jentee24 Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Hei. Er i uke 18 og har merket siden igår at jeg har vondt i det beinet som er over tissen og under der magen starter å bøye seg oppover . Det er vondt når jeg bøyer meg og det blir trykk i området og kjenner at det er vondt å ta der med hånda også … noen som har opplevd lignende ?? Føler meg bittelitt hoven også .
KristineS Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Det kan nok være smerter pga begynnende bekkenløsning. Punktet du beskriver er der symfysen, som er et av bekkenleddene sitter. Jeg hadde selv en del smerter der på slutten av forrige svangerskap, og har nå begynt å kjenne antydninger til noe der allerede i uke 16 med nummer to nå.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 Har hatt det i begge mine svangerskap, men lite problemer med bekkenet for øvrig. Anonymkode: ff5a1...d62
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 Det høres ut som symfysesmerter, som nevnt ovenfor. Jeg har hatt utbytte av fysioterapi og anbefaler det! Anonymkode: 6b702...26e
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 Helt vanlig. Hadde det samme. Anonymkode: 29030...1c4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 Kvinnehelse_fysio har noen storier om bekkenløsning, symfysesmerter og trening som kan forbedre dette. Jeg har ikke fulgt veldig godt med siden svangerskapet er overstått, men jeg har fått med meg at det kan(!) hjelpe med visse øvelser/trening. Anbefaler sterkt å forsøke å forebygge, jeg hadde symfysesmerter de siste 3 mnd og det var så jævlig. Jeg gjorde ingenting, for jeg trodde ikke det hadde noe for seg...... Det ble ikke bedre av minimalt aktivitet, for å si det mildt. Anonymkode: d0251...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 Jeg endte opp med å gå til kirpraktor, det hjalp faktisk! Greit å kunne gå uten smerter Anonymkode: 001b4...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå