca8a...ea0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi endte opp med å måtte endre på mye da to stk frafalt fra et allerede lite utdrikningslag. Betalingsfristen var over en mnd før, der jeg fikk vite dagen før at de ikke hadde betalt av den andre forloveren som tok mot vips. Vi endte da med å betale 2000kr i stede for 1000kr hver som var utgangspunkt. 
What to do? 

*** hun andre! Skulle det stå. 

Skrevet

Dere måtte betale kr 2000,- istedenfor kr 1000,- og du forteller at to stk trakk seg fra et allerede lite lag. Tolker det da som at to av dere fire (+ brud eller brudgom) trakk seg slik at de gjenværendes utgifter ble doblet. Da sitter vi igjen med deg og en til der hun andre mener dere ikke skal bry dere. Vel, henne om det, men jeg ville sagt at du ikke har råd til å doble utgiftene på den måten og at du vil ha tilbake det du betalte ekstra. Da blir det kr 500,- hver på de to andre å betale om hun andre ikke gidder å bry seg. Eventuelt får de betale tusenlappen de skulle betalt for over en måned siden. Utrolig dårlig å ikke betale og så backe ut rett før. Hvorfor sa de ikke noe før?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

What to do? 

Her er det vel 'andre forloveren' (AF) som har rodet det til?

Frafallet eller ikke-tilmeldingen skjedde allerede da de to ikke-deltagere ikke overholdt betalingsfristen. AF burde ha kontaktet dem allerede den gangen, og ellers tatt som utgangspunkt at de ikke kommer når de ikke har betalt.  

Anonymkode: c7a5c...517

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere burde sørget for å ha inne alle pengene før noe som kostet penger og ikke kunne avbestilles, ble bestilt. Da hadde dere ikke vært i denne situasjonen. 

Anonymkode: 814eb...37d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er det vel 'andre forloveren' (AF) som har rodet det til?

Frafallet eller ikke-tilmeldingen skjedde allerede da de to ikke-deltagere ikke overholdt betalingsfristen. AF burde ha kontaktet dem allerede den gangen, og ellers tatt som utgangspunkt at de ikke kommer når de ikke har betalt.  

Anonymkode: c7a5c...517

Enig, spesielt ettersom dette var et lite utdrikkningslag så burde det ha vært enkelt å holde kontrollen. Synes også det er rart at dere to forloverne ikke har snakket sammen om det tidligere. 

Anonymkode: 62a56...69d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at med så dårlig råd folk har om dagen, er det ikke rart at folk må melde avbud. Dessuten så syntes jeg prisene på utdrikningslag ofte er i høyeste laget. Ja mye gøy for pengene kan det bli. Men når man må betale regninger ol. Så er ikke moro for 1000kr på lista mi iallfall. Så tenker at lista for laget ligger for høyt iht inntekten til deltagerne. 

Anonymkode: 63ac1...10d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at med så dårlig råd folk har om dagen, er det ikke rart at folk må melde avbud. Dessuten så syntes jeg prisene på utdrikningslag ofte er i høyeste laget. Ja mye gøy for pengene kan det bli. Men når man må betale regninger ol. Så er ikke moro for 1000kr på lista mi iallfall. Så tenker at lista for laget ligger for høyt iht inntekten til deltagerne. 

Godt poeng, men da må man melde avbud TIDLIG. Nytter ikke vente med å betale, og så kort tid rett før melde avbud. 

Anonymkode: ef1f9...132

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må man jo si ifra . Dette var jo et veldig billig utdrikkingslag da, men er ikke riktig at noen skal betale for de som ikke kommer. 

Anonymkode: f5fa7...b08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må man jo si ifra . Dette var jo et veldig billig utdrikkingslag da, men er ikke riktig at noen skal betale for de som ikke kommer. 

Anonymkode: f5fa7...b08

Billig. Jeg har aldri kunne delta på utdrikningslag for 1000kr. Syntes det er dyrt jeg. 

En gang ville de ha 1500kr. Så jeg sa at det klarer jeg ikke så må melde avbud. Prisen fikk jeg 3 dager før. Hadde fått beskjed om at vi kun skulle kjøpe mat og sitte hjemme hos bruden. Så var det visst spa og ditt og datt. Bruden hadde insisterte at jeg skulle være med. Så de ble jo sjukt sure på meg, som ikke kunne bidra med billige 1500kr. Så sa at jeg har 200kr. Så jeg kan ikke. De mente jeg måtte låne penger ol. Så ble til at jeg kom sent på kvelden. Bruden var stressa fordi jeg ikke var med. Jeg syntes det var ubehagelig å komme fordi de var sure fordi jeg ikke hadde råd. Det ble kleint fordi de satt å spiste jeg fikk ikke lov, selv om det var to brett til overs for maten. Hadde sagt jeg kunne bidra med penger til maten, da det var det jeg hadde fått beskjed om i utgangspunktet. Ble nektet det om jeg ikke betalte 1500kr. 

Så alt i alt ble det sjukt dårlig stemning. Angret på at jeg dro dit. Selv om bruden var glad jeg kom. Så jeg sier bare, spør hva folk kan bidra med, før man pålegger folk å betale mer enn de har råd til. Jeg sa jo ifra her. Men å si at man ikke har penger er generelt nedverdigende, så skjønner at de bare trekker seg i siste liten. Når de bare får krav. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Billig. Jeg har aldri kunne delta på utdrikningslag for 1000kr. Syntes det er dyrt jeg. 

En gang ville de ha 1500kr. Så jeg sa at det klarer jeg ikke så må melde avbud. Prisen fikk jeg 3 dager før. Hadde fått beskjed om at vi kun skulle kjøpe mat og sitte hjemme hos bruden. Så var det visst spa og ditt og datt. Bruden hadde insisterte at jeg skulle være med. Så de ble jo sjukt sure på meg, som ikke kunne bidra med billige 1500kr. Så sa at jeg har 200kr. Så jeg kan ikke. De mente jeg måtte låne penger ol. Så ble til at jeg kom sent på kvelden. Bruden var stressa fordi jeg ikke var med. Jeg syntes det var ubehagelig å komme fordi de var sure fordi jeg ikke hadde råd. Det ble kleint fordi de satt å spiste jeg fikk ikke lov, selv om det var to brett til overs for maten. Hadde sagt jeg kunne bidra med penger til maten, da det var det jeg hadde fått beskjed om i utgangspunktet. Ble nektet det om jeg ikke betalte 1500kr. 

Så alt i alt ble det sjukt dårlig stemning. Angret på at jeg dro dit. Selv om bruden var glad jeg kom. Så jeg sier bare, spør hva folk kan bidra med, før man pålegger folk å betale mer enn de har råd til. Jeg sa jo ifra her. Men å si at man ikke har penger er generelt nedverdigende, så skjønner at de bare trekker seg i siste liten. Når de bare får krav. 

Dette høres da ut som tidenes verste planlegging OG håndtering av situasjonen fra de som skulle arrangere det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fy F for noen folk! De burde skamme seg herfra til helvette spør du meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Veldig dårlig reaksjon fra de som arrangerte, og sykt dårlig at du fikk prisen bare tre dager før, men jeg må jo lure litt på hvorfor du ikke spurte om prisen tidligere? Hvis du vet at du har lite å rutte med så er det jo greit å si ifra på forhånd, og ikke vente til du får oppgjøret, liksom. Jeg synes ikke noe om kjempedyre utdrikkingslag, men det er jo helt vanlig å spandere noe mat og drikke på bruden, for eksempel og da kommer man ikke så veldig langt med 200 kroner. 

Anonymkode: 7e59f...6b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes 1000,- absolutt er verdt det for en hel dag med gode venner, mat og drikke. Man betaler jo ofte 5-800,- for et par timer på konsert når man sitter langt unna til og med. Synes 1500,- også er greit, men er det over det så spørs det litt hva opplegget er. Har betalt 3000,- men det var absolutt også verdt det for det var helg i Sverige på sånn landlig spaopplegg og masse annet. 

Anonymkode: 62a56...69d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere burde sørget for å ha inne pengene FØR avbestillingsfristen for det dere skal gjøre gikk ut. Så handler det om hva de 1000 kr innebærer. Hvis det er for absolutt alt den dagen så er det en grei pris, hvis det er for en aktivitet + mat + transport + drikke ect så er det faktisk dyrt, og da skjønner jeg at folk trekker seg. Jeg ble invitert i et utdrikningslag der aktivitetene kostet nærmere 2000 for brude + at vi måtte betale rundt en tusenlapp selv for aktiviteten og så kom alt annet utenom. Forlover kunne ikke skjønne hvorfor folk var så treig med å svare om de kom, løste seg da noen skrev direkte på fb at det faktisk var langt over hva de hadde tenkt i pris, og at de færreste kunne prioritere så mye penger på en fyllefest. 

Anonymkode: 2feb7...1ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 8.59):

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg at du har lært følgende til neste gang; Ingen betaling innen fristen er lik ingen påmelding. 

Betalingsfristen må selvsagt være før påmeldingsfristen/avbestillingsfristen på evt. aktiviteter. Her høres det ut som om dere har kjørt deres eget løp og booket mat/aktiviteter uten å sjekke at folk faktisk har forpliktet seg (=betalt) til å delta. 

Anonymkode: dc843...572

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...