sucasamicasa Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Hei. Mulig denne ligger i feil gruppe. Saken er den at min mann har en sønn fra før som nå er 25 år. Vi har en god tone oss i mellom. Men nå er det slik at jeg er realt gretten og mulig det er feil. I juli er det planlagt tur til Utlandet. Min mann og meg. Den er betalt for lengst og alt er planlagt. Vi tar det som en bryllups reise da vi ikke hadde sjans til det da vi giftet oss pga jobb og ferdigstillelse av turnus tjeneste osv… Det var slik at vi kom over et tilbud som ikke kunne avslås. Så langt så vel. Men i formiddag kom min manns ex på kaffe og vi koste oss med kakeresten fra i går. Så sier hun plutselig ” dere kunne jammen ha tatt med dere G på turen for han har ikke vært på ferie på lenge( som om noen har det, og dere er jo ikke nygifte” jeg sier at mulig vi ikke er det men i alle år har han vært med oss på turer men i år så velger vi å reise alene. Og han vil jo helst enten sitte ved pc eller dra på pub. Og vi har ikke de planene i det hele . Hotellet et fullbooket og vi har behov for denne turen bare mannen min og meg. Hun mener da at det er å utelukke han og at han føler seg som om han ikke er en del av familien. Jeg har aldri nektet han på noen reise. Han har vært med oss både innland og utland siden han var 3 liksom. Og før noen kommenterer at det er fordi det er stesønnen min så er det slik ingen av mine barn får være med i år. Og jeg har alltid tatt med han på tur alene også minst 1-2 ganger på samme måte som mine egne har vært på reise med enten meg eller mannen min alene .De er alle gamle nok til å reise egenhendig. Men hun mener at det er helt feil. Nå er ikke han noe annet enn voksen. Men hun ble realt irritert. Jeg tok en tur bort å snakket med han og det hun sier stemmer at han ville vært med da han ikke har vært der vi skal men likevel. Jeg vil ha denne turen alene med mannen. Men er jeg så drittsekk som jeg føler det akkurat nå?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Han er voksen! På tide å voksen opp. Nei, du er ikke en drittsekk. Mor og sønn er jo helt vekk. Anonymkode: 7e25d...1be 41 3
Gjest theTitanic Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 sucasamicasa skrev (32 minutter siden): Hei. Mulig denne ligger i feil gruppe. Saken er den at min mann har en sønn fra før som nå er 25 år. Vi har en god tone oss i mellom. Men nå er det slik at jeg er realt gretten og mulig det er feil. I juli er det planlagt tur til Utlandet. Min mann og meg. Den er betalt for lengst og alt er planlagt. Vi tar det som en bryllups reise da vi ikke hadde sjans til det da vi giftet oss pga jobb og ferdigstillelse av turnus tjeneste osv… Det var slik at vi kom over et tilbud som ikke kunne avslås. Så langt så vel. Men i formiddag kom min manns ex på kaffe og vi koste oss med kakeresten fra i går. Så sier hun plutselig ” dere kunne jammen ha tatt med dere G på turen for han har ikke vært på ferie på lenge( som om noen har det, og dere er jo ikke nygifte” jeg sier at mulig vi ikke er det men i alle år har han vært med oss på turer men i år så velger vi å reise alene. Og han vil jo helst enten sitte ved pc eller dra på pub. Og vi har ikke de planene i det hele . Hotellet et fullbooket og vi har behov for denne turen bare mannen min og meg. Hun mener da at det er å utelukke han og at han føler seg som om han ikke er en del av familien. Jeg har aldri nektet han på noen reise. Han har vært med oss både innland og utland siden han var 3 liksom. Og før noen kommenterer at det er fordi det er stesønnen min så er det slik ingen av mine barn får være med i år. Og jeg har alltid tatt med han på tur alene også minst 1-2 ganger på samme måte som mine egne har vært på reise med enten meg eller mannen min alene .De er alle gamle nok til å reise egenhendig. Men hun mener at det er helt feil. Nå er ikke han noe annet enn voksen. Men hun ble realt irritert. Jeg tok en tur bort å snakket med han og det hun sier stemmer at han ville vært med da han ikke har vært der vi skal men likevel. Jeg vil ha denne turen alene med mannen. Men er jeg så drittsekk som jeg føler det akkurat nå? Ignorer det tullet. Selvsagt kan dere ha denne turen. Og privatliv ellers. Har sønnen spesielle behov siden han henger seg på foreldre fremdeles? Hvorfor drar han ikke på pubtur med kamerater? Jeg kjenner og har ikke kjent ikke et eneste menneske som forventer å bli med foreldrene på ferie når de er 25 år gamle.
solmåneogstjerner Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 Det mest spesielle er jo at en 25 åring har lyst til å bli med foreldre (steforeldre ) på ferie. Det er jo ikke helt normalt vil jeg si. 28
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 Han er voksen nå, så han trenger da ikke å bli med på ferier. Her er min eldste bare 21 år, men hun har ikke vært med meg og lillebroren på ferie på noen år nå. Hun reiser med venner. Anonymkode: 0af7f...007 5
Serafina. Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 25 år og forventer å bli med på utenlandsferie. Det er bare å stå på ditt/deres og si nei. Dere drar på tur alene så kan dere heller dra med de voksne barna deres en annen gang. Stesønnen kan reise med noen andre hvis han absolutt vil til det samme stedet som dere drar til. 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 solmåneogstjerner skrev (4 minutter siden): Det mest spesielle er jo at en 25 åring har lyst til å bli med foreldre (steforeldre ) på ferie. Det er jo ikke helt normalt vil jeg si. det er jo ikke unormalt heller?! Anonymkode: 8cd83...cb3 1
solmåneogstjerner Skrevet 18. mai 2022 #8 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det er jo ikke unormalt heller?! Anonymkode: 8cd83...cb3 Jo det er unormalt at en 25åring absolutt vil bli med foreldre på ferie. 16 2
Serafina. Skrevet 18. mai 2022 #9 Skrevet 18. mai 2022 solmåneogstjerner skrev (5 minutter siden): Det mest spesielle er jo at en 25 åring har lyst til å bli med foreldre (steforeldre ) på ferie. Det er jo ikke helt normalt vil jeg si. Jeg kjenner flere som drar på ferie med voksne barn, så helt unormalt er det ikke. Det som er unormalt er å kreve å være med og ikke unne foreldre/steforeldre å dra alene. 10 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #10 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): det er jo ikke unormalt heller?! Anonymkode: 8cd83...cb3 Det er ikke unormalt å bli med på familieferier nei, men det er unormalt å forvente å bli med på en tur foreldre har bestilt til seg selv.... Anonymkode: 8aa44...67f 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #11 Skrevet 18. mai 2022 Jeg har en sønn på 16 som nekter å bli med ferie til sommeren. Jeg var selv på min siste sommerferie med mine foreldre og søsken da jeg var 15, nå er jeg 35 år. Synes det et snodig av både sønnen og mammaen. Dra på tur og kos dere ☀ Anonymkode: 9754e...565 6
solmåneogstjerner Skrevet 18. mai 2022 #12 Skrevet 18. mai 2022 Serafina. skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner flere som drar på ferie med voksne barn, så helt unormalt er det ikke. Det som er unormalt er å kreve å være med og ikke unne foreldre/steforeldre å dra alene. Jaja. Helt greit å dra sammen, om alle vil, men å kreve det er noe annet. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #13 Skrevet 18. mai 2022 Du får lære deg å si nei, og med det ikke åpne døren for diskusjon. Nei, dette er en kjærestetur, alle ungene er godt voksne så vi velger å dra alene i år. Hvis han vil reise, så er det bare å kjøre på, han er 25, på tide å stelle istand selv. Det kan hende vi inviterer med barn senere, men ikke nå. Kan ikke du ta ham med på tur da? Du planlegger din ferie, så planlegger vi vår, så er det igrunn greiest om vi ikke legger oss borti den andres planer. Anonymkode: 49fe0...de8 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #14 Skrevet 18. mai 2022 Ikke få dårlig samvittighet, denne turen kan dere ta uten voksene barn. Omg han er en mann på 25 år. Så om moren mener han skal være med, får hun reise på tur med han selv. Ferdig snakka Anonymkode: 45df4...1eb 6
sucasamicasa Skrevet 18. mai 2022 Forfatter #15 Skrevet 18. mai 2022 theTitanic skrev (17 minutter siden): Ignorer det tullet. Selvsagt kan dere ha denne turen. Og privatliv ellers. Har sønnen spesielle behov siden han henger seg på foreldre fremdeles? Hvorfor drar han ikke på pubtur med kamerater? Jeg kjenner og har ikke kjent ikke et eneste menneske som forventer å bli med foreldrene på ferie når de er 25 år gamle. Nei da ingen spesielle behov. Men han er en ensom ulv rett og slett . Og han er vel bortskjemt med å ha vært med på turer lenge
sucasamicasa Skrevet 18. mai 2022 Forfatter #16 Skrevet 18. mai 2022 Det er Japan det er snakk om. Og ingen av ungene har vært der. Men han er den eneste som absolutt vil være med. Jeg og mannen inviterte de på middag og gav beskjed at denne reisen er viktig for oss. Og at vi får denne turen alene. De får bare bli så sure. Men det ordner seg nok. Ærlig talt så blåser vi begge i om han surmuler rett og slett. 9
Gjest theTitanic Skrevet 18. mai 2022 #17 Skrevet 18. mai 2022 sucasamicasa skrev (1 minutt siden): Det er Japan det er snakk om. Og ingen av ungene har vært der. Men han er den eneste som absolutt vil være med. Jeg og mannen inviterte de på middag og gav beskjed at denne reisen er viktig for oss. Og at vi får denne turen alene. De får bare bli så sure. Men det ordner seg nok. Ærlig talt så blåser vi begge i om han surmuler rett og slett. Dere er definitivt gamle nok til å dra en tur bare dere to, og han ganmel nok til å bli hjemme. Om han blir med dere på tur og han vil sitte på rommet og ellers på pub så blir han vel like ensom ettersom dere ikke har planer om det? Det kan han jo gjøre hjemme
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #18 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): det er jo ikke unormalt heller?! Anonymkode: 8cd83...cb3 Jo, 25 år er en voksen mann. Han burde tjene penger og betale for sin egen tur sammen med folk på sin egen alder. Moren hans snakker jo om han som en 15 åring 😑 Anonymkode: 78955...c87 3
sucasamicasa Skrevet 18. mai 2022 Forfatter #19 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jo, 25 år er en voksen mann. Han burde tjene penger og betale for sin egen tur sammen med folk på sin egen alder. Moren hans snakker jo om han som en 15 åring 😑 Anonymkode: 78955...c87 Han har jobbet siden han var gammel nok. Vi har betalt for turene for barna våre frem til 18 års alder. Når det gjelder venner har han kollegiene sine og de han gamer med men nærmeste er Frankrike, England Osv. Så i oktober reiser han til Italia for å møte en gjeng. Men der har han vært i alle år siden han var 19. Det er det at vi reise til Japan uten han.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #20 Skrevet 18. mai 2022 solmåneogstjerner skrev (1 time siden): Det mest spesielle er jo at en 25 åring har lyst til å bli med foreldre (steforeldre ) på ferie. Det er jo ikke helt normalt vil jeg si. En gang i blant ser jeg ikke noe galt i, men hele tiden det er litt merkelig. Anonymkode: e04d7...b48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå