Gå til innhold

Føler meg pinglete som ikke er modig nok til å be ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så pinglete. Jeg synes det er så vanskelig å be ut ei dame. Fordi:

- Jeg er redd for avslag

- Det føles ydmykende å kanskje få et nei

Hvordan kommer man over dette!?

-Mann30

Anonymkode: 02768...133

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke kvinner velgeren i dagens samfunn?

Anonymkode: 092a8...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Man må vel bare kaste seg uti det? Eksponere seg :) Husk at et avslag behøver ikke å ha noe med deg å gjøre.

Anonymkode: 8d9e1...041

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke kvinner velgeren i dagens samfunn?

Anonymkode: 092a8...2e7

Ja, men man må jo komme i posisjon til å bli valgt. 

Anonymkode: 68acf...a84

AnonymBruker
Skrevet

- Jeg er redd for avslag

-Mann30

Hvordan lærer man seg noe? Man øver. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan lærer man seg noe? Man øver. 

Ja! Så da er vel bare å hoppe i det og gi F?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja! Så da er vel bare å hoppe i det og gi F?

Egentlig ja. Det beste er å be på date, uten at du har gått og avstandsforelsket deg på forhånd. Ingen følelser=lite sårbarhet, men likevel en god porsjon trening i å spørre, og å gå på date. Får du matcher på Tinder?  I så fall er det jo forventet at du spør, og terskelen er lav.

Anonymkode: 1cfe2...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Egentlig ja. Det beste er å be på date, uten at du har gått og avstandsforelsket deg på forhånd. Ingen følelser=lite sårbarhet, men likevel en god porsjon trening i å spørre, og å gå på date. Får du matcher på Tinder?  I så fall er det jo forventet at du spør, og terskelen er lav.

Ok. Ja nei Tinder går ikke bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

- Jeg er redd for avslag

-Mann30

Hvis du er redd for avslag vil det gjerne vises som usikkerhet og annet som ikke hjelper deg, og øker sannsynligheten for avslag. Da blir det bare en ond sirkel som gjør deg mer usikker og mer redd for avslag. Da er det like godt å la være.

Øv deg heller på å bare snakke med damer uten press, vær vennlig og morsom og interessant. Ikke legg press på deg selv. Gjør det du trives med. Finn kvinner med felles interesser f.eks.. Jo mer trygg du er jo mer attraktiv vil du fremstå. Og jo mer trygg du blir i kommunikasjonen med disse kvinnene jo mer vil selvtilliten vokse. Og kanskje viser noen av dem interesse for deg. Lær deg å plukke opp hintene så du ikke går glipp av en mulighet som du omtrent får i fanget. Det finnes også kvinner som viser initiativ og interesse, i alle fall et stykke på vei. Og det er jo kvinner som tydelig viser interesse for deg du vil ha. Gjør det du er komfortabel med, og ikke tro du må gå inn i en rolle som vi ser på tv med storsjarmører og sjekking. Prøv også å unngå å tenke på hva du (tror du) "går glipp av". Fokuser heller på å leve et godt liv og være lykkelig. Jo bedre du har det jo mer attraktiv er du for kvinner å være sammen med. 

Anonymkode: 67784...cca

Skrevet

Ta deg en prat med henne. Derfra kan du raskt finne ut om hun vil være med på noe mere. Virker hun unnvikende så er det ingen vits i å spørre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 12.54):

Hvis du er redd for avslag vil det gjerne vises som usikkerhet og annet som ikke hjelper deg, og øker sannsynligheten for avslag. Da blir det bare en ond sirkel som gjør deg mer usikker og mer redd for avslag. Da er det like godt å la være.

Øv deg heller på å bare snakke med damer uten press, vær vennlig og morsom og interessant. Ikke legg press på deg selv. Gjør det du trives med. Finn kvinner med felles interesser f.eks.. Jo mer trygg du er jo mer attraktiv vil du fremstå. Og jo mer trygg du blir i kommunikasjonen med disse kvinnene jo mer vil selvtilliten vokse. Og kanskje viser noen av dem interesse for deg. Lær deg å plukke opp hintene så du ikke går glipp av en mulighet som du omtrent får i fanget. Det finnes også kvinner som viser initiativ og interesse, i alle fall et stykke på vei. Og det er jo kvinner som tydelig viser interesse for deg du vil ha. Gjør det du er komfortabel med, og ikke tro du må gå inn i en rolle som vi ser på tv med storsjarmører og sjekking. Prøv også å unngå å tenke på hva du (tror du) "går glipp av". Fokuser heller på å leve et godt liv og være lykkelig. Jo bedre du har det jo mer attraktiv er du for kvinner å være sammen med. 

Anonymkode: 67784...cca

Ja, jeg tenker og at avslag er en del av livet. Det er vel noe en bare må godta.

Men takk for innlegget ditt. Jeg tar det til meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 20.18):

-Mann30

Ved å utsette seg for det mange ganger.

Avvisning er verken ydmykende eller farlig. Er virkelig ingen big deal.

Om du bare klarer å gi litt faen og tenke at avvisning er helt naturlig, så slutter du å bry deg. Ingen i hele verden vil få ja 100% av gangene man tar kontakt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og jeg inviterte ut en jeg har likt lenge. Han takket nei på en høflig måte fordi han datet ei annen. Tok meg hele vinteren å komme over det og jeg kommer aldri til å gjøre det igjen. Så man skal takle avvisninger og ikke være overfølsom for det. I ettertid tenker jeg at jeg ikke orker det kjøret og at jeg har det fint alene. Men jeg har levd familielivet og har barn så jeg må ikke treffe noen . 

Anonymkode: 6dfa3...d40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det forstår jeg. Er kvinne og tør ikke be ut menn jeg liker. 
Om det er tale om en spesifikk kvinne her, kan du kanskje finne andre måter å komme i kontakt med henne på. 
Om generelt, hva med å prøve en dating app og begynne å trene der. Lettere å spør på ei melding

Anonymkode: 66779...3fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 20.18):

- Jeg er redd for avslag

-Mann30

Jeg har gjort det samme. Jeg fikk avslag på en høflig måte. Det er veldig kjipt. Men da slipper du i hvertfall å lure på om det er noen sjans for å bli kjent. Jeg synes atbdu skal prøve. Hvis ikke får du bare gå videre. Enten så går det bra eller så går det over. Om du får avslag så må du ikke gi opp og miste motet. Vi får alle avslag av og til. Det er bare å prøve på nytt med noe andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er kvinne og jeg inviterte ut en jeg har likt lenge. Han takket nei på en høflig måte fordi han datet ei annen.

Akkurat det der er drepen. Du har likt noen lenge, og bygd opp motet og forventningene side om side. Med litt mengdetrening, kan du kanskje komme dit at du inviterer, før følelser setter inn.  Uansett må du prøve å frikoble følelsen av at det var du som person, som ikke var god nok. Det var bare feil timing. Nå har du vist interesse, så kanskje det dukker opp en sjanse siden?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...