Gå til innhold

5 åring vil ikke på Karate

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meldte min jente på 5 år til karate, hu var der kun 2 ganger. Hun gruer seg når hun skal ditt, hun gråter og blir veldig lei seg. Har prøvd å fortelle sjefen det men han vil ikke akseptere det og sier jeg må tvinge ungen min ditt fordi det er 1 års binding og det har bare gått 6 måneder og vi betaler 750 kr i måneden ca. Har noen peiling hvordan man kan melde seg ut? Om man kan ta en prat med legen? For denne sjefen driver å sier til datteren min også du må komme ut for moren din må betale uansett…  synes ikke det burde være noe binding når det gjelder barn for man veit jo aldri når dem kan ombestemme seg :( og vi skal flytte også så det blir langt for oss å kjøre. 

Anonymkode: 05518...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere skal flytte så burde du ha tenkt før du inngikk bindende avtale. Så du kan ikke komme ut av avtalen av den grunn. 

Videre så kan du delta isteden for datter. Når du er klar og har lært, kan du ta oppgjør med sjefen. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (2 minutter siden):

Hvis dere skal flytte så burde du ha tenkt før du inngikk bindende avtale. Så du kan ikke komme ut av avtalen av den grunn. 

Videre så kan du delta isteden for datter. Når du er klar og har lært, kan du ta oppgjør med sjefen. 

Det var ikke planlagt, vi kjøpte hus etter. Det er for barna 😅😅

Skrevet

Ok, da har du kanskje tapt pengene dine da. Men ingen kommer og henter jenta di med tvang for at hun skal slå rundt seg med karate. Regner egentlig med at du skjønner det?

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må betale. Tull å misbruke helsevesenet til dette

Anonymkode: 802b8...951

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

750 kr i måneden, for en femåring som trener karate? Virkelig? 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (2 minutter siden):

750 kr i måneden, for en femåring som trener karate? Virkelig? 

Regner med det egentlig er snakk om ridning til den prisen der.

Anonymkode: 6052c...e13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Meldte min jente på 5 år til karate, hu var der kun 2 ganger. Hun gruer seg når hun skal ditt, hun gråter og blir veldig lei seg. Har prøvd å fortelle sjefen det men han vil ikke akseptere det og sier jeg må tvinge ungen min ditt fordi det er 1 års binding og det har bare gått 6 måneder og vi betaler 750 kr i måneden ca. Har noen peiling hvordan man kan melde seg ut? Om man kan ta en prat med legen? For denne sjefen driver å sier til datteren min også du må komme ut for moren din må betale uansett…  synes ikke det burde være noe binding når det gjelder barn for man veit jo aldri når dem kan ombestemme seg :( og vi skal flytte også så det blir langt for oss å kjøre. 

Uansett pris og bindende avtaler, det viktigste her er at din datter ikke blir tvunget til å delta på en eneste karate time til!

Anonymkode: 33ba2...2ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Håper du tuller, men hvis ikke:

- ikke møt opp, hun vil jo ikke

- du har inngått en (dårlig) avtale, nå har du forhåpentligvis lært og vil ikke gjøre det samme igjen, men du må betale det siste halvåret ja.

Anonymkode: 818bb...db9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Regner med det egentlig er snakk om ridning til den prisen der.

Anonymkode: 6052c...e13

For billig for riding😅

Anonymkode: 46b53...97a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen?? Din sjef? Jeg forstår ikke helt historien her jeg tror jeg?

Anonymkode: b51a9...2d2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er «sjefen»? :klo: «Karatesjefen»? :klo: Mener du treneren? :klo: 

Det er da bare å la være å gå på treningen. Men du må likevel betale for hele kurset du har meldt datteren din på. Legen har ingenting med dette å gjøre. 

Anonymkode: 72fbe...841

• Liker 9
Skrevet

750 for karate? Det tror jeg ikke noe på. 

At ungen ikke trives med slag og spark, det tror jeg på.

At det er et problem å skulle betale for 6 måneder til når barnet uansett kun har vært der 2 ganger de siste 6 månedene, kan jeg ikke se er et problem.

Utover det er det merkelig å stille slikt spørsmål her - "Barnet mitt gråter og gruer seg for noe, men noen andre voksne sier at jeg må tvinge henne til å gjøre det. Hva synes dere? Skal jeg bry meg om barnet mitt, eller denne voksne personen som sjefer over meg?"

• Liker 3
Skrevet

Da er pengene tapt isåfall. Synes ikke du skal tvinge et barn på 5år til å delta på aktivitet. En 5åring kan nok fint virke engasjert for å ville delta. Men de aner jo ikke helt hva det går ut på. At det feks er minst en trening i uken etter barnehagen når de har vært aktiv hele dagen og er sliten…

Det er du selv som har valgt en såpass dyr aktivitet til henne også. Så dette må du nok bare stå i. Altså ikke tvinge barnet ditt, men betale ut fra den skriftlige avtalen som foreligger. 

Dersom barn vil begynne på aktiviteter er det beste ofte å gå på noe som ikke er for dyrt eller kortere kurs over noen få uker, slik en ikke «taper» for mye dersom det ikke blir deltakelse.
Det er noe annet når barna blir eldre og forstår hva en aktivitet/hobby innebærer. Da kan man heller pushe mer på for at de faktisk deltar på det de har blitt meldt på.

• Liker 2
Skrevet

Lærdom for livet. "Hva jeg vil er ikke viktig". Er det noe du vil brenne inn i det lille sinn allerede nå ?

Inngått avtale er foresatte sitt problem. Les nøyere neste gang du inngår en avtale.

• Liker 1
Skrevet

Dette er hersketeknikk, hun "tester" deg!

Datteren på 5 år gråter og får viljen sin gjennom! Hun skjønner nå at faren er svak, hun kommer til å manipulere deg ...

• Liker 2
Skrevet

Har datteren din valgt å begynne på karate selv? Har hun snakket om det og sagt at hun ville begynne? Uansett, så skal ikke barn tvinges til å gå på noe de ikke vil. Våre 3 barn gikk på dansekurs, karate og fotball når de var små. Det var ingen bindingstid. Og de fikk lov til å slutte når de ville. Men de gikk på aktivitetene hver uke i en lengre periode.

Uansett, så bør du snakke med datteren din og finne ut hvorfor hun ikke vil gå. Og jeg synes treneren bør holde seg for god til å kommentere dette til datteren din og si at hun må komme fordi mamma må betale for dette. Det er ganske lavmål av treneren. Men legen kan ikke gjøre noe. Legen kan ikke gi deg et magisk skriv som fritar dere fra bindingstiden. Er det bindingstid, så er det bindingstid og det godtok du når du meldte henne på. Så du må nok betale den resterende tiden. 

• Liker 1
Skrevet

At du har valgt å melde en 5-åring på en fritidsaktivitet til 750 kroner i måneden med ett års bindingstid (!!) er jo helt og holdent ditt valg. At hun ikke vil gå er en sak mellom deg og henne - treneren kan selvfølgelig ikke tvinge henne (eller deg) til å møte opp eller delta.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor melder man 5-åringer på aktiviteter de ikke har lyst til å delta på?

Anonymkode: 3dbe4...33e

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor melder man 5-åringer på aktiviteter de ikke har lyst til å delta på?

Anonymkode: 3dbe4...33e

Ofte har de lyst før de har prøvd. 🙄

Jeg gjorde samme bommert med svømming. Ser på det som sunk cost, det hadde jo ikke kostet meg mindre om barnet dro på trening. Har du råd til at barnet trener karate har du også råd til at barnet ikke går selv om du har betalt. 🤷‍♀️

Femåringer er uforutsigbare vesener. 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...