Gå til innhold

Tale til mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive tale til mannen min, vi gifter oss om to uker å jeg er på jakt etter litt tips og inspirasjon. Hva hadde eller skal dere ha med i talen? Jeg er litt usikker på om jeg skal kun fokosuere på han/oss/barna eller om jeg skal involvere øvrig familie i talen også? Nevnte dere hans foreldre og søsken? Hans far er gått bort og vi er ikke så nær hans mor.. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket kun om han og vårt forhold. Litt tidslinje, hvordan han er som person, noen korte historier som oppsummerer han som person, osv.. Prøvde å holde det lett og bruke litt humor. Han gjorde egentlig akkurat det samme (bare at han gjorde det enda litt bedre :ler:). 

Anonymkode: bcd98...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i utgangspunktet ikke planlagt å holde tale, men om jeg ender opp med å gjøre det blir det noen godord og en skål 😂 jeg var nettopp i et jubileum og det ble aaaaltfor mange, lange taler, haha. Jeg vil heller at taletiden blir brukt av gjestene våre som vi i mange tilfeller ser sjeldent. Jeg kan jo si svulstige ting til min kjære nårsomhelst, det er bedre at mødre, fedre, onkler, tanter og venner får slippe til. 

Men, uansett lang eller kort, jeg ville ikke nevnt noen andre enn mannen i en tale til mannen. Du kan spare godord om barn, foreldre og øvrig til når de har jubileum, konfirmasjon, osv :)

Anonymkode: 12194...167

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å nevne både egen og hans familie i talen. For min del er en sånn anledning helt ypperlig til å gjøre stas på de nærmeste og fortelle dem hva de betyr, selv om hoveddelen selvsagt vil være om mannen min.

Anonymkode: 75725...b81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer til å nevne både egen og hans familie i talen. For min del er en sånn anledning helt ypperlig til å gjøre stas på de nærmeste og fortelle dem hva de betyr, selv om hoveddelen selvsagt vil være om mannen min.

Enig, hadde vært unaturlig for meg å ikke nevne mine svigerforeldre eller min svigerinne, som jeg har blitt så glad i og selvfølgelig mamma/pappa, som alltid har vært deg for meg. Har timet det og jeg bruker ca. 45 sekunder på den delen jeg skal si til de, så blir resterende 3.15 min om/til/for mannen :) 

Anonymkode: fd9d3...cd9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Innledet relativt formelt, takket alle, takket familiene på begge sider - også med et par refleksjoner. Deretter kjørte jeg historier og humor, mye latter, men også ting som sa mye om han som person - og hva jeg setter pris på. Deretter en litt seriøs avslutning igjen. 

Anonymkode: 10ec7...e49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 15.05):

Enig, hadde vært unaturlig for meg å ikke nevne mine svigerforeldre eller min svigerinne, som jeg har blitt så glad i og selvfølgelig mamma/pappa, som alltid har vært deg for meg. Har timet det og jeg bruker ca. 45 sekunder på den delen jeg skal si til de, så blir resterende 3.15 min om/til/for mannen :) 

Lurt å time det! Har vært i bryllup hvor bruden har nevnt hvert eneste familiemedlem på begge sider (begge hadde rundt 5 søsken) og brukte 20 minutter… deretter nye 10 på venner og så 20 på mannen😂 

AnonymBruker
Skrevet
On 5/25/2022 at 5:49 PM, AnonymBruker said:

Lurt å time det! Har vært i bryllup hvor bruden har nevnt hvert eneste familiemedlem på begge sider (begge hadde rundt 5 søsken) og brukte 20 minutter… deretter nye 10 på venner og så 20 på mannen😂 

Haha, ja uff, har vært i bryllup hvor bruden brukte 40 min og selv det var 10 min kortere enn det du var med på! Selvfølgelig, det er brudeparets dag og om det er deres store ønske å snakke i 40-50 min hver, så skal de få lov til det, men altså..folk sovner jo😅 Tror det blir bra med de ca. 4 minuttene jeg har timet ;)

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tok utgangspunkt i noen sitater fra Ole Brumm. Jeg hadde vel en 10-12 sitater å velge i og brukte vel 4. Ble en tale til han bare. Hans tale...da lo vi. Han hadde brukt Ole Brumm han også og de sitatene han hadde valgt var de jeg ikke hadde brukt. Vi skulle holde tale ved bordet men gjestene var alle veier så vi droppet det og satte oss heller i en krok ute og leste for hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...