Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp blitt sammen med en mann som er helt fantastisk. Vi bor ikke sammen enda, men leter etter noe felles så planen er å flytte sammen i løpet av sommeren. Han er veldig nylig skilt etter 25 års ekteskap. Vi er begge i slutten av 40-årene. Han har to barn med ekskona som begge er i begynnelsen av 20-årene. De bor ikke hjemme, men er studenter så de er hjemme i helger og ferier (ekskona har beholdt huset) og trenger fremdeles en del hjelp til ulike ting. Her om dagen nevnte han at han følte han burde feire julaften med ekskona og barna for at barna skulle slippe å velge hvem av foreldrene de vil feire jul med. Tanken var da at jeg kan være med mine foreldre og søsken med familie på julaften.

Jeg sa at jeg selvfølgelig hadde forståelse for dette, men etter å ha tenkt på det nå en stund synes jeg kanskje det er litt rart også. De er tross alt ikke små barn lenger og det er mange måneder til jul så bruddet må ha sunket inn til da.  Samtidig synes jeg det er en fin og omtenksom ting å gjøre og jeg vet han er en veldig god far. Som han sa så kommer vi til å få mange flere julaftener sammen resten av livet. Noen som har tanker om dette? Er det normalt eller litt rart?

Anonymkode: 339dc...9b6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde også stusset på dette, dette er jo voksne barn. Så ja rart. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ha gjort det med min eks, for barna sin skyld. 

Hadde akseptert det samme fra kjæresten min. 

Men vet at det ikke er for alle. Kunne ikke hatt en kjæreste som vil at jeg skal sette hans ønsker foran barna sine. Og det vil jo ikke være slik for evig tid.

Anonymkode: e314a...3b8

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å fortelle han at jeg synes det er litt rart. Kommer til å støtte han 100% i den avgjørelsen. Men jeg hadde nok forstått det bedre hvis barna var mindre og fremdeles bodde hjemme. De er jo ganske voksne og begge har egne kjærester. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har nettopp blitt sammen med en mann som er helt fantastisk. Vi bor ikke sammen enda, men leter etter noe felles så planen er å flytte sammen i løpet av sommeren. Han er veldig nylig skilt etter 25 års ekteskap. Vi er begge i slutten av 40-årene. 

🚩🚩🚩🚩

Kanskje greit å ha litt tid for seg selv etter 25 års ekteskap? Sannsynligvis ikke det smarteste med tanke på relasjon til barna, selv om de ikke er små.

Anonymkode: e314a...3b8

• Liker 27
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jul er en familiehøytid og derfor er det jo fint at han skåner ungene fra å velge mellom dem. Så lenge de har en god tone etter bruddet så ser jeg ikke problemet ved det. 

Neste jul etter det igjen så burde han kanskje droppe akkurat det. Hvis han har lyst da. Akkurat det er jo vesentlig. 

Anonymkode: 2912a...06f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

For små unger ja. For voksne unger nei. De har mulig fått seg kjærester og feirer snart ikke hjemme hver jul alikevel

Anonymkode: adcf8...e1f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er det minste rart.

Hadde vært mer rart å feire jul med kjæresten, spør du meg.

Når dere er gift, så kan dere jo begynne å tenke på det.

Tenker også at når man finner seg kjæreste i slutten av 40-åra, så bør man være såpass at man godtar å leve litt hver sine liv ved siden av. At han vil fortsette å feire med sine barn, og sikkert fremtidige barnebarn bør være innafor.

Anonymkode: 18afe...874

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Siden bruddet er nylig synes jeg han kan feire med ekskonen og barna. De er jo barna deres selv om de er voksen og det er nok sårt for dem at de nå ikke er gift lenger. Men fra neste år er det nok mer naturlig at det blir annenhvert år eller alt ettersom hva som passer.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jul er en familiehøytid og derfor er det jo fint at han skåner ungene fra å velge mellom dem. Så lenge de har en god tone etter bruddet så ser jeg ikke problemet ved det. 

Neste jul etter det igjen så burde han kanskje droppe akkurat det. Hvis han har lyst da. Akkurat det er jo vesentlig. 

Anonymkode: 2912a...06f

Skåne ungene? De er voksne. 

Anonymkode: ea063...990

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er kjempefint om de gjør dette for barna, selvom de er ung voksen. Er 30 år og syns fortsatt det er dritt at man må velge hvor man skal feire 

Anonymkode: 26b4f...daf

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg sa at jeg selvfølgelig hadde forståelse for dette, men etter å ha tenkt på det nå en stund synes jeg kanskje det er litt rart også.

Skjønner jeg godt at du gjorde. For idéen i seg selv gir mening, men i praksis er det ganske rart. Barna er ikke "barn", men voksne folk.

Men spørsmålet blir, hvis han ikke skal dra til eksen med "barna", hvor skal han feire jul da? Sammen med deg og svigerfamilien sin, foreldrene sine eller skal han sitte alene? Det er et moment i saken. 

Litt uggen problemstilling, egentlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De er jo ganske voksne og begge har egne kjærester.

Er det sikkert at barna blir å feire jul med foreldrene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har nettopp blitt sammen med en mann som er helt fantastisk. Vi bor ikke sammen enda, men leter etter noe felles så planen er å flytte sammen i løpet av sommeren. Han er veldig nylig skilt etter 25 års ekteskap. Vi er begge i slutten av 40-årene. Han har to barn med ekskona som begge er i begynnelsen av 20-årene. De bor ikke hjemme, men er studenter så de er hjemme i helger og ferier (ekskona har beholdt huset) og trenger fremdeles en del hjelp til ulike ting. Her om dagen nevnte han at han følte han burde feire julaften med ekskona og barna for at barna skulle slippe å velge hvem av foreldrene de vil feire jul med. Tanken var da at jeg kan være med mine foreldre og søsken med familie på julaften.

Jeg sa at jeg selvfølgelig hadde forståelse for dette, men etter å ha tenkt på det nå en stund synes jeg kanskje det er litt rart også. De er tross alt ikke små barn lenger og det er mange måneder til jul så bruddet må ha sunket inn til da.  Samtidig synes jeg det er en fin og omtenksom ting å gjøre og jeg vet han er en veldig god far. Som han sa så kommer vi til å få mange flere julaftener sammen resten av livet. Noen som har tanker om dette? Er det normalt eller litt rart?

Det er uansett ikkje vanlig å feire jul med kjærasten, er det? Trudde iallfall at det var vanleg å venta å feira jul hos kvarandre sine familier til ein er litt meir etablerte (typ sambuarskap el. ekteskap)

Anonymkode: 0fbf9...ed9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Voksne får kjærester, og etterhvert barn. De kommer til å velge svigerfamilie noen ganger, eller egen hjemmejul. Å velge er vel en del av det å være voksen. Disse voksne barna kan feire jul med den ene forelderen, å gå på julemiddag til den andre dagen etter, slik andre voksne gjør. Man skal ikke skåne barne i hjel. Jeg lurer på om det er seg selv man egentlig vil skåne,  når man praktiserer slikt med voksne barn.

Anonymkode: cece2...590

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Cylon said:

Skjønner jeg godt at du gjorde. For idéen i seg selv gir mening, men i praksis er det ganske rart. Barna er ikke "barn", men voksne folk.

Men spørsmålet blir, hvis han ikke skal dra til eksen med "barna", hvor skal han feire jul da? Sammen med deg og svigerfamilien sin, foreldrene sine eller skal han sitte alene? Det er et moment i saken. 

Litt uggen problemstilling, egentlig. 

Jeg hadde egentlig ikke tenkt på det med jul før han tok det opp. Men han hadde ikke blitt sittende alene. Enten hadde vi feiret sammen bare oss to eller så hadde vi feiret sammen med min familie. Vi kunne for så vidt også feiret med hans søsken, men de bor veldig langt unna. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, nordlending said:

Er det sikkert at barna blir å feire jul med foreldrene? 

Litt usikker, men jeg tror nok de hadde feiret jul hjemme hvis foreldrene fremdeles hadde bod sammen. De har begge egne kjærester, men begge forholdene er ganske ferske. 

Skrevet

Bare koselig at hele familien er sammen på julaften.

• Liker 3
Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde egentlig ikke tenkt på det med jul før han tok det opp. Men han hadde ikke blitt sittende alene. Enten hadde vi feiret sammen bare oss to eller så hadde vi feiret sammen med min familie. Vi kunne for så vidt også feiret med hans søsken, men de bor veldig langt unna. 

Hva?! Det er da helt normalt å tenke på jul i midten av mai... :Knegg: 

Men sånn seriøst så er det lenge til jul, så selv om han har denne tanken nå så er den vel neppe spikret i stein. Han sa vel at han "følte" at julen måtte arrangeres slik. Mye kan endre seg iløpet av 7 måneder. Tror du må ta en bedre samtale med han om det. Han virker ikke å ha inkludert deg i følelsene hans for julen og tok kanskje sin løsning for gitt, og det ville nok jeg kjent på var skuffende, om jeg var deg. 

Du, dette ordner seg. Dere blir sikkert enige. Men jeg tror du bør finne deg en mening om det og uttrykke deg deretter. Og du bør tenke på deg selv og ditt perspektiv også. Det er ikke for alle å la typen feire jul med eksen hos eksen. Det er det lov å føle på selv om dem har "barn". 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker. De ER skilt, og barna virker ganske store. Hadde stusset på dette selv, hvis jeg var deg TS, hvis jeg var i et så seriøst forhold at vi bodde sammen. Når de kan skilles og flytte fra hverandre, kan de også feire jul hver for seg når de får nye partnere. Har ekskona hans også møtt en ny?

Anonymkode: 21cea...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...