AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #21 Skrevet 18. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skjønner, men hvorfor det, egentlig? Hvis det ikke påvirker deg, hva er argumentet? Anonymkode: 32900...ed5 Ikke meg du siterer, men siden jeg er enig, svarer jeg likevel. Det vil forringe nabolaget veldig dersom alle skal bygge massive levegger rundt eiendommene sine. Jeg har heller ikke lyst til å være inneklemt mellom høye trevegger. Trenger man såpass skjerming mot innsyn, bør man heller bo på et sted hvor man ikke har naboer så nært. Et sted må jo også grensen gå, og 180 cm burde gi nok privatliv. Anonymkode: 9730d...150 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #22 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke meg du siterer, men siden jeg er enig, svarer jeg likevel. Det vil forringe nabolaget veldig dersom alle skal bygge massive levegger rundt eiendommene sine. Jeg har heller ikke lyst til å være inneklemt mellom høye trevegger. Trenger man såpass skjerming mot innsyn, bør man heller bo på et sted hvor man ikke har naboer så nært. Et sted må jo også grensen gå, og 180 cm burde gi nok privatliv. Anonymkode: 9730d...150 Du er sikkert en av de som liker å følge med på hva naboen driver med. 🙄 Anonymkode: 9213c...74a 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #23 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke meg du siterer, men siden jeg er enig, svarer jeg likevel. Det vil forringe nabolaget veldig dersom alle skal bygge massive levegger rundt eiendommene sine. Jeg har heller ikke lyst til å være inneklemt mellom høye trevegger. Trenger man såpass skjerming mot innsyn, bør man heller bo på et sted hvor man ikke har naboer så nært. Et sted må jo også grensen gå, og 180 cm burde gi nok privatliv. Anonymkode: 9730d...150 Tynt argument. Hvis man skal gjøre det rundt hele huset så er jeg enig, hun vil uansett kunne se oss om hun står på balkongen, dessuten er det kun en liten del av huset der vi ønsker en vegg 😅 Anonymkode: 32900...ed5 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #24 Skrevet 18. mai 2022 Men bare følg regelverket? Eller kan du gi oss noe informasjon på hvor høyt/langt du tenker å bygge her? Regner med det er høydeforskjell i terrenget. Dersom du trekker den 1m inn fra grensa kan du lage både høyt og langt .. Gode tips med å bruke utrekkbar, du kan også ordne en annen midlertidig løsning - f.eks slike levegger i tre, men som ikke sitter fast/har klips så de kan flyttes - da er det vel heller ikke permanent. Men om du ønsker en mur like høy som huset deres, kliss inntil grensa så blir det noe annet, synes jeg da. Anonymkode: 3fb69...43c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #25 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du er sikkert en av de som liker å følge med på hva naboen driver med. 🙄 Anonymkode: 9213c...74a Hvorfor er ikke 180 cm nok? De færreste klarer å følge så mye med da, uten stige. Anonymkode: 4a746...180 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #26 Skrevet 18. mai 2022 44 minutter siden, AnonymBruker said: Du er sikkert en av de som liker å følge med på hva naboen driver med. 🙄 Anonymkode: 9213c...74a Nei, jeg foretrekker privatliv og fin utsikt, og bor deretter. Vil helst ikke vite hva naboene mine driver med i det hele tatt. Anonymkode: 9730d...150
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #27 Skrevet 18. mai 2022 Skjønner ikke at folk orker naboer. Jeg bor i skogen og gjør hva f jeg vil uten mas fra naboer. Jeg er så glad jeg ikke bor i ett boligfelt. Sett opp veggen deres. Dere har betalt for tomta. Anonymkode: 64565...981 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #28 Skrevet 18. mai 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Tynt argument. Hvis man skal gjøre det rundt hele huset så er jeg enig, hun vil uansett kunne se oss om hun står på balkongen, dessuten er det kun en liten del av huset der vi ønsker en vegg 😅 Anonymkode: 32900...ed5 Hvis veggen måler større enn 180 x 500, blir det en massiv vegg mot nabotomta. Jeg syns ikke det er et tynt argument at jeg ikke ønsker å ha det som utsikt. Da er det faktisk bedre og penere med en hekk. Vi har forøvrig alle et ansvar for å opprettholde et godt naboskap, og man kan ikke bare trekke en konklusjon om at naboen er fullstendig Karen fordi de ikke ønsker en slik vegg så nært tomta si. Må da være mulig å få i dialog og finne en løsning som begge parter kan akseptere. Disse reglene er også til for at naboer som deg ikke skal ha mulighet til å forringe nabolaget, og med det også i flere tilfeller påføre nabolaget et verditap. Anonymkode: 9730d...150 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #29 Skrevet 18. mai 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner, men hvorfor det, egentlig? Hvis det ikke påvirker deg, hva er argumentet? Anonymkode: 32900...ed5 Fordi det blir såpass høyt at det stjeler lys og når jeg ser/er i hager med så høye skjermer føler jeg de er innestengt. Og det ville jeg ikke hatt mot min egen hage. Anonymkode: b9e58...13d 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #30 Skrevet 18. mai 2022 Kan du ikke bare flytte leveggen litt lengre inn? Jeg hadde glatt ofret litt for å være en meter i fra hennes tomt, for å få satt opp levegg. Anonymkode: 5ec67...c58
newman01 Skrevet 19. mai 2022 #31 Skrevet 19. mai 2022 Jeg sliter med å se i hvilke sammenhenger man trenger en vegg som er høyere enn 1,8 meter for å redusere innsyn fra naboen... Skal du hindre personen i å se hagen din fra balkongen i 2.etg? 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #32 Skrevet 19. mai 2022 Vi trodde også at vi trengte levegg på over 1,8 meter, men når vi var på besøk med et vennepar som hadde uttrekkbar levegg på 1,8 meter innså vi at det er absolutt nok. Med mindre man er nøyaktig 2 meter høy får man skjermet godt. Anonymkode: 103b5...f78
newman01 Skrevet 19. mai 2022 #33 Skrevet 19. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Med mindre man er nøyaktig 2 meter høy får man skjermet godt. Om både huseier OG nabo er 2 meter høye og begge står veldig nærme leveggen og stirrer på hverandre hele dagen kan det være et problem ja. Men for de fleste vil man ikke se noe på baksiden av en vegg som er 1,8 meter høy. 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #34 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I dette tilfellet ville jeg gått for tujahekk, selv om jeg i utgangspunktet ikke er så begeistret for tuja. Anonymkode: 1d9f1...c35 Det ble gjort her jeg bor, før jeg overtok. Den var 1,5m første året, og vokste en halvmeter hvert år de første årene. Nå er det en grønn tujavegg på ca 4 meters høyde som skjuler rotet/søpla til naboeiendommen. (Naboen hadde garantert klaget på en fysisk levegg.) Anonymkode: 3bc04...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå