AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Var ikke klar over at ulike bilstoler «kjennes» annerledes ut fra bil til bil før alle mine venner med barn nå fortalte meg dette ifbm kjøp av bilstol. Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale bilstol til elgolf? Eller altså har du en bilstol som passer fint i din elgolf?:-) Anonymkode: 050fb...e78
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 Hvilken alder? Til litt større barn har vi britax maxway plus og er kjempefornøyd, gode muligheter til å regulere helling osv. Selvsagt litt lite benplass til både den i bilstolen og den foran, men det er det jo fra før av i en elgolf. Som babystol har vi god erfaring med maxicosi pebble. Anonymkode: a6a04...fb1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Hvis det er babystol, anbefaler jeg en stol med beltemontert base. De passer omtrent alle biler og kan tilpasses setet. Cybex Aton 5 med 2fix base f.eks, eller Britax sine Babysafe med flex-base stoler. Hvis det er nr 2 anbefaler jeg Britax Max Way Plus. Det er en trang bil, så du bør ikke forvente limousin, men MWP er den stolen som tar minst plass i lengderetningen og er også lett og smal 🙂 Anonymkode: 3423a...628
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Vi har axkid minikid 2 i vår e-golf og det er jo litt trangt for den som sitter foran. Men jeg er heldigvis lav. Anonymkode: 6e53e...30f
Luckiness Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 Jeg har ikke erfaring med den bilen. Men man pleier å kunne låne med seg ut stol fra butikker med bilstoler for å prøve i bilen. Så det vil jeg anbefale. Viktigst er selvsagt at barnet sitter trygt. Men en bil skal jo også fungere for resten av familien. Tar stolen så stor plass at de voksnes knær presses mot feks hanskerommet så er jo ikke det så kjekt heller. Vi har axkid minikid og er fornøyd. Men skulle jeg hatt et annet ville jeg hatt slik en kan snu ut mot døråpningen for å feste barnet. Alt for bedre ergonomi…mye en belaster kroppen feil med etter man får barn. Så alt som kan gjøres mer lettvint er gull
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 Luckiness skrev (1 time siden): Jeg har ikke erfaring med den bilen. Men man pleier å kunne låne med seg ut stol fra butikker med bilstoler for å prøve i bilen. Så det vil jeg anbefale. Viktigst er selvsagt at barnet sitter trygt. Men en bil skal jo også fungere for resten av familien. Tar stolen så stor plass at de voksnes knær presses mot feks hanskerommet så er jo ikke det så kjekt heller. Vi har axkid minikid og er fornøyd. Men skulle jeg hatt et annet ville jeg hatt slik en kan snu ut mot døråpningen for å feste barnet. Alt for bedre ergonomi…mye en belaster kroppen feil med etter man får barn. Så alt som kan gjøres mer lettvint er gull En stol med rotasjonsfunksjon tar enormt med plass, jeg tror det er dødfødt i en bil som eGolf 😅 Hvis det er greit å ikke bruke passasjersetet derimot kan det nok fungere. Anonymkode: 3423a...628 1
Luckiness Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): En stol med rotasjonsfunksjon tar enormt med plass, jeg tror det er dødfødt i en bil som eGolf 😅 Hvis det er greit å ikke bruke passasjersetet derimot kan det nok fungere. Anonymkode: 3423a...628 Ah det kan hende ja! Aldri prøvd eller sett på et slikt sete fysisk før😅
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #8 Skrevet 20. mai 2022 Vi hadde en britax babystol med base, byttet til minikid og maxway når de ble eldre Anonymkode: fc9a4...bac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå