AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Jeg lurer litt på en ting angående sæddonasjon og eggdonasjon. Det kan jo bli fryktelig mange barn der ute med samme ukjente far eller ukjente mor. Om det finnes 300 jenter og gutter i Danmark med samme far en dag møter hverandre og forelsker seg uten at de vet at de har samme gener.. Hvordan vil det egentlig gå? Sjansen er jo ikke veldig stor, men jeg hørte om et tilfelle i USA hvor halvsøsken hadde forelsket seg osv... Vet at mange er for sæd og eggdonasjon, men konsekvensene vil jo bli ganske alvorlige hvis det skal være mange halvsøsken der ute med ukjente fedre. Anonymkode: db8de...4ca
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Maks 12 kvinner per donor i Danmark. Anonymkode: fe669...42b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Maks 6 familier per donor i Norge Anonymkode: fe669...42b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 20.56): Jeg lurer litt på en ting angående sæddonasjon og eggdonasjon. Det kan jo bli fryktelig mange barn der ute med samme ukjente far eller ukjente mor. Om det finnes 300 jenter og gutter i Danmark med samme far en dag møter hverandre og forelsker seg uten at de vet at de har samme gener.. Hvordan vil det egentlig gå? Sjansen er jo ikke veldig stor, men jeg hørte om et tilfelle i USA hvor halvsøsken hadde forelsket seg osv... Vet at mange er for sæd og eggdonasjon, men konsekvensene vil jo bli ganske alvorlige hvis det skal være mange halvsøsken der ute med ukjente fedre. Anonymkode: db8de...4ca Det er oppgitt maks anntall barn pr donor. Og privatklinikken kan se om noen som bor på samme sted som oss har brukt samme donor og dermed velge en annen. Sa de. Anonymkode: 2e54d...a2f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 Og er man kommet til verden ved hjelp av donor så vet man det jo, og er kjæresten det også får man ta en avsjekk med mora si om hva donornunner/alias var, da. Ikke verre enn det. Anonymkode: e93dc...9d4 1
Hannah80 Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 Jeg fikk barn ved hjelp av donor (I Norge) Det er mye jeg bekymrer meg over. Men at sønnen min skal komme hjem med halvsøsteren sin, er ikke en av bekymringene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå